Skocz do zawartości

ceramika tradycyjna czy poryzowana ?


Gość Guest_DYLOT_*

Recommended Posts

Gość Guest_DYLOT_*
Witam !
Chcę na wiosnę budować dom, w projekcie mam ścianę z Porotherm 25cm + styropian 14cm.
Zastanawiam się czy jednak nie zdecydować się na ceramikę tradycyjną.
Jak tu wyglądą izolacyjność cieplna akustyczna itp.
Czy czasem porotherm nie jest przereklamowany.
Czy jest tutaj wielka różnica? Chcę zastosować dobrą izolację i ciepły tynk maszynowy gipsowy.

pozdrtawiam icon_cool.gif
Link do komentarza
Witam
Ceramika poryzowwana powstała po to by zbliżyć się właściwościami cieplnymi ceramiki do np. betonu komórkowego (zachowując inne właściwości ceramiki np. pojemność cieplną).
W obecnych czasach stosując ocieplenie przegród zewnetrznych właściwości cieplne przegrody uzyskujemy przez grubość izolacji.
Jeżeli chcesz mieć spokojną głowę poproś projektanta, kierownika budowy lub kogoś kto miał styczność z obliczeniami współczynnika U aby przeliczył Ci jak wpłynie na wartość tego współczynnika zamiana Porothermu na inny materiał ceramiczny (np. pustak szczelinowy MAX). Następnie dostosuj grubość izolacji aby osiągnąć minimalną zadawalającą wartość współczynnika U.
Tradycyjna ceramika na pewno bedzie tańsza.
P.S. Zmiany takie najlepiej zawsze konsultować z projektantem. Bo to nie jest tylko zmiana grubości izolacji ale także parametrów nośnych przegrody.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Dużo ważniejszą kwestią jest, czy dasz izolację za odbiornikiem jakim jest ściana na fundamencie, czy przed. Izolacja za odbiornikiem nie dość, że nie jest skuteczna (nie zamuka się z izolacją podłogi) to chłonie wigoć z pomioeszczenia. W dachu powietrze wpuszcza się od "zimnej " strony (przewa wentylacyjna i folia paroprzepuszczalna) a Boże broń od "ciepłej"( folia hydroizolacyjna) w ścianie jest ta sama fizyka. Kolejną wadą takiego rozwięzania jest trudność w sterowaniu czasoym ogrzewaniem. To jkaby gotowanie beczki z wodą gdy się chcemy napić szklankę herbaty.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gorzej, jeśli ściana jest taka jak niżej. To tylko ją rozebrać  
    • No właśnie nie wiem, dlatego Ciebie zapytałem.  Niewątpliwie, główne argumenty padły, czyli oszczędność materiału przy bardzo krzywej ścianie itd. Ale jeśli ściany proste? Tutaj tynk jest argumentem, jeśli bardzo nam zależy na każdym centymetrze powierzchni użytkowej lokalu. Bo tynku damy na grubość 1 cm, 2 mm gładzi i tyle. A płyta potrzebuje albo konstrukcji, albo "placków" klejowych, aby ją zamocować. Więc na dwóch cm na pewno się nie skończy. Poza tym na pewno miejscami powstaną pustki powietrzne, a płyta w tych miejscach ma kiepską wytrzymałość na uderzenia, co wynika z wielu filmików na YT. Dzieci dość łatwo mogą ją uszkodzić. Tynk jest tu bardziej odporny, bo opiera się o mur. I teraz pytanie, czy takie powody są dla nas problemem. Otóż w większości przypadków NIE SĄ. Dlatego pytanie co jest lepsze bardziej zaliczyłbym do kategorii czy ładniejsze są brunetki czy blondynki? Jak kto lubi! I to jest chyba właściwa odpowiedź na Twoje pytanie. Z punktu widzenia użytkowego, z każdą można się przespać.  Ściany tak samo, obydwie są użyteczne i jeśli się ich nie potraktuje z buta, to nikt nawet wiedział nie będzie jak są zrobione.       Można jeszcze kombinować, że instalację elektryczną łatwiej jest robić przy płycie, bo mniej roboty i mniej kurzu, podobnie będzie z innymi instalacjami, ale to drobiazgi, chociaż dla niektórych będą argumentami. Dlatego każdy sam musi wybrać.  
    • @retrofood To może inaczej zapytam. Tak odnośnie tego słówka "lepiej". Co jest lepsze dla mnie jako użytkownika. Jakie rozwiązanie ma więcej plusów pod względem jakości.   Napisałeś, ze jeśli nie umieją tynkować lub nie ma czasu - to wybierają regips. A jeśli jest czas i umieją tynkować. To wtedy rozumiem, że warto zrobić to klasycznie, tak? Jeśli tak - to czemu? Jakie są plusy tego klasycznego podejścia bez regipsów?  
    • Co to znaczy "lepiej" u Ciebie? Jak to rozumiesz?      Wg mnie to jest połowa podstawy. Nie umie. I trze ba by szukać podwykonawcy. A druga połowa przyczyn to czas. Tynkowanie, gładzie, szlifowanie, zajmuje więcej czasu.
    • @vlad1431  No wracamy do tego, że niestety tych produktów jest od zarąbania. I za mało ustandaryzowanej wiedzy. Łącza i miksują te nazwy produktów i bądź tu potem mądry. Poruszyłeś ciekawą rzecz. Miękkość gładzi. Rozumiem, że im twardsza to gorzej sie szlifuje? Natomiast jednocześnie jest mniej podatna na uszkodzenia typu uderzenie czymś? U mnie jest problem, że miałem wrażenie, że te ściany w mieszkaniu są z plasteliny. Lekko czymś uderze i już jest wgniecenie, które nadaje się do akrylowania Więc może "na robocie" lepiej mieć bardziej miekką bo się szlifuje lepiej, ale jak robisz sam dla siebie i u siebie - to lepiej mieć twardszą żeby potem uniknąć tych uszkodzeń, o które wcale nie tak trudno.   @vlad1431 Nawet tu chyba używa tej gładzi gotowej   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...