Skocz do zawartości

Nie zatopiono kotew do mocowania murłaty w wieńcu


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Moi murarze źle przeczytali projekt i na 3 ścianach nie zatopili kotew do mocowania murłaty w wieńcu. Strop został wylany 12 dni temu. Jak teraz mają to poprawić ? Czy użycie kotew chemicznych jest dobrym pomysłem, wytrzymają siły działające na murłaty ? Chcę zastosować kotwy F16 co 1,5 metra. Ściany mają ok 4m długości.
Prośba o szybką odpowiedź, bo chciałbym za 2,3 dni wylewać wieńce końcowe.

Dziękuje.
Napisano
Cytat

kotwy chemiczne jak najbardziej, a co to są te wieńce końcowe?



Część murłat mam bezpośrednio na stropie. Inne mam na ścianie kolankowej. Chodziło mi o te na kolankowej. Będe tam lał z gruchy.
Wiem, że to nie ma wpływu, zamieszałem trochę. Dziękuje za odpowiedź.
Napisano
Tylko co dają same szpilki jeżeli nie są połączone z wieńcem stropowym. Widziałem dom a raczej dach przy dużych wiatrach ,nawet to nie była wielka wichura - oderwało cały dach od ścianki kolankowej i dzięki Bogu go nie porwało tylko siadł z powrotem na swoje miejsce.Tym bardziej ,że będziesz wylewał wieniec kolankowy a on powinien być powiązany zbrojeniem z wieńcem stropowym.
Napisano
No zakładamy,że wieńce są połączone zbrojeniem ze stropem poprzez jakies tam slupki. Nie wlożyli tylko szpilek do zakotwienia murlat. Nie widzialem jeszcze rozwiazania,zeby szpilki do murlat byly ciagniete od stropu,chyba,ze scianki kolankowe sa bardzo niskie. U mnie byloby to np 1,7 mb szpilki na jedno mocowanie.
Napisano
Cytat

No zakładamy,że wieńce są połączone zbrojeniem ze stropem poprzez jakies tam slupki. Nie wlożyli tylko szpilek do zakotwienia murlat. Nie widzialem jeszcze rozwiazania,zeby szpilki do murlat byly ciagniete od stropu,chyba,ze scianki kolankowe sa bardzo niskie. U mnie byloby to np 1,7 mb szpilki na jedno mocowanie.


Chodzi mi o te słupki i oczywiście,że nie muszą być szpilki od wieńca stropowego tylko zatopione w betonie w tych słupkach tworząc całość. Jeżeli jest dodatkowo wieniec kolankowy to też powinien być połączony zbrojeniem z wieńcem stropowym poprzez owe słupki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...