Skocz do zawartości

wieszanie szafek na porothermie


Gość

Recommended Posts

Czy na murze z porothermu można bez problemu wieszać szafki kuchenne, czy też trzeba stosować jakieś specjalne kołki, wzmocnienia?
Drugie pytanie dotycvzy elementów systemu DGP do kominka, czyli rur rozprowadzających ciepłe powietrze. Czy one mogą znajdować się pod drewnianą podłogą (pomiędzy stropem a deskami sosnowymi)?
Link do komentarza
W moim domu szafki wiszą w większości na ścianach wewnętrznych, które nie są z porothermu.
Jest tylko jedna ściana z porothermu, na której wisi szafka. Po prostu zastosowałem długie kołki, a najlepiej, jak kołek trafi w zaprawę. Jest bardzo twarda.
Jedyny problem był z powieszeniem schodów. Niestety, trzeba było przewiercić na wylot pustak 44 i po drugiej stronie włożyć kawałek drewna jako wzmocnienie. Śruba niestety miażdżyła pustak.
Po zamocowaniu otwór zalaliśmy pianką uszczelniającą, a po kilku dniach został zatynkowany.
Na razie nie użyłem żadnego specjalnego kołka do porthermu.
Link do komentarza
Ja zastosowałem taki sposób:wywierciłem dziury w porothermie, w nie włożyłem kołki do mocowania styropianu z obciętym talerzykiem - do dziury psiknąłem trochę piany montażowej.W tak osadzonym kołku wywierciłem właściwe otwory 8 mm w nie haki a na hakach szafki.Wszystko wisi już 6 lat bez problemu.Dodam ,że kołki do styropianu i pianka montażowa były to pozostałości po innych pracach i gdyby nie to zastosowanie raczej wylądowałyby na śmietniku.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...