gomesz Napisano 15 maja 2012 Udostępnij #1 Napisano 15 maja 2012 czym wypełnić te szczeliny gdzie idą rurki. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #2 Napisano 16 maja 2012 Cytat czym wypełnić te szczeliny gdzie idą rurki. Można np. perlitem, keramzytem. 1 Link do komentarza
gomesz Napisano 16 maja 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 16 maja 2012 słyszałem ze mozna tez zasypać piskiem np do murowania ,czy to prawda Link do komentarza
animus Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #4 Napisano 16 maja 2012 (edytowany) Cytat słyszałem ze mozna tez zasypać piskiem np do murowania ,czy to prawda To po co dawałeś styropian mogłeś całość zasypać piaskiem. Pakujesz tam pianę montażową ,tylko bez przesady ,kładziesz na to paski folii i przyciskasz pustakami .Jak zwiąże piana rozprężna to rozbierasz pustaki usuwasz większe nadmiary piany .Dlaczego przy ścianach nie ma taśmy wygłuszającej ? Edytowano 16 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Deamos Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #5 Napisano 16 maja 2012 To podejście do grzejnika?, jeśli tak to zaproponuje Ci byś umieścił je na pierwszej warstwie styropianu w drugiej bo pewnie będzie więcej warstw, by zminimalizować uciekanie ciepła do chudziaka bo ta otulina niewiele Ci da. Czarna folia pod styropianem. Szpary najlepiej zapiankować. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #6 Napisano 16 maja 2012 Moja propozycja dotyczyła tylko tego o co pytałeś. Najwygodniej jest zasypać. I tak musisz na to położyć folię przed wylaniem betonu, musisz odciąć się od ścian ( są specjalne taśmy piankowe lub styropian 1cm ). Ostatnio kupowałem perlit za 33 z groszami za worek 125L. Piaskiem możesz zasypać ale rurę od kanalizacji, przy rurach którymi idzie ciepła woda (CO, CWU) lepiej jest izolować przed utratą ciepła. Jeżeli to jest przygotowanie pod podłogę a nie pod ogrzewanie podłogowe to można się pokusić o wylanie całości posadzki z perlitu lub keramzytu. Odpada wtedy styropian. Coś takiego można stosować jak jest mało miejsca na ocieplenie. Perlit ekspandowany który kupiłem (EP180) ma przewodność 0,042W/mK Link do komentarza
Staszk Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #7 Napisano 16 maja 2012 Cytat Moja propozycja dotyczyła tylko tego o co pytałeś. Najwygodniej jest zasypać. I tak musisz na to położyć folię przed wylaniem betonu, musisz odciąć się od ścian ( są specjalne taśmy piankowe lub styropian 1cm ). Ostatnio kupowałem perlit za 33 z groszami za worek 125L. Piaskiem możesz zasypać ale rurę od kanalizacji, przy rurach którymi idzie ciepła woda (CO, CWU) lepiej jest izolować przed utratą ciepła. Jeżeli to jest przygotowanie pod podłogę a nie pod ogrzewanie podłogowe to można się pokusić o wylanie całości posadzki z perlitu lub keramzytu. Odpada wtedy styropian. Coś takiego można stosować jak jest mało miejsca na ocieplenie. Perlit ekspandowany który kupiłem (EP180) ma przewodność 0,042W/mK Czy mógłbyś podać gdzie kupiłeś perlit? Pozdrawiam. 1 Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #8 Napisano 16 maja 2012 (edytowany) Cytat Czy mógłbyś podać gdzie kupiłeś perlit? Pozdrawiam. Poszło na PWMAJĄ PROMOCJĘ I JEST 10% UPUSTU Edytowano 16 maja 2012 przez zbigmaz1 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Staszk Napisano 16 maja 2012 Udostępnij #9 Napisano 16 maja 2012 Cytat Poszło na PWMAJĄ PROMOCJĘ I JEST 10% UPUSTU Dzięki za TGV. Link do komentarza
