Skocz do zawartości

podłączenie przedłużacza


spinol85

Recommended Posts

Z tego co widać u Ciebie tak się nie da, bo prawdopodobnie do puszki z łącznikiem nie jest doprowadzony przewód neutralny. Masz tylko fazowe i ochronny ? ten w żółto-zielonej izolacji. Choć już widziałem różne "cuda" w temacie zamieniania funkcji poszczególnych żył niezgodnie z ich przeznaczeniem.
A tak w ogóle, to z tych samych obwodów nie powinno się zasilać gniazd i oświetlenia. Elektryk w zasadzie powinien odmówić zrobienia czegoś takiego. Ponadto typowe przekroje żył przewodów do oświetlenia są znacznie mniejsze (1,5 mm2) niż tych do gniazd (2,5 mm2). A to oznacza dużo mniejsze dopuszczalne obciążenie prądem.
Link do komentarza
dzięki za podpowiedz
jednym słowem d... szkoda bo chciałem zrobić sobie takie małe pomieszczenie do majsterkowania wiecie o co mi chodzi
radio, lutownica może jakaś stacja dokująca do baterii no ale jak nie da rady to mówi się trudno sad.gif
jeszcze raz dzięki



obecnie nie posiadam takiego urządzenia ale myślę że można zrobić to też w ten sposób,
tylko jest jeden mały minus prąd będę miał dopiero po włączeniu światła
no ale jak inaczej nie idzie to zaraz zaczynam działać icon_biggrin.gif
pozdrawiam spinol85

DSC01446.jpg

Edytowano przez spinol85 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Możesz i tak, tyle, że taka przejściówka/złodziejka przyda Ci się również do innych pomieszczeń i jest to bez ingerencji w istniejącą instalacje. Ale pamiętaj o tym co napisał el-instalator: "Ponadto typowe przekroje żył przewodów do oświetlenia są znacznie mniejsze (1,5 mm2) niż tych do gniazd (2,5 mm2). A to oznacza dużo mniejsze dopuszczalne obciążenie prądem"
Link do komentarza
dziękuje wszystkim za pomoc ale ja jestem z natury uparty icon_biggrin.gif i postanowiłem się wpiąć we włączniku i jakoś się udało

a oto efekt końcowy icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

icon_biggrin.gif

tylko teraz jeszcze jedno pytanko jak jestem podpięty pod światło to jakie obciążenie mogę podpiąć
np. radio, lutownica i bateria do wkrętarki nie będzie to za dużo ?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez spinol85 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...