Skocz do zawartości

Ustawienie regulatora pogodowego


Recommended Posts

Napisano

Dobry regulator pogodowy zwalnia użytkownika kotła c.o. z konieczności korygowania temperatury wody grzewczej, gdy zmienia się temperatura zewnętrzna. Ale dobór ustawień kotła należy właśnie do niego. Instalator ma bowiem znikome szanse na to, by uruchamiając urządzenie, od razu wybrać te najwłaściwsze.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/a/18345-ustawienie-regulatora-pogodowego

Napisano
Automatyczne dopasowanie do temp wewn. pomieszczenia nie jest prostym przesunieciem rownoleglym krzywej grzewczej jak sugeruje Wasz tekst - to bardziej skomplikowane ale w instrukcjach pieca np. firmy Viessmann nie ma zadnych wyjasnien jak to dziala.

Na rys 2 widac ukosna linie z temperaturami pomieszczenia po ktorej przesuwa sie krzywa grzewcza. Skad sie bierze ta ukosna linia nikt nie tlumaczy.

Trzeba w tym celu pomyslec o krzywych grzewczych w 3 wymiarach.

B. wazne jest tez sensowne umieszczenie czujnika zewnetrznego - wiekszosc jest umieszczona zle bo widzi promieniowanie podczerwone odbite scian lub dachu czy komina i wtedy w zimie w mrozny ale sloneczny dzien jest w pomieszczeniach za zimno. Emisyjnosc dachowek i cegly w podczerwieni jest b. wysoka
  • 4 lata temu...
Gość Wbrew ekspertom
Napisano
Dom 100% ogrzewanie podłogowe + regulator podłogowy. Sterowanie podłogówką mam ustawione wbrew poradom wszelkiej maści ekspertów, tzn. wyższy parametr wieczorem i w nocy, niższy w dzień, gdy z zewnątrz dogrzewa słońce. Oczywiście metodą eksperymentów ustawione nachylenie krzywej grzewczej i efekt jet znakomity - nocą, gdy jest chłodniej, dom się nie wychładza, a w dzień, gdy nie ma potrzeby dogrzewania, kocioł sobie zazwyczaj odpoczywa. Jedynie co kilka tygodni robię korektę czasu pracy kotła na niskim/wysoki parametrze, tzn. gdy dzień robi się krótszy, to szybciej załącza się wysoki parametr (dłuższa noc) a gdy dzień trwa dłużej, to krótszy czas grzania na wysokim parametrze. Dodatkowo w każdym pomieszczeniu mam termostat programowany który nie dopuszcza do przegrzania pomieszczenia.
  • 4 lata temu...
Napisano
Ciekawe kiedy był napisany ten artykuł bo sądząc po komentarzach to ładnych kilka lat temu...
  • 11 miesiące temu...
  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...