Skocz do zawartości

Tragarz/belka z płyt k/g.


Recommended Posts

Witam.
Z góry przepraszam jeśli zakładam taki sam temat, ale nie znalazłem Wątku który pomoglby mi w problemie.
Otóż cała sprawa przedstawia się w następujący sposób:
Chciałbym wykonać w swoim domu belkę z płyt kartonowo gipsowych, która zwisala by z sufitu.
Belka ma wyglądać podobnie jak tzw. Tragarze w starych domach, a jej zadaniem będzie zaslanianie karnisza.
Jestem zupełnie niedoświadczony w tych sprawach, dlatego prosilbym o poradę jak skonstruować stelaż pod płyty, jakich użyć profili, wkrętów i innych elementów.
Podaje Wymiary belki gdyby miało to cos zmienić: 17x17x500.
Bardzo prosilbym o porady doświadczonych majsterkowiczow.
Pozdrawiam serdecznie Konrad.
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Z góry przepraszam jeśli zakładam taki sam temat, ale nie znalazłem Wątku który pomoglby mi w problemie.
Otóż cała sprawa przedstawia się w następujący sposób:
Chciałbym wykonać w swoim domu belkę z płyt kartonowo gipsowych, która zwisala by z sufitu.
Belka ma wyglądać podobnie jak tzw. Tragarze w starych domach, a jej zadaniem będzie zaslanianie karnisza.
Jestem zupełnie niedoświadczony w tych sprawach, dlatego prosilbym o poradę jak skonstruować stelaż pod płyty, jakich użyć profili, wkrętów i innych elementów.
Podaje Wymiary belki gdyby miało to cos zmienić: 17x17x500.
Bardzo prosilbym o porady doświadczonych majsterkowiczow.
Pozdrawiam serdecznie Konrad.


Prymitywnie, bo nie wiem czym dysponujesz, jeden ze sposobów.
Potrzeba 5szt profila ud 4mb, 2xpłyta 120x200, wkręty do płyt, gwoździe szybkiego montażu, i całą resztę do wykończenia.
Jak blisko ściany będzie znajdować się ta zabudowa?
Możliwe, że profil przyległy do ściany będzie musiał być montowany razem z pasem płyty g/k. Rysujesz na suficie zarys pomniejszony o grubość płyt 12,5mm (łącznie 25mm). Mocujesz profile do sufitu ale, tak by możliwe było zdemontowanie profila bliższego ścianie. Po zdemontowaniu profila przykręcasz do niego pas płyty, a do płyty dolny profil i powtórnie już na stałe mocujesz ten zestaw do sufitu (bywa, że trzeba net zestaw wstępnie wyszpachlować po wkrętach). mocujesz pas płyty od strony wnętrza, przykręcasz dolny pas zamykający , zaślepiasz boki. Walczysz by to wyszpachlować.
Bez świecidełek - można skrzynkę wykonać na "podłodze" i zapiąć ją do wcześniej zamontowanych na suficie wieszaków.
I wariant najmniej pracochłonny to użycie tylko jednego profila/listwy zamocowanej do sufitu.
Link do komentarza
Cytat

Nie załączyłem rysunku ale coś czuję, że jak to mówią "łapiesz bazę".



Tak, Rozumiem o co chodzi. Potrzebowalem właśnie takiego pomysłu jaki napisales mi w pierwszym poście.
Mam jeszcze takie pytanie, czy mogę użyć dodatkowo (przed przykreceniem dolnej płyty) wieszakow z drutem do profilow dolnych? Czy wzmocni to jakoś konstrukcje, i zmniejszy ryzyko obwisniecia belki?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...