Skocz do zawartości

studnia glebinowa


Recommended Posts

Napisano
Witam poszukuje pomocy wykopalem dwie studnie wiercone kture byly nie udane powud byl taki ze urobek byl nie wybrany i podczas wpuszczania rury nie 'nie udalo mi sie rury wpuscic na samo dno ale jak to mowia do czek razy sztuka wobec tego prosze o pomoc woda jest na 7 metrach chce odwiert zrobic na 25metrow ale nie wiem na jakiej glebokosci mam zamontowac filter
Napisano
Według mnie pierwsze co powinieneś ocenić to w jakim zakresie głębokości masz wodę, bo może być tak, że zostawiasz warstwę wodonośną i wiercisz za głęboko!

Jeśli wiesz już w jakiej warstwie jest woda, to nie wiercisz 20 metrów głębiej tylko odrobinę zagłębiasz się w dno warstwy wodonośnej. Wpuszczając w otwór rury pierwszą wpuszczasz rurę z filtrem. Jego wysokość musisz ocenić w zależności od grubości warstwy wodonośnej. Standardowo 3-6m. Musisz pamiętać o obsypaniu na zewnątrz filtra żwirkiem (przeliczasz objętość otworu minus rura), a powyżej filtra zasypką uszczelniającą. Bez tego filter się zamuli błyskawicznie, albo woda zacznie wybijać w obudowie czy przenikać do innych warstw zmniejszając wydajność studni. Tyle mojego doświadczenia - studniarze może powiedzą coś więcej.

Jedna uwaga - wjechałeś nie do tego działu...
Napisano
[quote name='Mietek13' date='9.03.2013, 12:33 ' post='342944']
Witam poszukuje pomocy wykopalem dwie studnie wiercone kture byly nie udane powud byl taki ze urobek byl nie wybrany i podczas wpuszczania rury nie 'nie udalo mi sie rury wpuscic na samo dno ale jak to mowia do czek razy sztuka wobec tego prosze o pomoc woda jest na 7 metrach chce odwiert zrobic na 25metrow ale nie wiem na jakiej glebokosci mam zamontowac filt .Witam pana jak robilem odwiert pokazal sie piasek gruby na 7metrach i byl do 10 metrow puzni puzni byl il czy nie mozna zrobici zbiornika wpuscic rure glebiej
Napisano
Nie bardzo rozumiem...

Pokład wodonośny jest pomiędzy 7 a 10 metrem.
Filtra 3 metry (rura grubościenna na długości 3m od dołu nacięta szlifierką a na to siatka studniarska kilka razy owinięta). Całość obsypać żwirkiem i tyle. Do wybierania urobku służy specjalny przyrząd.

Drugą opcją jest wykopać studnię wpuszczając kręgi.


Gość gawel
Napisano
Tak szczerze to wody głębinowe o ile pamietam z geografii sa poniżej 5 metrów. Moja głębinówka jest 12 metrowa bo tam była własnie warstwa wodonośna ocenina przez studniarza na podtawie wypłukanego urobku (bo sie zapytałem) powiedział ze studnia jest mało wydajna bo zaledwie 2m3 na godzine ale za to wody nigdy nie zabraknie i to jest faktycznie prawda. Gdyby chcic zchodzic niżej to już jak pow około 40 metrów i w tej technologii by nie zrobił studnia jest z rury niebieskiej od wody PE plastikowej. i chodzi jak burza kosztowala mnie 7 lat temu około 550 zł czas wykonania około 3h. Sąsiedzi maja studnie od tego samego studniarza z plastiku ciągna wode do 36 metrów spoko. Z tym ze teren jest kapryśny u mojego bezpośredniego sasiada nie dało rady nie ma wody po prostu próbowali z 10 miejsc i doopa.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie bardzo rozumiem...

Pokład wodonośny jest pomiędzy 7 a 10 metrem.
Filtra 3 metry (rura grubościenna na długości 3m od dołu nacięta szlifierką a na to siatka studniarska kilka razy owinięta). Całość obsypać żwirkiem i tyle. Do wybierania urobku służy specjalny przyrząd.

Drugą opcją jest wykopać studnię wpuszczając kręgi.


Mi chodzi czy mozna zrobic odwiert na20mertow a filter zalozyc od 7 do 10metrow a reszte rury zrobic jako zbiornik wierce metoda wypuczkowa puzni urobek wyciagam rura z klabka i wpuszczam rure z filtrem ale mi chodzi czy mozna tak zrobic ze filter zakladam na pokladzie wodnym a reszte rury robie jako zbiornik na wode zeby bylo tej wody wiecej do wyciagniecia Edytowano przez Mietek13 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Meterk13 mam wrażenie ,że wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.
Narobisz się po łokcie i nic z tego może nie wyjść. Zatrudnij fachową firmę ,niech Ci to zrobi jak ma być ,ewentualnie jakiegoś fachmana od studni niech On nad tym piecze trzyma bo studnie robisz nie na dzień czy dwa ,ona ma Ci służyć bardzo długo.
Napisano
Cytat

Meterk13 mam wrażenie ,że wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.
Narobisz się po łokcie i nic z tego może nie wyjść. Zatrudnij fachową firmę ,niech Ci to zrobi jak ma być ,ewentualnie jakiegoś fachmana od studni niech On nad tym piecze trzyma bo studnie robisz nie na dzień czy dwa ,ona ma Ci służyć bardzo długo.

dzięki wszystkim za rade poz Mietek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...