Skocz do zawartości

Wylewka samopoziomująca na lastryko?


Recommended Posts

Napisano
W łazience na podłodze mam PRLowskie lastryko.
Niestety jest tam zrobiony spad do otworu ściekowego o różnicy poziomów gdzieś 4cm.
Łazienka ma 1,6m x 2,5m.
Muszę zrobić wylewkę ale zastanawiam się czy trzeba skuwać to lastryko?
Gdybym wylał tam wylewkę samopoziomującą to chwyci ona do tego lastryko ?
Potraktowałbym je szlifierką kątową,odtłuścił ale czy to nie za mało ?

ps.u znajomego kładłem płytki na lastryko mocując klejem Atlas Plus.Trzyma jak zespawane od ponad 2 lat ale czy taka wylewka samopoziomka sprawdzi się tak jak i ten klej ?
Napisano
Zbankrutujesz, jeśli chcesz wylewką zniwelować 4 cm poziomu. A poza tym zastanów się, czy nie będziesz musiał kuć posadzki pod którąś z instalacji. Może jednak lepiej kupić młoto - wiertarkę za 170 PLN (mnie służy już 4 lata) i rozpieprzyć to? Taż to dwie godziny roboty, najdłużej, z przerwami na kawę i piwo.
Napisano
Miałem w planach ale skuć to ręcznie.
Mieszkanie w bloku PRLowskim z cegły.Wszystko się kruszy,a jakość wykonania daje prawdopodobieństwo ,że to lastryko było kładzione na zakurzoną podłogę i może nie trzyma tak jak powinno ;) albo sama podłoga już się kruszy itd.?
Na 4metry szkoda mi kupować coś co będzie leżeć.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
To wypożycz jakąś młotowiertarkę, albo młota. Nie lepiej naprawdę wydać te 170 złotych na młotowiertarkę? Później może Ci się przydać jako wiertarka czy choćby do mieszania ewentualnej zaprawy na tą podłogę.
Napisano
Kupiłem już icon_smile.gif
Co do mieszania zaprawy sprzętem z marketu hmmm.... jedną wiertarkę i to Boscha spaliłem (zielona)
W poniedziałek dam znać czy się skuło,czy znów będę miał zagadkę i Was o to pytał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...