Skocz do zawartości

Wycena robocizny za fundament


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie wszystkich.
Z żoną bedziemy budować dom na wiosnę 2013 roku. Jest to projekt Milena 2 o pow.122m pow użytk + 32m garażu z Dobrych Domów tu link do stronki z projektem
http://www.dobredomy.pl/projekt/milenaII. Mam takie pytanie odnosnie fundamentów, a mianowicie czy moglibyście zerknąć na wycene za robocizne za fundamenty, gdyż ekspertem w tym temacie nie jestem;)
Ławy fundamentowe - 4620 zł
Stopy fundamentowe - 200 zł
Ściany fundamentowe (bloczek betonowy) + izolacja przeciwwilgoci - 3000zł
Płyta betonowa parteru + poziomy kan - 1300 zł
Z góry wielkie i duże dziękuje wszystkim którzy będą mieli chwilke żeby coś naskrobać;)
Napisano
Widzisz co do kosztów murów to można wylicz z małym błędem ale jeżeli chodzi o fundamenty to tu jest jedna wielka niewiadoma.Bo może okazać się ,że i 50 tys wtopisz w ziemie bo będziesz miał takie a nie inne warunki gruntowe.
Napisano
Mhtyl widze że nie tylko mi się spać nie chce;) A odnosnie gruntu to jak kopaliśmy i wierciliśmy doły na ogrodzenie tymczasowe to było ok 30-40cm ziemia a potem już żółty piach zbity i twardy tak do ok 70cm.( wiertnica dała rade). tak więc myśle że nie jest najgorzej z terenem;) pozdro
Napisano
Jak jest piach to źle nie jest ,powiedziałbym że jest dobrze icon_biggrin.gif Ale ostatnie słowo co do fundamentów należeć powinno do architekta adaptującego projekt.
Napisano
Panowie powiem tak jeżeli potrzeba rysunki do bardziej szczegółowej analizy kosztów robocizny tych fundamentów to oczywiście jestem w stanie je wrzucić tutaj. Jeśli to pomoże. Mi najbardziej chodzi o to czy cena podana przez firme oczywiscie cena robocizny jest powiedzmy dobra czy za wysoka a może za niska.
Napisano
Rafale - cena to nie wszystko - najlepiej zapytaj sie firmy gdzie jeszcze robiła - podjedź popytaj i sam oceń.
Fundamenty to poważna sprawa - więc nie ma co oszczędzać - a i beton radzę brać z betoniarni.
A przy tej wielkości to dość odrobinkę wygórowana cena. Generalnie za bloczek cena to ok 3 zł/szt wymurowania
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam serdecznie wszystkich.
Z żoną bedziemy budować dom na wiosnę 2013 roku. Jest to projekt Milena 2 o pow.122m pow użytk + 32m garażu z Dobrych Domów tu link do stronki z projektem
http://www.dobredomy.pl/projekt/milenaII. Mam takie pytanie odnosnie fundamentów, a mianowicie czy moglibyście zerknąć na wycene za robocizne za fundamenty, gdyż ekspertem w tym temacie nie jestem;)
Ławy fundamentowe - 4620 zł
Stopy fundamentowe - 200 zł
Ściany fundamentowe (bloczek betonowy) + izolacja przeciwwilgoci - 3000zł
Płyta betonowa parteru + poziomy kan - 1300 zł
Z góry wielkie i duże dziękuje wszystkim którzy będą mieli chwilke żeby coś naskrobać;)






dla mnie i tak drogo ja moge zrobic jako wykonawca wycene

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przewody są pod tynkiem zamurowane, czy może w rurkach/peszelach? Ok, doczytałem 
    • Sama kratka to jest nic. Przy pytaniu o wentylację należy sprawdzić, czy jest ciąg do kratki, czyli jak mawiał za życia nasz nieodżałowany Kolega, trzeba wykonać obrzęd gromniczny. I takim sposobem sprawdzić działanie wentylacji. To podstawa wszelkich dalszych rozważań.   PS. Ostatnie tygodnie w kraju to duża wilgotność powietrza, jak nigdy o tej porze roku. Moje higrometry ciągle wskazują ponad 50 %, a często i ponad 60%. Nawet dzisiaj słoneczko, żadnej chmurki na niebie, a wilgotność 55%. Więc podejrzenie pleśni ma podstawy przy braku wentylacji.
    • to tak pomiędzy B i C jest jeden przewód 4 żyłowy, pomiędzy A i B są 2 przewody 3 żyłowe. Jeśli jest 3 żyłowy to to jest brązowy, niebieski i żółto-zielony, jeśli jest 4 żyłowy to jest to brązowy, czarny, szary i zielono-niebieski. Przewody są w peszlach, ścianki są z karton-gipsu. Jaki chciałbym efekt uzyskać? Żeby to działało  Tak jak pisaliście chyba jest ok że gaszę kinkiet i zapalam po obu stronach łóżka z B i C a sufitowe z A zapalam i gaszę oba oddzielnie podwójnym włącznikiem.  Po prostu chciałem zrobić tak jak to widział elektryk, myślałem, że po rozprowadzeniu przewodów jest to łatwe do odczytania przez kogoś doświadczonego.
    • Aby odgadnąć tok myślenia elektryka trzeba by go znać, albo chociaż mieć widok na puszki, albo dokładny opis. Jakie kolory przewodów są zastosowane? Czy ten elektryk uwzględniał we wszystkich obwodach przewód ochronny PE (zielono - żółty)? Czy przestrzegał zasad kolorystyki i nie używał niebieskiego i zielono-żółtego do innych celów niż przewidują przepisy? To widać będzie na tym co zrobił.  Wtedy resztę można by łatwo rozszyfrować.     Być może masz rację, z A raczej tak, ale B i C powinny mieć trzeci wyłącznik przy drzwiach. Każde światło winno być wyłączane również przy drzwiach, przy opuszczaniu pomieszczenia. Żeby się nie wracać   .  Nie ma potrzeby. Jeśli będziesz bardzo potrzebował to możesz wstawić wyłącznik na pilota. Prowadzenie przewodów do łóżek jest zbędne.   W ogóle to najłatwiej by było abyś opisał jak chciałbyś mieć to zrobione, a wtedy podpowiemy co zrobić i jakie przewody wykorzystać a jakie być może trzeba wymienić albo dołożyć. Póki można, bo po malowaniu jest gorzej.     Strzelam, że dwa po trzy.      To jest najważniejsze.     Przewody są w rurkach czy w tynku?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...