Skocz do zawartości

Odkurzacz centralny - nie dajmy się naciągnąć na dodatkowe gniazda


Recommended Posts

Gość rafał
Napisano
A ja mam zupełnie inne zdanie, lepiej więcej gniazd niż bujać się z plączącą się długą rurą. & metrów to wg mnie jest absolutny max. Zapłacisz raz za więcej gniazd, a jak zaoszczędzisz, to do końca eksploatacji domu wkurzasz się, że poskąpiłeś kasy.
Napisano
Cytat

A ja mam zupełnie inne zdanie, lepiej więcej gniazd niż bujać się z plączącą się długą rurą. & metrów to wg mnie jest absolutny max. Zapłacisz raz za więcej gniazd, a jak zaoszczędzisz, to do końca eksploatacji domu wkurzasz się, że poskąpiłeś kasy.



Ja niestety nie zgadzam się z tym co napisałeś. Mam wąż 9m. Jestem zadowolony z odkurzania i ja osobiście spokojnie 4 gniazdka mógłbym zlikwidować bo tyle jest nie potrzebne. Jak planowałem ładowałem 6 gniazd na dole i 4 na górze. A korzystam z 3 na dole i 2 u góry.



Gość K-BOLBUD
Napisano
Jestem monterem i serwisantem. Owszem mniejsza ilość gniazd = oszczędności a szufelki meblowe nie są aż takie dobre (trzeba mieć zmiotkę pod ręką) ale wiele rzeczy jest takich z którymi się nie zgodzę.
Po pierwsze to instalator ma przedstawić za i przeciw każdej instalacji a klient ma zawsze ostatnie zdanie.
Wąż 9m ma spory zasięg (tu pojawia się problem wyboru między ilością gniazd a wygodą odkurzania) ale i też wadę bo nie jest wygodne szarpanie się z takim wężem w przypadku gdy jest wiele mebli typu fotele krzesła.
Wąż z włącznikiem jest o tyle wygodny że aby przerwać odkurzanie choćby na chwilę nie trzeba lecieć do gniazda w w/w wypadku to aż 9m :) żeby go wyłączyć co ułatwia znacznie sprzątanie np na drabinie w trudno dostępnych miejscach.
Gość autorus
Napisano
A u mnie na chałupke wyliczono 6 gniazd i 2 szufelki :) To chyba w miarę :)
Napisano
no właśnie jak rozmawiałem z instalatorami to twierdzą, że lepiej mieć nawet więcej gniazd a krótszego węża. ja się wachałem między wężem 7 a 9 metrowym. różnica na domku 150 m kw pomiędzy jednym a drugim wężem to tak naprawdę kwestia 2 gniazd, więc nie ma co za bardzo panikować. poza tym to jest inwestycja na lata, i po jakimś czasie na pewno przeważy komfort użytkowania krótszego węża nad dłuższym. jest on na pewno lżejszy i łatwiej się go zwinie icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
300 zł za gniazdko? ja wolałem sobie kupić zestaw z 5 gniazdkami i rurkami za 500 zł na allegro i instalacje wykonać samodzielnie. Jednostka centralna wystarczy taka połowę tańsza :)
  • 4 miesiące temu...
Gość paweł
Napisano
Wszystko trzeba sobie przekalkulowac no i trafić na fajnych ludzi. My planowaliśmy wszystko najpierw zanim dom jeszcze stanął
  • 3 tygodnie temu...
Gość 567rtyhjk
Napisano
Idąc dalej tym tokiem myślenia należało zamontować tylko 1 gniazdo i kupić bardzo długi wąż . Było by najtaniej. Niestety takie skąpstwo nie popłaca ,wygoda ,komfort i....wąż ma znacznie mniejszy przekrój a więc opory są znacznie większe i siła ssąca znacząco spada .I zamiast "ameryki " mamy zaścianek "ruski"
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dla mnie to jest rozwiązanie po prostu genialne. Nie muszę już biegać z odkurzaczem po całym domu, dodatkowo powietrze jest wyraźnie czystsze, a alergia córki zamieniła się z ostrej w łagodną. Świetna sprawa, zawsze wszystkim zniechęconym zachwalam takie rozwiązanie. Jeżeli jeszcze zajmie się tym porządna firma, to nic tylko cieszyć się z inteligentnego domu.
  • 5 miesiące temu...
Gość Visitor
Napisano
Wszystko jest fajnie dopóki się mieszka na dużej działce, w domu jednorodzinnym i odkurza we własnym zakresie.Odgłos odkurzacza centralnego sąsiadów z drugiej połówki bliźniaka doprowadza mnie do szału.
  • 3 miesiące temu...
Gość Gabriel
Napisano
Ja się cieszę, że się zdecydowałem na to rozwiązanie
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Montaż instalacji i gniazd na etapie budowy to pestka, dlatego gdy się samemu to robi, to nie bolą wydatki. Za 500 złotych załatwiam wszystko, a mam 5 gniazd i krótki wąż. Są pomieszczenia, które stoją prawie puste, więc po cóż odkurzać często i długim wężem? Jeśli kogoś szum odkurzacza doprowadza do szału, to ma problem z własną osobowością. Ten szum jest niższy i krócej trwa niż np. koszenie trawnika spalinówką czy ciągle ujadanie psa u sąsiada. Poza tym na wyjściu odkurzacza montuje się tłumik za 30 - 50 złotych. Szufelka jest faktycznie mało wygodna, bo trzeba jednak trzymać w pobliżu zmiotkę. Ja mam w kuchni i przedpokoju wallyflexa i to dobre rozwiązanie. Nie należy przesadzać z długością ni krótkością węza. 7 metrów jest OK.
  • 8 miesiące temu...
Napisano

