Skocz do zawartości

studnia glebinowa


Recommended Posts

Napisano
Witam poszukuje pomocy wykopalem dwie studnie wiercone kture byly nie udane powud byl taki ze urobek byl nie wybrany i podczas wpuszczania rury nie 'nie udalo mi sie rury wpuscic na samo dno ale jak to mowia do czek razy sztuka wobec tego prosze o pomoc woda jest na 7 metrach chce odwiert zrobic na 25metrow ale nie wiem na jakiej glebokosci mam zamontowac filter
Napisano
Według mnie pierwsze co powinieneś ocenić to w jakim zakresie głębokości masz wodę, bo może być tak, że zostawiasz warstwę wodonośną i wiercisz za głęboko!

Jeśli wiesz już w jakiej warstwie jest woda, to nie wiercisz 20 metrów głębiej tylko odrobinę zagłębiasz się w dno warstwy wodonośnej. Wpuszczając w otwór rury pierwszą wpuszczasz rurę z filtrem. Jego wysokość musisz ocenić w zależności od grubości warstwy wodonośnej. Standardowo 3-6m. Musisz pamiętać o obsypaniu na zewnątrz filtra żwirkiem (przeliczasz objętość otworu minus rura), a powyżej filtra zasypką uszczelniającą. Bez tego filter się zamuli błyskawicznie, albo woda zacznie wybijać w obudowie czy przenikać do innych warstw zmniejszając wydajność studni. Tyle mojego doświadczenia - studniarze może powiedzą coś więcej.

Jedna uwaga - wjechałeś nie do tego działu...
Napisano
[quote name='Mietek13' date='9.03.2013, 12:33 ' post='342944']
Witam poszukuje pomocy wykopalem dwie studnie wiercone kture byly nie udane powud byl taki ze urobek byl nie wybrany i podczas wpuszczania rury nie 'nie udalo mi sie rury wpuscic na samo dno ale jak to mowia do czek razy sztuka wobec tego prosze o pomoc woda jest na 7 metrach chce odwiert zrobic na 25metrow ale nie wiem na jakiej glebokosci mam zamontowac filt .Witam pana jak robilem odwiert pokazal sie piasek gruby na 7metrach i byl do 10 metrow puzni puzni byl il czy nie mozna zrobici zbiornika wpuscic rure glebiej
Napisano
Nie bardzo rozumiem...

Pokład wodonośny jest pomiędzy 7 a 10 metrem.
Filtra 3 metry (rura grubościenna na długości 3m od dołu nacięta szlifierką a na to siatka studniarska kilka razy owinięta). Całość obsypać żwirkiem i tyle. Do wybierania urobku służy specjalny przyrząd.

Drugą opcją jest wykopać studnię wpuszczając kręgi.


Gość gawel
Napisano
Tak szczerze to wody głębinowe o ile pamietam z geografii sa poniżej 5 metrów. Moja głębinówka jest 12 metrowa bo tam była własnie warstwa wodonośna ocenina przez studniarza na podtawie wypłukanego urobku (bo sie zapytałem) powiedział ze studnia jest mało wydajna bo zaledwie 2m3 na godzine ale za to wody nigdy nie zabraknie i to jest faktycznie prawda. Gdyby chcic zchodzic niżej to już jak pow około 40 metrów i w tej technologii by nie zrobił studnia jest z rury niebieskiej od wody PE plastikowej. i chodzi jak burza kosztowala mnie 7 lat temu około 550 zł czas wykonania około 3h. Sąsiedzi maja studnie od tego samego studniarza z plastiku ciągna wode do 36 metrów spoko. Z tym ze teren jest kapryśny u mojego bezpośredniego sasiada nie dało rady nie ma wody po prostu próbowali z 10 miejsc i doopa.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie bardzo rozumiem...

Pokład wodonośny jest pomiędzy 7 a 10 metrem.
Filtra 3 metry (rura grubościenna na długości 3m od dołu nacięta szlifierką a na to siatka studniarska kilka razy owinięta). Całość obsypać żwirkiem i tyle. Do wybierania urobku służy specjalny przyrząd.

Drugą opcją jest wykopać studnię wpuszczając kręgi.


Mi chodzi czy mozna zrobic odwiert na20mertow a filter zalozyc od 7 do 10metrow a reszte rury zrobic jako zbiornik wierce metoda wypuczkowa puzni urobek wyciagam rura z klabka i wpuszczam rure z filtrem ale mi chodzi czy mozna tak zrobic ze filter zakladam na pokladzie wodnym a reszte rury robie jako zbiornik na wode zeby bylo tej wody wiecej do wyciagniecia Edytowano przez Mietek13 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Meterk13 mam wrażenie ,że wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.
Narobisz się po łokcie i nic z tego może nie wyjść. Zatrudnij fachową firmę ,niech Ci to zrobi jak ma być ,ewentualnie jakiegoś fachmana od studni niech On nad tym piecze trzyma bo studnie robisz nie na dzień czy dwa ,ona ma Ci służyć bardzo długo.
Napisano
Cytat

Meterk13 mam wrażenie ,że wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.
Narobisz się po łokcie i nic z tego może nie wyjść. Zatrudnij fachową firmę ,niech Ci to zrobi jak ma być ,ewentualnie jakiegoś fachmana od studni niech On nad tym piecze trzyma bo studnie robisz nie na dzień czy dwa ,ona ma Ci służyć bardzo długo.

dzięki wszystkim za rade poz Mietek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...