Skocz do zawartości

Historia edycji

retrofood

retrofood

Cytat

zastanawia mnie, dlaczego go nie zdejmiecie albo poprosicie autora, ewentualnie inną osobę, która się zna na temacie, by napisać go porządnie?

 

Jestem przekonany, że recenzję artykułu to jednak inaczej się pisze. A Ty, skoro masz zastrzeżenia, to czemu ich nie ujawnisz?

 

Dnia 31.01.2014 o 09:47, Redakcja napisał:

Poprosimy o konstruktywną krytykę, czyli wskazanie błędów merytorycznych. 

 

Proszę bardzo. I jedziemy od początku.

 

Cytat

1. Odradzamy kupowanie i instalowanie urządzeń, których producent nie daje wyraźnej gwarancji, że będą prawidłowo współpracować ze sprzętem grzewczym. 

 

Stwierdzenie mało techniczne, więc bez komentarza.

 

Cytat

2. Wiele kotłów, ale nie tylko one, jest wrażliwych na zamianę miejscami przewodu fazowego i przewodu "zero", trzeba więc bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia (nie wspominamy nawet o prawidłowym wykorzystaniu przewodu ochronnego!).

 

Niestety, jest to prawda. Chociaż ja nie używałbym słów >przewodu "zero"<. We współczesnych instalacjach coraz mniej przewodu "zero", szczególnie wtedy, kiedy montujemy i zasilamy nowoczesne urządzenia. Dlatego tam jest miejsce dla przewodu neutralnego. 

Natomiast szczegóły "zasad prawidłowego łączenia" później.

 

Cytat

3. Współdziałające ze sobą układy automatyki powinny być zasilane ze wspólnego, odpowiednio zabezpieczonego obwodu. 

 

Całkiem słusznie.

 

Cytat

4. Akumulator należy przyłączyć do zasilacza awaryjnego możliwie krótkim (straty energii!) przewodem o odpowiednio dużym przekroju - pomocne mogą być np. elastyczne linki miedziane, sprzedawane w sklepach dla audiofilów. 

 

Może być.

 

Cytat

5. Jeśli zasilacz awaryjny nie jest wyposażony w przewód z wtyczką na wejściu i gniazda sieciowe na wyjściu, najprościej będzie sporządzić takie właśnie przyłącza. W razie awarii urządzenia nie trzeba będzie wykonywać awaryjnych obejść - wystarczy wyjąć wtyczkę (np. kotła) z gniazda zasilanego przez UPS i włożyć ją do zwykłego gniazda sieciowego.

 

To stwierdzenie wprowadza w błąd i jest niedopuszczalne. Bo zupełnie kłóci się z zasadą wspomnianą w punkcie 2. "Trzeba bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia". Otóż jeśli mamy kocioł tzw. wrażliwy na zamianę miejscami podłączenia przewodu fazowego i przewodu neutralnego, to bezwzględnie nie należy wykonywać podłączenia za pomocą wtyczki i gniazdka!!! Nawet wtedy, jeśli zakupiony kocioł przewód z wtyczką posiada. Trzeba ją wtedy odciąć!!! W takich przypadkach jedynym prawidłowym wariantem jest wykonanie podłączenia stałego.

Przyczyna powyższego jest prosta. Kotły "wrażliwe" posiadające przewód z wtyczką, nie były przeznaczone na rynek polski i producent nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki z nimi związane.

W Polsce nie ma żadnej prawnej zasady wyróżniającej przewód fazowy i neutralny we wtyczkach i gniazdkach. Owszem zaleca się, aby fazę w gniazdkach umieszczać z lewej strony, ale to jedynie zalecenie, a nie prawny obowiązek. Dlatego przy odwróceniu wtyczki nic nie ma prawa się wydarzyć, bo jeśli się wydarza, za to grozi odpowiedzialność karna.

