Skocz do zawartości

Zagospodarowanie piętra budynku


Recommended Posts

Napisano
Witam
Kupiliśmy dom 3-kondygnacyjny. Parter, piętro użytkowe i poddasze nie użytkowe. Parter jest zamieszkiwany. Piętro użytkowe to wolna przestrzeń do zagospodarowania, a strych to strych (dobry do trzymania niepotrzebnych rzeczy). W związku z tym że nigdzie nie mogliśmy uzyskać jednoznacznych informacji (jedno zaprzecza drugiemu i na odwrót), chcielibyśmy się zapytać czy aby zagospodarować piętro (które w dokumentach jakie posiadamy jest oznaczone jako użytkowe) potrzebujemy jakieś projekty i pozwolenia? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Napisano

Rozumiem, że budynek jest oddany do użytku.
Jeśli piętro jest użytkowe to oczywiście można użytkować- do celów mieszkalnych (nie np. jako salon fryzjerski).

Pozdrawiam,
Eko-m2

Napisano
Cytat

Rozumiem, że budynek jest oddany do użytku.
Jeśli piętro jest użytkowe to oczywiście można użytkować- do celów mieszkalnych (nie np. jako salon fryzjerski).

Pozdrawiam,
Eko-m2



Witam
Budynek jest oddany do użytku, ale póki co to podatek opłacany jest za parter. Piętro jest użytkowe. Nie ma skosów, wys. 2,45. Dopiero 3 kondygnacja (strych) jest nieużytkowa (skosy).
Napisano
Cytat

Witam
Budynek jest oddany do użytku, ale póki co to podatek opłacany jest za parter. Piętro jest użytkowe. Nie ma skosów, wys. 2,45. Dopiero 3 kondygnacja (strych) jest nieużytkowa (skosy).



Z punktu widzenia prawa budowlanego, piętro może być użytkowane. A powierzchnię, za którą jest płacony podatek, trzeba po prostu uaktualnić.

Napisano
Cytat

Z punktu widzenia prawa budowlanego, piętro może być użytkowane. A powierzchnię, za którą jest płacony podatek, trzeba po prostu uaktualnić.



Jak wszystko będzie skończone to uaktualnimy deklarację podatkową. Pytamy się, bo nie chcemy w przyszłości mieć kłopotów, a informacje które dostaliśmy do tej pory to jedna przeczy drugiej. Jedni mówią że trzeba pozwolenia projekty, drudzy mówią, że nie trzeba, a w Gminie Pani nas źle zrozumiała w ogóle. Dziękuję ślicznie za odpowiedź icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Piętro jest użytkowe. Nie ma skosów, wys. 2,45.



W woli ścisłości- pokoje w budynku mieszkalnym powinny mieć wysokość min. 2,5m ( na poddaszu min. 2,2m).

Pozdrawiam,
Eko-m2
Napisano (edytowany)
Cytat

W woli ścisłości- pokoje w budynku mieszkalnym powinny mieć wysokość min. 2,5m ( na poddaszu min. 2,2m).

Pozdrawiam,
Eko-m2



No u nas było 2.5m gdyby ekipa która robiła byłym właścicielom nie podwiesiła sufitu. Dlatego jest teraz 2.45m. Na piętrze jest nawet więcej niż 2.5m. Na strychu jest najniżej.

Zakładam że takie wysokości są z jakichś tam względów bezpieczeństwa. Edytowano przez natasze87 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...