Skocz do zawartości

Renowacja posadzek marmurowych


Recommended Posts

Witam, na wstępie chciałbym podziękować Redakcji budujemydom.pl za pozwolenie na umieszczenie artykułu na forum. Mam nadzieję, że dla wielu użytkowników okaże się on przydatny i wartościowy.


Zapraszam do czytania:

Renowacja marmurowych posadzek jest procesem długotrwałym, wymagającym zarówno wiedzy teoretyczno-praktycznej, jak i sporego zasobu środków finansowych potrzebnych do zakupu maszyn, akcesoriów ściernych, środków chemiczno-polerskich i impregnujących.

Patrząc na koszta związane z tego typu pracami, możemy dojść do wniosku, że próby samodzielnego odnawiania posadzek bardzo często bywają nieopłacalne i przekraczają kilkakrotnie cenę usługi. W takiej sytuacji jesteśmy zdani na pomoc firm zajmujących się renowacją kamiennych posadzek.

Brak obrazka


Renowacja marmuru ma na celu przywrócenie posadzkom ich dawnej świetności bez względu na stopień zarysowań, pojawiających się ubytków, czy niszczejących fug.

Wykonywane czynności można podzielić na kilka etapów:


Etap I


Ocena uszkodzeń mechanicznych, pęknięć, ubytków, rys czy zmatowień powstałych na wskutek użytkowania oraz dobór odpowiednich mas żywicznych pod względem twardości i kolorystyki, które zostaną wykorzystane do uzupełnienia ubytków w kamieniu. Żywica po utwardzeniu się, pod względem twardości powinna być dobierana w taki sposób, aby podczas szlifowania ścierała się równomiernie wraz z obrabianym marmurem.

Brak obrazka


Brak obrazka


Etap II


Kolejną czynnością jest zastosowanie ciężkiej maszyny szlifierskiej, szybkoobrotowej, za pomocą której przy użyciu diamentowych segmentów szlifierskich o gradacjach od 40 do 140 zostaną zniwelowane uskoki pomiędzy płytami powstałe podczas układania marmuru oraz usunięty nadmiar masy żywicznej wypełniającej ubytki. Po zakończeniu prac z użyciem tarcz szlifierskich powinniśmy zwrócić uwagę, czy posadzka jest dokładnie wyrównana i czy nie pozostały miejsca niedoszlifowane, które często można zaobserwować na rogach płyt stykających się ze sobą. Może to mieć negatywny wpływ na dalszy ciąg pracy w późniejszym etapie.

Brak obrazka


Brak obrazka


Brak obrazka



Etap III


Po wyrównaniu marmuru i otrzymaniu jednolitej, szorstkiej powierzchni następnym procesem będzie wygładzenie posadzki oraz pozbycie się widocznych rys. Posłużą nam do tego celu tarcze szlifierskie o gradacji od 200 do 600. Na tym etapie prac musimy zadbać o to, aby szlifowana powierzchnia była wolna od zabrudzeń, drobin piasku, które dostając się pod tarcze szlifierskie mogłyby zarysowywać posadzkę.

Brak obrazka


Etap IV


Docierając do etapu, w którym powierzchnia marmuru otrzymała gładką powierzchnie z delikatnym odbiciem, pozostaje wydobycie połysku z obrabianego kamienia.Na tym etapie możemy używać lekkich maszyn wolnoobrotowych i tarcz polerskich o gradacjach od 800 do 2000 bez obaw, że na naszej powierzchni powstanie tzw. skórka pomarańczy lub zostanie nadmiernie pofalowana.

Brak obrazka


Etap V


Ostatni etap to uzyskanie na powierzchni marmuru czystego, lustrzanego odbicia.
Możemy to osiągnąć na dwa sposoby. Dzięki zastosowaniu do polerowania białego proszku polerskiego jakim jest tlenek glinu lub mieszaniny proszków polerskich z dodatkiem kwaśnych środków chemicznych działających jako krystalizator. Do polerowania tymi środkami wykorzystujemy tarczki filcowe lub pady polerskie z dodatkiem naturalnego włosia. Po zakończeniu prac, myjemy całą powierzchnię z dodatkiem niewielkiej ilości detergentów na bazie mydeł. Powinny one ułatwić pozbycie się resztek proszku polerskiego. Osuszamy posadzkę i nakładamy impregnat który po wniknięciu w strukturę kamienia zabezpieczy marmur przed wnikaniem rozlanych cieczy oraz poprawi jego wygląd, wyostrzając kolor i jego odcienie.

