Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Historia edycji

Leszek4

Leszek4

Fundament: 30x30 i 100 cm głębokości wydaje się ok. W praktyce wyjdzie większy, bo nikt Ci nie wykopie na metr głęboko przy tak wąskich bokach.

Bramiarz z pewnością nie zrobi Ci fundamentu. Owszem, chętnie przykręci Ci słupek do gotowego bloku z betonu, ale najlepiej osadzić słupki w świeżym betonie. Słupki kupisz choćby w markecie. Nie wiem, czy mają być okrągłe, czy o profilu kwadratowym - nieistotne.

Moim zdaniem: potrzebujesz 3 słupki o ściance min. 3mm (do bramy i furtki) i zdaje się, że po jednym na połączenie się z ogrodzeniem sąsiadów (ale nie jestem pewien jak to u Ciebie wygląda). Te mogą być cieńsze 2mm.

 

Jak ekipa osadzi Ci słupki, to bramę sama sklecisz i powiesisz. :D (te dwa pozostałe też trzeba zabetonować, ale nie aż tyle)

 

Napęd: dobrać byłoby najlepiej z tej samej stajni co brama garażowa. Przykład: ja mam Somfy i tu, i tu. Jednym pilotem otwieram obie, a także zapalam światło w garażu (napęd garażowej ma taką funkcję - dodatkową parę styków).

 

Koszty u mnie: za bramę przesuwną 4,5 m w świetle, plus furtka zapłaciłem 2500 zł. Za napęd, do którego dołożyłem awaryjną baterię oraz takąż do bramy garażowej 2000 zł. Do tego trochę desek za około 1000 zł, ale to było też na ogrodzenie śmietnika i kawałek ogrodzenia. Fundament samodzielnie.

 

Fotka po odeskowaniu:

 

 

brama wjazdowa zamknięta.jpg

Leszek4

Leszek4

Fundament: 30x30 i 100 cm głębokości wydaje się ok. W praktyce wyjdzie większy, bo nikt Ci nie wykopie na metr głęboko przy tak wąskich bokach.

Bramiarz z pewnością nie zrobi Ci fundamentu. Owszem, chętnie przykręci Ci słupek do gotowego bloku z betonu, ale najlepiej osadzić słupki w świeżym betonie. Słupki kupisz choćby w markecie. Nie wiem, czy mają być okrągłe, czy o profilu kwadratowym - nieistotne.

Moim zdaniem: potrzebujesz 3 słupki o ściance min. 3mm (do bramy i furtki) i zdaje się, że po jednym na połączenie się z ogrodzeniem sąsiadów (ale nie jestem pewien jak to u Ciebie wygląda).

 

Jak ekipa osadzi Ci słupki, to bramę sama sklecisz i powiesisz. :D (te dwa pozostałe też trzeba zabetonować, ale nie aż tyle)

 

Napęd: dobrać byłoby najlepiej z tej samej stajni co brama garażowa. Przykład: ja mam Somfy i tu, i tu. Jednym pilotem otwieram obie, a także zapalam światło w garażu (napęd garażowej ma taką funkcję - dodatkową parę styków).

 

Koszty u mnie: za bramę przesuwną 4,5 m w świetle, plus furtka zapłaciłem 2500 zł. Za napęd, do którego dołożyłem awaryjną baterię oraz takąż do bramy garażowej 2000 zł. Do tego trochę desek za około 1000 zł, ale to było też na ogrodzenie śmietnika i kawałek ogrodzenia. Fundament samodzielnie.

 

Fotka po odeskowaniu:

 

 

brama wjazdowa zamknięta.jpg

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Technologia produkcji tapet do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności poszła w ostatnich latach mocno do przodu. Teraz mamy do wyboru tapety winylowe, z włókna szklanego, z włóknami drzewnymi (te należałoby pokryć jeszcze farbą o wodoodpornych parametrach). Niemniej mnogość wzorów, kolorów, faktur sprawia, że warto przemyśleć koncepcję jej użycia. Przeglądając co poniektóre aranżacje, mi osobiście ciężko oderwać wzrok. Kilka przykładów jakie znalazłem w temacie https://domni.pl/magazyn/tapeta-w-lazience. Myślę, że efekt jaki jest do osiągnięcia, warty jest podjętego wysiłku. Przy okazji warto zauważyć, że koszt pokrycia tapetą, jest znacznie niższy niż w przypadku płytki. Szczególnie gdy myślimy o jakimś ekskluzywnym produkcie płytki ceramicznej. Z drugiej jednak strony, mamy trwałość płytki, która bądź co bądź, jest wielokrotnie wyższa nawet od najlepszych tapet dostępnych na rynku. 
    • Jak budowałem swój dom jakiś czas temu, to również nie wiedziałem, jaką klimatyzację mam wybrać. Z żona mieliśmy odmienne zdania, co do szczegółów. Zdecydowaliśmy się poradzić i przy okazji zlecić zamontowanie klimatyzacji firmie https://klimacraft.pl/. Bardzo dobrze przebiegała współpraca, bo odpowiadali cierpliwie na nasze pytania i wspólnie udało się nam w końcu wybrać ciekawe rozwiązanie. 
    • Z tego co wiem, to jest problem z metalowymi kotwami łączącymi płyty. Ale wg konstruktorów - do rekonstrukcji. Brak izolacji i szczeliny bywały takie, że sciany przemarzały, mimo gorących kaloryferów. Wiem, bo jako student, robiłem spis powszechny na nowym osiedlu - i mieszkańcy mi to pokazali, gdy poczułem, jak ciągnęło chłodem od ściany. Sam mieszkałem w bloku z cegły - tam ściany były typowe 38 cm. Ale na odmianę były piece pokojowe albo tzw ogrzewanie etażowe indywidualne. Potem zaczęto ocieplać styropianem ściany (a może od razu?) - najpierw 5 cm, potem więcej.  Na mieszance kleju z cementem i piaskiem.  Trzeba pamiętać że energia była stosunkowo tania, czy to węgiel, koks, więc grzejniki parzyły dłonie, a kotłownie były państwowe lub spóldzielcze. Windy typowo nadal są raczej od 4 czy piątego piętra - w niższych chyba nadal nie ma.    
    • Co sądzicie o szkle z grafiką jako ściana prysznicowa?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...