Skocz do zawartości

Jaka najlepsza kolejność wykańczania SSO ?


Recommended Posts

Napisano

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?

Gość mhtyl
Napisano
Tak na szybko.
Piszesz ,że masz skrzynkę bezpiecznikową i gniazdo siłowe i na 230V w domu, czyli jest to rozdzielnica czy skrzynka budowlana?
Napisano
rozdzielnia taka jak już ma być w domu. Mam tak zrobione aby zmienić taryfę budowlaną i się udało. Ale co to ma wspólnego z kolejności prac?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

rozdzielnia taka jak już ma być w domu. Mam tak zrobione aby zmienić taryfę budowlaną i się udało. Ale co to ma wspólnego z kolejności prac?


Ano to ,że takie coś robi się na końcu ,jak ssz. Miałeś odwagę założyć prąd w domu nie zabezpieczony. Co niektórym kable rwali z budowy po położeniu elektryki a bez drzwi i okien.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?


Punk 1 może być.
Punkt 2 może być.
Punkt 3 to raczej najpierw tynki (przed tynkami grunt na ściany) wraz z parapetami wew (a zewnętrzne dasz jak będziesz robił elewację), a potem instalacja c.o. wraz z montażem grzejników i kanaliza.
Punkt 4 izolacja folia 2X i styro i to powinno być robione wraz z kolejnym etapem wykonywania instalacji c.o. podłogówki i próba szczelności całej instalacji, bo jak dasz wcześniej to chodząc po foli możesz ją uszkodzić.
Punkt 5 wylewki.
Punk 6 jak wszystko ładnie i dokładnie wyschnie możesz ocieplać poddasze wełną i kłaść regipsy, w tym czasie można kłaść płytki w łazience i gdzie tam chcesz oraz spuścić należy wodę z instalacji c.o.
Punkt 7 malowanie wraz z gruntowaniem ścian, korzystając ,że woda jest spuszczona z instalacji c.o. odkręcasz grzejniki ,ułatwi to malowanie ścian.
Punkt 8 montaż biały osprzętu elektrycznego, armatury ,wanny itp.

No chyba wszystko,ale ktoś może jeszcze coś dorzucić.
Napisano
Mam to samo w domu co na dworze, ta skrzynka jest pusta tylko wstawiona w ścianę , kabel idzie ziemia i wchodzi podłogą a obok jest gniazdko i różnicówka z dworu. Więc chyba teraz lepiej zabezpieczone bo zabite deskami i drzwi wstawione na kłódke.

Hydraulikę robić po tynkach?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Hydraulikę robić po tynkach?


Ja robiłem po tynkach i wcale tego nie żałuję. Nic nie zniszczone ,nic nie zgniecione,nic nie uszkodzone. A bruzdy jakie wytnie aby podłączyć grzejniki to ładnie się zatynkuje ,że śladu nie widać,natomiast w łazience i tak wszystko płytki przykryją , a w kuchni nic nie będzie bo mebla zasłonią. I przynajmniej wszystko będzie na wymiar wystawało ze ściany.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wełna na poddaszu możliwie najpóźniej, większa pewność że wilgoć ze wszystkich mokrych robót się gdzieś tam nie zatrzyma w tej wełnie i ogólnie lepiej będzie wilgoć uciekać.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bramę garażową montuje się na końcu , według tego co się doczytałem , aby po tynkach.
Więc jak zabezpieczacie dom przed intruzami jeżeli nie montujecie bramy a chcecie robić elektrykę i hydraulikę?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Bramę garażową montuje się na końcu , według tego co się doczytałem , aby po tynkach.
Więc jak zabezpieczacie dom przed intruzami jeżeli nie montujecie bramy a chcecie robić elektrykę i hydraulikę?


Nie wiem czym jej to zaszkodzi, że po tynkach należy ją montować ale jak tak doczytałeś to zbij z desek taką niby bramę i zaślep wjazd do garażu.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

każdy mówi i pisze w necie , że przed tynkami bramy garażowej się nie montuje.


Jeżeli każdy pisze, że po tynkach a nie pisze dlaczego?
Jeżeli nie chcesz przed tynkami, a pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem czym.
Zresztą tak samo otwory okienne są zabezpieczane, zbite deski do kupy i zasłonięte otwory okienne i drzwiowe.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Bo wszystkie mocowania itd robi się na tynkach
Masz bramę garażową?


Nie mam, ale co to zmienia?
Ok, jeżeli po tynkach to po tynkach!
Pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem.
Masz tu na forum ekspertów od bram garażowych, zadaj im pytanie.
Napisano
Rozmawiałem dzisiaj z sąsiadem co się budował i w tym roku wprowadził.
Elektryka
Hydraulika i kanalizacja bez ogrzewania podłogowego
Tynki
podłogówka
Wylewki
Co wy na to?
Napisano (edytowany)
Co prawda już jestem po ale: elektryka, potem tynki, hydraulika, wylewki. Co do bramy garażowej to ja zrobiłem przed tynkami i teraz pewnie też bym tak zrobił bo nie mieszkam blisko budowy i nie miałem jak zabezpieczyć domu. Ale jak masz możliwość to faktycznie brama po tynkach i wylewkach bo: konstrukcja stelażu bramy jest poważną przeszkodą dla tynkarzy i choćby chcieli nie zrobią dobrze, brama automatyczna potrzebuje korekty wysokości zamykania (po wylewkach), ogólne "poniszczenie" bramy przy pracach tynkarskich.

P.S. kanalizacja faktycznie przed tynkami. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK


Ocieplenia poddasza robisz po wszystkich mokrych pracach.
Jakie masz krycie dachu? membrana czy pełne deskowanie?
Co do ocieplenia murłaty to od wewnątrz wełna a na zewnątrz styropian.
Napisano
Dzięki. Mam membranę. Zamierzam ocieplić 15 plus 5, ale faktycznie po mokrych pracach - tym bardziej, że podłoga strychu ma być ocieplona styropianem, a na tym np. płyty/deski na ruszcie. Z tym, że kolega mówił mi, że po paru latach to wyparuje - znaczy ze względu na dostęp powietrza styropian zaniknie. Nie wiem, czy ma rację, ale jeśli tak, to zostanie wełna chyba tylko.

Co do murłat - mam na myśli tę wolną przestrzeń, na razie nie ocieplaną z żaden strony, pomiędzy murłatą-krokwiami-membraną. Czy i ewent. coś tam się daje, np. deski, aby nie wiało i np. ptaki nie wlatywały? Pozdro. S.
Gość mhtyl
Napisano
Że styropian wyparuje to można między bajki włożyć. icon_biggrin.gif
Możesz od zewnątrz zabić deską czy płytą aby Ci tam nie wiało czy ptaki nie właziły, a jak przyjdzie czas na ocieplenie zewnętrzne to deski oderwiesz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...