Brak obrazka


Brak obrazka
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Witam, na wstępie chciałbym podziękować Redakcji budujemydom.pl za pozwolenie na umieszczenie artykułu na forum. Mam nadzieję, że dla wielu użytkowników okaże się on przydatny i wartościowy.


Zapraszam do czytania:

Renowacja marmurowych posadzek jest procesem długotrwałym, wymagającym zarówno wiedzy teoretyczno-praktycznej, jak i sporego zasobu środków finansowych potrzebnych do zakupu maszyn, akcesoriów ściernych, środków chemiczno-polerskich i impregnujących.

Patrząc na koszta związane z tego typu pracami, możemy dojść do wniosku, że próby samodzielnego odnawiania posadzek bardzo często bywają nieopłacalne i przekraczają kilkakrotnie cenę usługi. W takiej sytuacji jesteśmy zdani na pomoc firm zajmujących się renowacją kamiennych posadzek.



Renowacja marmuru ma na celu przywrócenie posadzkom ich dawnej świetności bez względu na stopień zarysowań, pojawiających się ubytków, czy niszczejących fug.

Wykonywane czynności można podzielić na kilka etapów:


Etap I


Ocena uszkodzeń mechanicznych, pęknięć, ubytków, rys czy zmatowień powstałych na wskutek użytkowania oraz dobór odpowiednich mas żywicznych pod względem twardości i kolorystyki, które zostaną wykorzystane do uzupełnienia ubytków w kamieniu. Żywica po utwardzeniu się, pod względem twardości powinna być dobierana w taki sposób, aby podczas szlifowania ścierała się równomiernie wraz z obrabianym marmurem.





Etap II


Kolejną czynnością jest zastosowanie ciężkiej maszyny szlifierskiej, szybkoobrotowej, za pomocą której przy użyciu diamentowych segmentów szlifierskich o gradacjach od 40 do 140 zostaną zniwelowane uskoki pomiędzy płytami powstałe podczas układania marmuru oraz usunięty nadmiar masy żywicznej wypełniającej ubytki. Po zakończeniu prac z użyciem tarcz szlifierskich powinniśmy zwrócić uwagę, czy posadzka jest dokładnie wyrównana i czy nie pozostały miejsca niedoszlifowane, które często można zaobserwować na rogach płyt stykających się ze sobą. Może to mieć negatywny wpływ na dalszy ciąg pracy w późniejszym etapie.








Etap III


Po wyrównaniu marmuru i otrzymaniu jednolitej, szorstkiej powierzchni następnym procesem będzie wygładzenie posadzki oraz pozbycie się widocznych rys. Posłużą nam do tego celu tarcze szlifierskie o gradacji od 200 do 600. Na tym etapie prac musimy zadbać o to, aby szlifowana powierzchnia była wolna od zabrudzeń, drobin piasku, które dostając się pod tarcze szlifierskie mogłyby zarysowywać posadzkę.



Etap IV


Docierając do etapu, w którym powierzchnia marmuru otrzymała gładką powierzchnie z delikatnym odbiciem, pozostaje wydobycie połysku z obrabianego kamienia.Na tym etapie możemy używać lekkich maszyn wolnoobrotowych i tarcz polerskich o gradacjach od 800 do 2000 bez obaw, że na naszej powierzchni powstanie tzw. skórka pomarańczy lub zostanie nadmiernie pofalowana.



Etap V


Ostatni etap to uzyskanie na powierzchni marmuru czystego, lustrzanego odbicia.
Możemy to osiągnąć na dwa sposoby. Dzięki zastosowaniu do polerowania białego proszku polerskiego jakim jest tlenek glinu lub mieszaniny proszków polerskich z dodatkiem kwaśnych środków chemicznych działających jako krystalizator. Do polerowania tymi środkami wykorzystujemy tarczki filcowe lub pady polerskie z dodatkiem naturalnego włosia. Po zakończeniu prac, myjemy całą powierzchnię z dodatkiem niewielkiej ilości detergentów na bazie mydeł. Powinny one ułatwić pozbycie się resztek proszku polerskiego. Osuszamy posadzkę i nakładamy impregnat który po wniknięciu w strukturę kamienia zabezpieczy marmur przed wnikaniem rozlanych cieczy oraz poprawi jego wygląd, wyostrzając kolor i jego odcienie.





Dziękuję bardzo za zamieszczenie tego artykułu! Już nie mogę się doczekać, aż moja posadzka będzie wyglądała jak ta na ostatnim zdjęciu:)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...