Skocz do zawartości

Wysokie spalanie gazu De dietrich


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Potrzebuje porady na temat prawidłowego ustawienia kotła. Moja sytuacja wygląda następująco:

-Dom z 2005r o powierzchni 200m2 (ściany to maks 188 +styropian 100 +maks 188), okna standardowe plastiki.

- trzy kondygnacje a na każdej po (((5 kaloryferów radson 1200x450 + 15m2 podłogówki))) --> uśredniając

- Kocioł De Dietrich MCR II 24t + wymiennik 100l ustawiony następująco:
zasilanie t1 = 50 stopni C
c.w.u. t3= 45 stopni C

Do pieca podpięty jest programator euroster 2005 w salonie. Ustawiony jest na noc 18 stopni C a dzień tylko 18,5 stopnia C.
Przez 15 dni stycznia 2013 zużyłem 120m3, czyli 8m3na dobę ( c.o. +c.w.u +kuchenka gazowa gdzie co dzień gotuje się standardowo obiad.)

Wydaje mi się, że przy tak niskiej temperaturze dobowej w pomieszczeniach powinienem mieć mniejsze zużycie gazu. Strach pomyśleć co będzie gdy zechcę mieć w pomieszczeniach w dzień 21 stopni C.

W związku z całą sprawą proszę o pomoc doświadczonych forumowiczów.

Dodam jeszcze, że już sam poczyniłem pewne kroki i dzisiaj był serwisant, który ustawił mi takie parametry na kole jak powyżej. Oczywiście przeczyścił go i wyregulował stwierdzając, że tak będzie ok.
Napisano
Cytat

No i jak po wizycie serwisu , pali mniej ? .



jak na obecną chwilę to pali więcej o 2m3. Ale może to jest spowodowane tym, że spadła temperatura o kilka stopni i jeszcze próbowałem trochę więcej grzać aby wyregulować kaloryfery na kryzach.
Napisano
Nie lepiej na noc zrobić 16 a dzień 20 st . ? . Do tego bym obniżył zasilanie na 45 st.
Średnia 8 m przy tylu grzejnikach to nie jest chyba nic nadzwyczajnego . Jak chcesz mieć niższe zużycie gazu powinieneś traktować go bardziej zadaniowo , czyli tylko tyle ile potrzeba , tam gdzie potrzeba i w tym czasie gdy jest potrzeba . W czasie dnia gdy dorośli w pracy a dzieci powiedzmy w szkole też dobrze stosować obniżenie nocne . Tak mi się wydaje , lecz nie jestem jakimś specjalistą po prostu sam tak robię i mam teraz zużycie ok. 8 metrów przy tej temperaturze ze sterowaniem pogodowym i podobnym do Twojego metrażu .
Napisano
Cytat

Nie lepiej na noc zrobić 16 a dzień 20 st . ? . Do tego bym obniżył zasilanie na 45 st.
Średnia 8 m przy tylu grzejnikach to nie jest chyba nic nadzwyczajnego . Jak chcesz mieć niższe zużycie gazu powinieneś traktować go bardziej zadaniowo , czyli tylko tyle ile potrzeba , tam gdzie potrzeba i w tym czasie gdy jest potrzeba . W czasie dnia gdy dorośli w pracy a dzieci powiedzmy w szkole też dobrze stosować obniżenie nocne . Tak mi się wydaje , lecz nie jestem jakimś specjalistą po prostu sam tak robię i mam teraz zużycie ok. 8 metrów przy tej temperaturze ze sterowaniem pogodowym i podobnym do Twojego metrażu .


Czyli mogę wnioskować, że po prostu spalanie jest raczej adekwatne. Skoro u Ciebie przy podobnym metrażu ale lepszym zarządzaniu temperaturowym w pomieszczeniach wychodzi 8m3 to ja też wdrażam takie procedury jak opisywałeś.
Dzięki za rady.
Napisano (edytowany)
Musisz próbować różnych ustawień , ja mam sterownik z regulacją pogodową i rozbudowanym systemem programów gotowych i ustawianych przez użytkownika . Wtedy można dość dobrze dopasować do potrzeb budynku temperatury i czasy grzania , co w efekcie powinno wpłynąć na optymalizację zużycia gazu .
U mnie serwisant nawet nie próbował ustawiać mi parametrów ( i słusznie ) grzania bo do tego trzeba dojść samemu i potrzebny jest czas . Sam początkowo zakładałem ( po lekturze różnych rad ) że dobrze będzie grzać równiutko całą dobę na jak najniższej stałej temperaturze i domek będzie fajnie równomiernie nagrzany . Niestety tak nie jest bo chyba każdy dom pomimo najlepszego ocieplenia cały czas ciągnie ciepło i równomiernie to jest ale oziębiany , choćby za sprawą okien które u mnie wystepują i to w dodatku w dość dużych rozmiarach . Chyba więc między bajki można włożyć opowieści o całodobowym równomiernym grzaniu bo zasada jest taka że jak pali to zużywa pomimo modulacji palnika . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zastanawia Mnie jedno masz kocioł kondensacyjny a programator bez pogodówki? Myślę że przy rozbudowaniu o sterowanie pogodowe zużycie gazu powinno Tobie spaść Ci o 10-15%
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Zastanawia Mnie jedno masz kocioł kondensacyjny a programator bez pogodówki? Myślę że przy rozbudowaniu o sterowanie pogodowe zużycie gazu powinno Tobie spaść Ci o 10-15%



To prawda, bardzo dużo sytuacji rozpisanych jest w oficjalnym pdf - kocioł gazowy mcr24

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...