Skocz do zawartości

Smugi po malowaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

Witam forumowiczów.
Szukałem odpowiedzi na forum i nie do końca udało mi się znaleźć odpowiedź na moje pytanie.
Remontuje mieszkanie i generalnie ściany były traktowane gładzią. Ściany po gładzeniu gruntowane były białą farba.
Podczas malowania mam taki problem że powstają mi matowe smugi na krawędziach malowania wałkiem. Maluje dużym wałkiem dekorala z krótkim runem. Czy to co się dzieje związane jest z niewłaściwym zagruntowaniem ściany ? Czy ściany po gładzi powinny był malowane gruntem (unigrunt) , rozcieńczoną farbą czy farbą podkładową ? Największy problem mam w kuchni gdzie malowałem farbą lateksową i i teraz nie wiem co generalnie zrobić czy pomalować gruntem czy podkładowa do wyrównania chłonności czy może jest inna opcja ? Edytowano przez tartacznik (zobacz historię edycji)
Napisano
gruntem( unigruntem), emulsją podkładową i farbą właściwą w twoim przypadku lateksową. jeśli już nałożyłeś warstwę tej lateksowej zostaje nakładanie tylko kolejnych warstw.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam

Witam forumowiczów.
Szukałem odpowiedzi na forum i nie do końca udało mi się znaleźć odpowiedź na moje pytanie.
Remontuje mieszkanie i generalnie ściany były traktowane gładzią. Ściany po gładzeniu gruntowane były białą farba.
Podczas malowania mam taki problem że powstają mi matowe smugi na krawędziach malowania wałkiem. Maluje dużym wałkiem dekorala z krótkim runem. Czy to co się dzieje związane jest z niewłaściwym zagruntowaniem ściany ? Czy ściany po gładzi powinny był malowane gruntem (unigrunt) , rozcieńczoną farbą czy farbą podkładową ? Największy problem mam w kuchni gdzie malowałem farbą lateksową i i teraz nie wiem co generalnie zrobić czy pomalować gruntem czy podkładowa do wyrównania chłonności czy może jest inna opcja ?


Masz złą technikę malowania. Chyba ,że źle odczytałem Twojego posta, bo jeżeli zostają Ci smugi na krawędziach wałka to dlaczego go nie zamalujesz,błąd podstawowy. Napisz jeszcze jak prowadzisz ten wałek po ścianie.
Malując na gładzi to powinna Ci powierzchnia wyjść super, i ja tu nie dopatruję się winy gruntowania tylko sposobu malowania.
Napisano (edytowany)
Cytat

gruntem( unigruntem), emulsją podkładową i farbą właściwą w twoim przypadku lateksową. jeśli już nałożyłeś warstwę tej lateksowej zostaje nakładanie tylko kolejnych warstw.



Ta warstwa ze smugami, to jest druga warstwa, z doświadczenia z pokoju wiem , że kolejne dają ten sam efekt.
Czy teraz jesli mam wartswe farby moge pomalowac unigruntem ?
Czy sprobowac podkladem wyrownującym chlonnośc podloża

Cytat

Masz złą technikę malowania. Chyba ,że źle odczytałem Twojego posta, bo jeżeli zostają Ci smugi na krawędziach wałka to dlaczego go nie zamalujesz,błąd podstawowy. Napisz jeszcze jak prowadzisz ten wałek po ścianie.
Malując na gładzi to powinna Ci powierzchnia wyjść super, i ja tu nie dopatruję się winy gruntowania tylko sposobu malowania.



(maluje od lewej do prawej) Mokry wałek prowadzę pionowo od sufitu do podłogi malując na nie malowanej powierzchni , kolejne pociągniecie jest w prawa , następnie po lewej stronie stronie głównego pociągnięcia aby połączyć z warstwą malowaną po lewej i aby ścieniować lewą krawędź głównego pociągnięcia, po tym przejeżdżam lekko walkiem aby zebrać nadmiar farby.
Próbując zamalować smugę np. po lewej stronie ona przesuwa mi się w lewo gdy maluję pierwotną. Edytowano przez tartacznik (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ta warstwa ze smugami, to jest druga warstwa, z doświadczenia z pokoju wiem , że kolejne dają ten sam efekt.
Czy teraz jesli mam wartswe farby moge pomalowac unigruntem ?
Czy sprobowac podkladem wyrownującym chlonnośc podloża



(maluje od lewej do prawej) Mokry wałek prowadzę pionowo od sufitu do podłogi malując na nie malowanej powierzchni , kolejne pociągniecie jest w prawa , następnie po lewej stronie stronie głównego pociągnięcia aby połączyć z warstwą malowaną po lewej i aby ścieniować lewą krawędź głównego pociągnięcia, po tym przejeżdżam lekko walkiem aby zebrać nadmiar farby.


Już nie musisz gruntować jak pomalowałeś farbą.
Nie powinno doprowadzić do wyschnięcia jednego paska pomalowanego, malujesz rozumiem kawałkami,paskami. I każdy kawałek powinieneś malować prowadzić wałek pionowo a następnie poziomo i kończysz pionowo,każdy pasek powinien być łączony "na mokro" przy czym kończąc jeden pasek nie możesz zostawić ostrej granicy, lekko przejedź walkiem tak aby zabielić margines dla następnej warstwy. Chyba zrozumiałeś icon_biggrin.gif mój zawiły język.
Jaka farbą malujesz?
Napisano
Cytat

Już nie musisz gruntować jak pomalowałeś farbą.
Nie powinno doprowadzić do wyschnięcia jednego paska pomalowanego, malujesz rozumiem kawałkami,paskami. I każdy kawałek powinieneś malować prowadzić wałek pionowo a następnie poziomo i kończysz pionowo,każdy pasek powinien być łączony "na mokro" przy czym kończąc jeden pasek nie możesz zostawić ostrej granicy, lekko przejedź walkiem tak aby zabielić margines dla następnej warstwy. Chyba zrozumiałeś icon_biggrin.gif mój zawiły język.
Jaka farbą malujesz?



Jedyne czego nie robie z Twojego opisu to malowanie w poziomie, maluje w kuchni snieżką a w pokoju dekoralem.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jedyne czego nie robie z Twojego opisu to malowanie w poziomie, maluje w kuchni snieżką a w pokoju dekoralem.


Może to jest błąd ,że tylko w pionie, powinieneś malować na krzyż ,kończąc tak jak zacząłeś,czyli najpierw pionowo,potem poziomo i na koniec pionowo i kolejny kawałek ściany i tak samo jak w pierwszym.
Bynajmniej ja takim sposobem malowałem i maluje i na efekty nie narzekam.
Pytając o farbę miałem na myśli rodzaj icon_biggrin.gif
Tu masz taki rysunek poglądowy,spróbuj tak malować
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Smugi podczas malowania to nic innego jak nadmierna ilość wody zbierającej się na wałku,lub zła technika,na to wpływ ma kilka czynników. Poza tym zawsze można to przeciez poprawić,nie sądze aby sama farba miała na to aż tak istotny wpływ,w sensie oczywiście firmy czy będzie to Snieżka czy Dekoral.
Napisano
A gdzieś Ty widział wodę w farbach lateksowych?
No chyba ,że ktoś ze starych przyzwyczajeń komunistycznych wymieszał pół na pół farbę z wodą icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...