Skocz do zawartości

BUDOWA DOMU A DOJAZD


Gość ECAPITALS

Recommended Posts

Gość ECAPITALS
Napisano
MA TAKI KŁOPOT. W PRZYSZŁYM ROKU MAM OTRZYMAĆOD MAMY DZIAŁKĘ, NA KTÓREJ PLANUJĘ BUDOWĘ SWOJEGO DOMU. W CHWILI OBECNEJ NA TEJ DZIAŁCE ZLOKALIZOWANY JEST BUDYNEK MIESZKALNY I ZABUDOWA GOSPODARCZA. MÓJ DOM MA BYĆ DRUGIM BUDYNKIEM MIESZKALNYM. JEST JEDNAK PEWIEN KŁOPOT. DO DZIAŁKI TEJ NIE MA DROGI DOJAZDOWEJ. TZN JEST DOJAZD ALE DROGĄ, KTÓRA NIE JEST UNORMOWANA PRAWNIE CHOĆISTNIEJE OK. 40 LAT, ALE PRZECHODZI PRZEZ DZIAŁKI SĄSIADÓW. W TEJ CHWILI JEST NORMALNIE UŻYTKOWANA, WIDNIEJE NA MAPACH GEODEZYJNYCH, ALE JEST TO ALE. CZY W TAKIEJ SYTUACJI MOGĘ SKŁADAĆ WNIOSEK O POZWOLENIE NA BUDOWĘ CZY BĘDZIE Z TYM JAKIŚ KŁOPOT. OBAWIAM SIĘ TEŻ, ŻE JEDEN Z UCIĄŻLIWYCH SĄSIADÓW, PRZEZ KTÓREGO DZIAŁKĘ PRZECHODZI DROGA NIE ZGODZI SIĘ NA BUDOWĘ I UZASADNI TO WŁAŚNIE KWESTIĄ NIEUREGUKOWANIA DOJAZDU. JAK SIĘ NA TO ZAPATRYWAĆ??

DZIĘKUJĘ Z GÓRY ZA PORADĘ.
Napisano
Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, konieczne jest uzyskanie warunków zabudowy z urzędu gminy. W wydanych warunkach określone będą wymagania dotyczące planowanej inwestycji , choć zgoda na postawienie drugiego domu na jednej działce siedliskowej może nie zostać wydana. Problem drogi dojazdowej nie jest w tym przypadku istotny, gdyż w razie sporu można wystąpić do sądu o ustanowienie tzw. drogi koniecznej.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Podobnie mam 2 takie działki do których mogę się dostać jedynie helikopterem (latając po czyimś niebie icon_biggrin.gif).
Na szczęście sąsiedzi są wyrozumiali i MUSZE im się nisko kłaniać.
Droga konieczna jest oczywiście do załatwienia ale koszty sprawy sądownej w moim przypadku są wyższe niż wartość działki.
Tymczasem podatki płace za coś gdzie nie mogę dojechać.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...