O co chodzi z tymi gniazdami? Coraz więcej znajomych decyduje się na odkurzacze centralne, ale nie wiem w końcu jaka ilość gniazdek będzie ok. Dom jest piętrowy, ma 5 pokoi, metraż 153 m2.

I czy odkurzacze centralne są głośniejsze od tradycyjnych? Mam malutkie dziecko i drugie w drodze, wolałabym wiedzieć :D

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 30.12.2015 o 10:43, Gość Visitor napisał:

Wszystko jest fajnie dopóki się mieszka na dużej działce, w domu jednorodzinnym i odkurza we własnym zakresie.Odgłos odkurzacza centralnego sąsiadów z drugiej połówki bliźniaka doprowadza mnie do szału.

Może warto sąsiadów poprosić o zamontowanie wydajnego tłumika za jednostką centralną ? W przypadku zabudowy bliźniaczej dobrym pomysłem jest wyprowadzanie przewodów wydechowych tuż nad ziemią i na ścianach przeciwległych, tak aby nie słyszeć powietrza wydmuchiwanego przez jednostkę centralną. 

Pozdr.
aeroVac.pl

 

Gniazda ssawne powinny być tak zaplanowane, aby było wygodnie sprzątać. Ważne jest aby dosięgnąć do każdego zakamarka domu, ale również aby najczęściej sprzątane powierzchnie można było sprzątnąć z jednego gniazda. Dlatego polecamy lokalizacje gniazda w części centralnej parteru, z której często można dosięgnąć i przedsionek i kuchnie i salon. Dot. to oczywiście małych i średnich domów. 

Inaczej przedstawia się sprawa w przypadku długości węży chowanych w ścianie. Te mogą być nawet 15 m bez obawy o komfort użytkowania, gdyż takiego węża nie przenosi się z gniazda do gniazda, a tylko wyciąga na czas sprzątania, a odkurzacz chowa go z powrotem do instalacji ukrytej za gniazdem. 

http://aerovac.pl/produkty/retraflex-waz-chowany-w-scianie

Pozdrawiamy

aeroVac.pl

Edytowano przez Eksperci aeroVac (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...