Skocz do zawartości

2 kotły 1 dom


dm1978

Recommended Posts

witam
czy ma sens zamontować w domu 2 kotły jeden kondensacyjny do podłogówki 2 gi 2 funkcyjny do grzejników i ciepłej wody.

wiem ze są mieszacze itd ale chodzi o to że z kotła wychodzi 80 st wiec pracuje z mniejszą wydajnością niż do niskotemp ogrzewania + mieszalnik na kaloryfery wydaje się być ok a nie jest chyba dlatego myślę na d takim połączniem 2 pieców dla 2 różnych sposobów ogrzewania
dawid
Link do komentarza
Cytat

Nie ma sensu.
Tu masz przykład.





witam rozumiem zamysł jednask u mnie 75 % to podłogówka tylko 3 pokoje u góry będą na grejniki myslałem więc zeby kupic piec kondensacyjny na całą podłogówke i wykorzystać jego wydajność na maksa i 2 gi 2 funkcyjny na ogrzewanie góry i c w u w sumie podobny koszt wyjdzie pytanie tylko czy zuzycie gazu będzie równe większe czy mniejsze

wydaje mi się że mam dobrze zaizolowany dom
Link do komentarza
Cytat

wydaje mi się że mam dobrze zaizolowany dom



Tym bardziej.
Nie ma potrzeby zasilania grzejników i zasobnika temp. 80 st.
Jeśli lekko przewymiarujesz grzejniki kocioł cały czas będzie pracował wykorzystując kondensację.
W grzejniki i na potrzeby CWU pójdzie max. 55 st. a w podłogówkę max 35 st. C.
Sam takie rozwiązanie mam u siebie. Kocioł ustawiony z ograniczeniem temperatury maksymalnej do 55 st.
Przy - 20 st w podłogę na wejściu nie było więcej niż 28 st., a w grzejniki + drabinki w łazienkach 50 st.
Całość reguluje automatyka z pogodówką. Termostaty na grzejnikach i tak skręcane bo byłoby za ciepło.
Temperatura w domu 22 - 23 st.
Link do komentarza
Cytat

Tym bardziej.
Nie ma potrzeby zasilania grzejników i zasobnika temp. 80 st.
Jeśli lekko przewymiarujesz grzejniki kocioł cały czas będzie pracował wykorzystując kondensację.
W grzejniki i na potrzeby CWU pójdzie max. 55 st. a w podłogówkę max 35 st. C.
Sam takie rozwiązanie mam u siebie. Kocioł ustawiony z ograniczeniem temperatury maksymalnej do 55 st.
Przy - 20 st w podłogę na wejściu nie było więcej niż 28 st., a w grzejniki + drabinki w łazienkach 50 st.
Całość reguluje automatyka z pogodówką. Termostaty na grzejnikach i tak skręcane bo byłoby za ciepło.
Temperatura w domu 22 - 23 st.




a jaki masz piec na gaz i mieszalnik ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...