 

Z tego też powodu cały wywód Autora o podłączeniu jest nie do przyjęcia. Każdy ma prawo wkładać se wtyczkę do gniazdka jak chce i ma to być bezpieczne we wszystkich przypadkach. A jeśli nie jest, to się wtyczek i gniazdek nie daje. 

 

 

retrofood

retrofood

Cytat

zastanawia mnie, dlaczego go nie zdejmiecie albo poprosicie autora, ewentualnie inną osobę, która się zna na temacie, by napisać go porządnie?

 

Jestem przekonany, że recenzję artykułu to jednak inaczej się pisze. A Ty, skoro masz zastrzeżenia, to czemu ich nie ujawnisz?

 

Dnia 31.01.2014 o 09:47, Redakcja napisał:

Poprosimy o konstruktywną krytykę, czyli wskazanie błędów merytorycznych. 

 

Proszę bardzo. I jedziemy od początku.

 

Cytat

1. Odradzamy kupowanie i instalowanie urządzeń, których producent nie daje wyraźnej gwarancji, że będą prawidłowo współpracować ze sprzętem grzewczym. 

 

Stwierdzenie mało techniczne, więc bez komentarza.

 

Cytat

2. Wiele kotłów, ale nie tylko one, jest wrażliwych na zamianę miejscami przewodu fazowego i przewodu "zero", trzeba więc bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia (nie wspominamy nawet o prawidłowym wykorzystaniu przewodu ochronnego!).

 

Niestety, jest to prawda. Chociaż ja nie używałbym słów >przewodu "zero"<. We współczesnych instalacjach coraz mniej przewodu "zero", szczególnie wtedy, kiedy montujemy i zasilamy nowoczesne urządzenia. Dlatego tam jest miejsce dla przewodu neutralnego. 

Natomiast szczegóły "zasad prawidłowego łączenia" później.

 

Cytat

3. Współdziałające ze sobą układy automatyki powinny być zasilane ze wspólnego, odpowiednio zabezpieczonego obwodu. 

 

Całkiem słusznie.

 

Cytat

4. Akumulator należy przyłączyć do zasilacza awaryjnego możliwie krótkim (straty energii!) przewodem o odpowiednio dużym przekroju - pomocne mogą być np. elastyczne linki miedziane, sprzedawane w sklepach dla audiofilów. 

trzeba więc bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia

Może być.

 

Cytat

5. Jeśli zasilacz awaryjny nie jest wyposażony w przewód z wtyczką na wejściu i gniazda sieciowe na wyjściu, najprościej będzie sporządzić takie właśnie przyłącza. W razie awarii urządzenia nie trzeba będzie wykonywać awaryjnych obejść - wystarczy wyjąć wtyczkę (np. kotła) z gniazda zasilanego przez UPS i włożyć ją do zwykłego gniazda sieciowego.

 

To stwierdzenie wprowadza w błąd i jest niedopuszczalne. Bo zupełnie kłóci się z zasadą wspomnianą w punkcie 2. "Trzeba bezwzględnie przestrzegać zasad prawidłowego ich łączenia". Otóż jeśli mamy kocioł tzw. wrażliwy na zamianę miejscami podłączenia przewodu fazowego i przewodu neutralnego, to bezwzględnie nie należy wykonywać podłączenia za pomocą wtyczki i gniazdka!!! Nawet wtedy, jeśli zakupiony kocioł przewód z wtyczką posiada. Trzeba ją wtedy odciąć!!! W takich przypadkach jedynym prawidłowym wariantem jest wykonanie podłączenia stałego.

Przyczyna powyższego jest prosta. Kotły "wrażliwe" posiadające przewód z wtyczką, nie były przeznaczone na rynek polski i producent nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki z nimi związane.

W Polsce nie ma żadnej prawnej zasady wyróżniającej przewód fazowy i neutralny we wtyczkach i gniazdkach. Owszem zaleca się, aby fazę w gniazdkach umieszczać z lewej strony, ale to jedynie zalecenie, a nie prawny obowiązek. Dlatego przy odwróceniu wtyczki nic nie ma prawa się wydarzyć, bo jeśli się wydarza, za to grozi odpowiedzialność karna.

