odziez-hit Napisano 19 lipca 2012 #1 Napisano 19 lipca 2012 Witam wszystkich forumowiczów i liczę na wyrozumiałość i pomoc z Waszej strony.Wybrałam projekt domu Margo http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...mp;SearchForm=1Wydaję się praktyczny i przy dzisiejszych cenach dość tani w realizacji.Kierownik budowy zaproponował mi użycie YTONG-a 48 jako ścianę jednowarstwową ( bez docieplenia )Kompletnie nie znam się na budowaniu i ufam kierownikowi tym bardziej ,że jest to człowiek z polecenia moich znajomych.Jednak chciałabym Was zapytać co sądzicie o bloczkach ytong a w szczególności o grubości 48 cm.interesują mnie wszystkie za i przeciw.Dodatkowo za robociznę murarze chcą 20.000- co sądzicie?Bardzo proszę o Wasze opinie.PozdrawiamJoanna
odziez-hit Napisano 20 lipca 2012 Autor #2 Napisano 20 lipca 2012 Nic ?Wiem,że temat był wałkowany setki razy ale chciałabym poznać opinie tych którzy mieszkają/budują i opiszą swoje spostrzeżenia.pozdrawiam
Gość mhtyl Napisano 20 lipca 2012 #3 Napisano 20 lipca 2012 Był i jest wałkowany Ja mam z ytonga 36,5 i jestem zadowolony a 48 jest jeszcze lepszy. Wykonawcy też cenę ustalają w zależności w jaki materiale robią ,w ytongu rzeźbi się dosłownie,nie trzeba jakiś wyrafinowanych narzędzi do obróbki jego.Co masz na myśli te 20000 tys za jaka robociznę?
odziez-hit Napisano 20 lipca 2012 Autor #4 Napisano 20 lipca 2012 Dziękuję za odpowiedź mhtyl.Cieszę się,że w końcu odpowiedział ktoś, kto użytkuje ytong-a.Wiele wpisów i opini na zasadzie kiepski bo lepsza ceramika lub inne technologie do mnie nie przemawiają.Ciekawa jestem jak się mieszka w domu bez docieplenia,czy jesteście zadowoleni,czy budowalibyście po raz kolejny z ytong-a itp.20 tys to za robociznę sso.Pozdrawiam