Skocz do zawartości

Nowo wybudowany blok - plamy na ścianach i suficie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Mam prośbę, do osób znających się na rzeczy (ja niestety nią nie jestem).
Chcę kupić mieszkanie w bloku, który miesiąc temu został oddany do użytku. Mieszkanie na 4 piętrze a budynek jest 6 piętrowy.
Jednak w pokojach u góry ścian i trochę na sufitach są różne plamy, tak jakby zacieki. Gdy byłem tam pierwszy raz to w dwóch pokojach ustawione były grzejniki, które pracowały. Sprzedawca (przedstawiciel dewelopera) na pytanie, stwierdził, że mieszkanie pewnie jest dosuszane ale nie wie dokładnie bo dopiero niedawno dostali te mieszkania. Coś jeszcze mimochodem wspomniał, że możliwe, że było pęknięcie instalacji, ale nic więcej nie umiał powiedzieć. Inny ich przedstawiciel pytany o to samo powiedział, że pewnie tynki jeszcze nie wyschły i je dosuszają - ale na pewno nie było żadnego pęknięcia instalacji. Ściany wydają się suche - ale po tygodniu plamy dalej są (ten pierwszy sprzedawca też już twierdzi, że nie było żadnego pęknięcia, tylko okna były pozamykane i nie zdążyło wyschnąć).
W związku z tym mam parę pytań:
- czy to coś normalnego w budynku oddanym przed miesiącem ?
- czy rzeczywiście mogą to być ślady z powodu nie wyschniętego jeszcze tynku (a jeśli tak to czy znikną ile czasu może to trwać) ?
- jeśli to tylko nie wyschnięte jeszcze tynki to czy normalne jest, że palmy są tylko wysoko na ścianie i na suficie a na dole nic nie ma ?
- Na zdjęciach 4, 5 i 7 widać tak z 40 cm pod sufitem długi rowek - sprzedawca twierdził, że to zostało zostawione dlatego, że budynek jeszcze pracuje (w innym pokoju też jest taki rowek).


Nie znam się na tym - możliwe, że to normalne, ale że kupno mieszkania "trochę" kosztuje - więc proszę Was o opinie.



Poniżej parę fotek:

f00a4714aa7fcf5dgen.jpg

7b34b4edbd1ecac6gen.jpg

59598b9e68c627d6gen.jpg

83e2c0e0b097fcd2gen.jpg

002da301b6f85ad0gen.jpg

9ff03b55c786d431gen.jpg

2a1d5786befd4e0egen.jpg

Edytowano przez MarcDC (zobacz historię edycji)
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...