Skocz do zawartości

Montaz okien pcv - duży węgar


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Jak wstawić okno pcv w budynku starego budownictwa z dużymi węgarami?
Obecnie tak wygląda sytuacja ze starym oknem

DSC01446.jpg


Chyba kiedyś nie używano pianki montażowej i u mnie przerwa między oknem a ościeżem została wypełniona tynkiem.

Teraz nowe okno chciałbym wstawić w taki sposób (sposob 1)

DSC01446.jpg


Czy muszę skuwać tynk który wypełniał przerwę między ościeżnicą okna a ościeżem?
Nowe okno będzie mniejsze o kilka centymetrów dzięki czemu zostanie przerwa między ościeżnicą a tynkiem i w to miejsce przyjdzie pianka montażowa.
CZY TEN SPOSOB BĘDZIE ODPOWIEDNI? TUTAJ BEDZIE NAJMNIEJ PRACY-SKUWANIA ITD.

Jest też taki sposob:

DSC01446.jpg

(sposob 2)
ale tutaj będzie więcej pracy. Przerwa między ościeżnicą a ościeżem będzie wynosić jakieś 5 7 cm. Czy to nie za dużo?

Jeżeli przerwa między ościeżnicą okna a ościeżem nie może być tak duzo to wymyśliłem coś takiego (sposob 3) :

DSC01446.jpg

Tego boje się najbardziej bo będzie tutaj najwiecej pracy.

Proszę o doradzenie czy sposob 1 zda egzamin. Dodam, że skuwania węgarka(zewnętrznego ościeża nie wchodzi w gre.

pozdrawiam.
Napisano
Jeśli masz taką wiedzę o montażu okien jak przedstawiasz na rys. to zleć robotę firmie, bo inaczej okna wylecą.

Osadzenie ościeżnicy musi odpowiadać przynajmniej jej grubości, a szczelina do ościeża nie może być szersza niż 2 cm
Napisano (edytowany)
Nic nie skuwaj , sposób nr 1 jest jak najbardziej prawidłowy . A dlaczego nie kupujesz z montażem ? , niewiele drożej a stare wyrwą nowe włożą i syf wywiozą , warto i nie będziesz musiał nic kombinować .


Zakup okien z montażem ,VAT 7% bez 23% , zastanów się czy warto ? . Tak było i chyba nadal jest . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Witaj demo Pytałem fachowca i także powiedział że ten sposób będzie odpowiedni jeśli stary tynk będzie w dobrym stanie. Nie kupuje z montażem dlatego, że znajomy załatwił mi te okna po bardzo dobrej cenie. Okna będzie osadzał fachowiec ale chciałbym tak dla siebie wiedzieć jeszcze kilka rzeczy:

1. Na tej stronie
http://muratordom.pl/budowa/okna-i-akcesor...tml?&page=0
jest napisane, że ościeżnica nie powinna przylegać do węgarka? to co powinno być między ościeżnicą a węgarkiem?

2. W jaki sposób (jakim przyrządem) ustawić przy każdym oknie taki sam kąt nachylenia parapetów?





Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...