 

Z tego też powodu cały wywód Autora o podłączeniu jest nie do przyjęcia. Każdy ma prawo wkładać se wtyczkę do gniazdka jak chce i ma to być bezpieczne we wszystkich przypadkach. A jeśli nie jest, to się wtyczek i gniazdek nie daje. 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Robimy studencki projekt IoT „Inteligentna fotowoltaika” – system, który inteligentnie zwiększa autokonsumpcję energii z PV (bez magazynu), integruje różne urządzenia i pozwala łatwo ustawiać priorytety ich działania. Szukamy realnych potrzeb i opinii użytkowników PV, dlatego jeśli tylko macie czas to zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami/doświadczeniami w tej kwestii! Poniżej podrzucam sugestie pytań (oczywiście, nie trzeba odpowiadać na wszystkie, ale może któreś Was zainspiruje). Będziemy również wdzięczni za własne opinie, nie zahaczające o pytania poniżej   Sugestie pytań: Macie PV? Jaka moc i od kiedy? Jak teraz zarządzacie zużyciem (ręcznie / harmonogram / aplikacja / Home Assistant)? Największy problem z autokonsumpcją u Was to…? Jakie urządzenia warto automatycznie włączać przy nadwyżce (bojler, klima, EV, pralka/suszarka, inne)? Macie EV/ładowarkę? Jak ładujecie (godziny, moc, ograniczenia)? Jaka taryfa (G11/G12/G12w/dynamiczna) i czy wpływa na użycie? Wolelibyście sterowanie lokalne (bez chmury) czy chmurowe (zdalny dostęp)? Jakie priorytety urządzeń ustawilibyście i dlaczego? Jakie dane/wykresy są kluczowe (dzienne/tygodniowe, prognoza, alerty)? Jakie powiadomienia byłyby przydatne (SMS/push/e-mail i kiedy)? Jaka złożoność konfiguracji jest OK? (plug&play / proste reguły / zaawansowane scenariusze) Orientacyjny budżet na takie rozwiązanie? Chęć testów wczesnej wersji i feedback? (tak/nie, kontakt)   Z góry dzięki za każdą wskazówkę i pomysły!  
    • W lokalach mieszkalnych – wentylacja mechaniczna wywiewna zbiorcza Brookvent BTP-EC lub Harman Sensovent Roof kratki stałego przepływu Brookvent lub podobne, praca ciągła, W lokalach mieszkalnych i usługowych nawiewniki okienne lokalizacja według wymagań projektowych. Jeszcze ustalę jak z tym podłączeniem okapu, czy istnieje. Może przeprowadzić jak ten żółty też. I tam wentylator, żeby czasem trochę przyspieszyć wymianę powietrza.  
    • I wieczorkiem nad brzegiem morza zagra cos morskiego…..w ulewie hahaha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • bobiczek - i tym razem zabierze z sobą normalną, zdrową, czarną (murzyńską) 🎸 gitarę.
    • Pianka była przy ramie, tylko została trochę wydłubana w głąb ten 1cm by można było zaaplikować akryl albo silikon właśnie. Poprzednio jeszcze tynk był na niej to w ogóle pękało i nie miało sensu, stąd wydłubanie pod aplikacje. Tak więc ostatecznie silikon, czy akryl? Bo czasu nie cofne i taśmy już chyba się nie zamontuje przynajmniej od wewnątrz? Gdzieniegdzie tam w trzech miejscach 1,5cm szczelinka, ale powinno pokryć? No i z taśmami to chyba drozszy ciepły montaż? Jako tako sa w pomieszczeniu te 22-24 stopnie tylko przy styku z murem czuć lekki chłód, dlatego po zamknięciu tej szczeliny powinno zniknąć? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...