Skocz do zawartości

Izolacja pozioma scian fundamentowych - pilne


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Przepraszam za slowo "pilne" w temacie, ale mam doslownie 1-2 godziny na uzyskanie informacji. Ekipa wlasnie zaczyna klasc izolacje pozioma na scianie fundamentowej (pomiedzy bloczki a porotherm) i mam dylemat. Otoz plan byl taki, ze sciana bedzie posmarowana dysperbitem, a na to polozone 2 warstwy papy podkladowej MAMBA S35 MAX. Moje pytania:
- czy jest sens dawac 2 warstwy tej papy, czy wystarczy 1?
- jesli 2 warstwy to czy kleic je ze soba czy mur to docisnie?
- czy wystarczy ze rolka (1m) bedzie pocieta na 3 czesci (po 33cm), czyli w srodku domu bedzie okolo 5-7cm zakladki do polaczenia z izolacja podlogi?

Z gory dzieki za wszelkie informacje.
Napisano
W projekcie jest 2 x papa termozgrzewalna, tylko problem w tym, ze tych pap jest 100 roznych rodzajow, dlatego licze na podpowiedz od kogos kto sie na tym zna.

Jesli nie uda sie uzyskac podpowiedzi to chyba zostane przy 2 warstwach tej papy. Jedyne co mnie zastanawia, to czy powinienem je czyms laczyc/kleic i czy fakt ze ta papa ma na wierzchu drobna podsypke nie spowoduje, ze powstana male szpary miedzy warstwami? Mur bedzie na tym robiony z porothermu 25.
Napisano (edytowany)
Dzieki za artykul - czytalem go juz wczesniej i faktycznie duzo podpowiada. Ale mam nadal kilka pytan:

- papa ktora kupilem to MAMBA s35, ktora ma drobna podsypke na wierzchu. Czy taka pape tez mozna klasc w 2 warstwach?
- czy pomiedzy warstwy papy musze dac jakis kleik? Papa bedzie kladziona "na zimno"
- czy pod pape wystarczy ze dam dysperbit czy konieczne jest cos innego?



I jeszcze jedno:

- czy od strony zewnetrznej pape kladzie sie na rowno z bloczkiem czy tez robi sie zakladke? I czy 5-7 cm. zakladki od srodka domu wystarczy do polaczenia z izolacja na podlodze? Edytowano przez opi (zobacz historię edycji)
Napisano
na zewnątrz na równo, zakład od środka, a czy 5-7 cm wystarczy to pytanie do wykonawcy
niektórym to nie wystarcza, niektórym aż nadto, ale i tak zanim przyjdzie do połączenia tej izolacji z izolacją poziomą podposadzkową to i tak niewiele jej zostanie w stanie pierwotnym

papy teremozgrzewalnej nie kleisz, kładziesz jedna na drugą, izolacja pozioma izoluje od migracji wody w pionie
więc fakt, że pomiędzy papami będzie szczelina (choć papa się zwulkanizuje i szczeliny raczej nie będzie) nie ma tu znaczenia
najważniejsze, żeby ta izolacja była na właściwym poziomie w stosunku do poziomu terenu na zewnątrz i posadzki wewnątrz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...