Skocz do zawartości

Remont starej studni z kręgów


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Mam starą studnie z kręgów (średnica wew. 76cm), chciałbym ją wykorzystać do podlewania ogródka 1000m2. Kręgów jest mało bo wody są wysoko, lustro wody jest na 1m od poziomu gruntu, a słup wody ma ok. 1m. Woda jest czyściutka, wypompowałem ją kilka razy i zasypałem dno żwirem. Wcześniej nie miałem pojęcia o wydajności studni, dla mnie studia to była po prostu studnia. Wypompowałem wodę pompą z marketu 400W 7500L/h, po 25 minutach było już prawię dno (pompa już nie zassysała bo za płytko. Myślę że wydajność jest słaba, widać że wodą pompuje do studni (wręcz cieknie jak z kranu z boku jednego kręgu). Nie wiem jak długo jeszcze napełnia bo teraz jest zimno icon_smile.gif. Do podlewania będę miał system automatycznego podlewania, chciałbym utrzymać ciśnienie wody. Zastanawiam się czy nie nawiercić jeszcze jakiś otwór w kręgu z którego leci woda?, a może wbić dodatkowo filtr igłowy na dno studni?. Jak obliczyć wydajność studni i jaka powinna być wydajność do podlewania działki 1000m2?icon_smile.gif Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak nawiercisz krąg to oberwie ci się ziemia przy kręgu - w dodatku zanieczyścisz i zamulisz sobie studnię - w efekcie będziesz miał mniej wody niż masz - a wydajność studni zależy od "bicia" wód gruntowych.
A wydajność podlewania na 1000m2 - to zależy - uprawa kaktusów - 50l/h, uprawa ryżu - 150.000 l/dobę, ziemniaków nie musisz podlewać - wystarczy "aura pogodowa"

Ale rolnikiem jeszcze nie jestem ;)
Napisano
Cytat

A wydajność podlewania na 1000m2 - to zależy - uprawa kaktusów - 50l/h, uprawa ryżu - 150.000 l/dobę, ziemniaków nie musisz podlewać - wystarczy "aura pogodowa" Ale rolnikiem jeszcze nie jestem ;)


Dobre icon_wink.gif
Ale poważnie - Lukasino spróbuj pogłębić studnię - jak dobrze zrozumiałem, to wody jest na dwa kręgi, a co jest niżej? Chodzi mi o to, czy są jeszcze niżej kręgi (poniżej dna studni). Może ona jest po prostu zamulona przez lata? A z boku to przebija przez szparę woda podskórna, czyli z roztopów...
W mojej studni (co prawda nowej) w zasadzie pompowanie z wydajnością 3m3/h nie zmienia poziomu lustra wody.
Napisano
Cytat

Dobre icon_wink.gif
Ale poważnie - Lukasino spróbuj pogłębić studnię - jak dobrze zrozumiałem, to wody jest na dwa kręgi, a co jest niżej? Chodzi mi o to, czy są jeszcze niżej kręgi (poniżej dna studni). Może ona jest po prostu zamulona przez lata? A z boku to przebija przez szparę woda podskórna, czyli z roztopów...
W mojej studni (co prawda nowej) w zasadzie pompowanie z wydajnością 3m3/h nie zmienia poziomu lustra wody.



Trochę się boje pogłębiać, jeżeli są jeszcze kręgi poniżej to mogę jeszcze do tych kręgów bezpiecznie podkopać?. Chciałem w tej studni zrobić studnie wierconą (tylko wydatek 2 tyś zł) jeżeli jest szansa żeby poprawić wydajność to chcę spróbować. Wbijanie filtra igłowe na sam koniec czyszczenia w dno możesz też poprawić wydajność?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...