gomesz Napisano 16 maja 2012 Autor Udostępnij #10 Napisano 16 maja 2012 Cytat Dlaczego przy ścianach nie ma taśmy wygłuszającej ? jest pianka,jednak dałem ją chyba nisko i jest zakryta czarną folią czy to będzie zle skoro dałem ją od samego stropu pianka ma 10cm steropian 5cm wylewka 5cm. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 17 maja 2012 Udostępnij #11 Napisano 17 maja 2012 Cytat jest pianka,.... pianka ma 10cm Co to za pianka ?animus pyta o piankę która odcina płytę betonową (podajesz że: 5cm wylewka) od ściany, nazywając ją wygłuszającą. 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 maja 2012 Udostępnij #12 Napisano 17 maja 2012 choć ja bym dał styro gr ze 2cm 1 Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 17 maja 2012 Udostępnij #13 Napisano 17 maja 2012 Cytat choć ja bym dał styro gr ze 2cm Tylko on napisał 10 cm a ty pokazujesz 5mm a szer. 10cm Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 maja 2012 Udostępnij #14 Napisano 17 maja 2012 Cytat jest pianka,jednak dałem ją chyba nisko i jest zakryta czarną folią czy to będzie zle skoro dałem ją od samego stropu pianka ma 10cm steropian 5cm wylewka 5cm. Nie ma sensu dawać od stropu,tu chodzi o dylatację podłogi-wylewki a po co jeszcze styropianowi robić dylatację?Lepiej aby wystawała pianka wyżej bo nie myśl ,że równiutko masz wszędzie.Ja dawałem od wysokości styropianu i to co wystawało po wylaniu obciąłem,i muszę Ci powiedzieć że nie wszędzie tyle samo pianki wystawało po wylaniu posadzki.Tak więc lepiej to popraw,zresztą jak chcesz - ja bym poprawił Link do komentarza
gomesz Napisano 17 maja 2012 Autor Udostępnij #15 Napisano 17 maja 2012 to dokupie jeszcze dylatacji i dopne wyzej,myslałem ze to wystarczy skoro ma 10cm Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 maja 2012 Udostępnij #16 Napisano 18 maja 2012 Cytat to dokupie jeszcze dylatacji i dopne wyzej,myslałem ze to wystarczy skoro ma 10cm A czy przed wylewkami mierzyłeś poziom niwelatorem?Bo może się okazać ,że masz równy strop i wtedy zamiast dać 5 cm da się słabe 5 i będzie ok,pod warunkiem że ta pianka wystaje równo wszędzie po całym obwodzie.Jak na razie to ja bym się wstrzymał z dokradaniem tej drugiej pianki. Czym i jakie będziesz robił wylewkę?A cha tej pianki to 5 cm starczy w razie potrzeby. Link do komentarza
gomesz Napisano 18 maja 2012 Autor Udostępnij #17 Napisano 18 maja 2012 (edytowany) w przyszłym tygodniu wchodzi ekipa od posadzek,niby zaoszczedziłem 1zł za metr w ułozeniu styropianu, a troche roboty było, dałbym 1zeta za tą robote ale jestem pewny ze tak się nie starają skoro powiedział ze ułozy styropian w trzy godziny 370metr,nie mierzyłem niwelator miałem sobie zaznaczone 10cm i poziomowałem. Edytowano 18 maja 2012 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 maja 2012 Udostępnij #18 Napisano 18 maja 2012 Cytat w przyszłym tygodniu wchodzi ekipa od posadzek,niby zaoszczedziłem 1zł za metr w ułozeniu styropianu, a troche roboty było, dałbym 1zeta za tą robote ale jestem pewny ze tak się nie starają skoro powiedział ze ułozy styropian w trzy godziny 370metr,nie mierzyłem niwelator miałem sobie zaznaczone 10cm i poziomowałem. Zawsze sam zrobisz to dokładniej,bo wolniej a ekipa wpada rachu ciachu aby metry leciały. Link do komentarza
gomesz Napisano 18 maja 2012 Autor Udostępnij #19 Napisano 18 maja 2012 (edytowany) zauwazłem w garazu pęknięcia tynków, poziome i pionowe o co chodzi Edytowano 18 maja 2012 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 maja 2012 Udostępnij #20 Napisano 19 maja 2012 Cytat zauwazłem w garazu pęknięcia tynków, poziome i pionowe o co chodzi Trudno tak jednoznacznie określić przyczynę. Może to być "normalne" zjawisko a może być ,że mury pracują, może być też że tynk się odparzył bo był za szybko zatarty. Dla sprawdzenia weź te miejsca opukaj ,jak będzie głuchy odgłos to tynk sie odparzył.Wrzuć fotki to coś więcej stwierdzimy Link do komentarza
gomesz Napisano 21 maja 2012 Autor Udostępnij #21 Napisano 21 maja 2012 (edytowany) opukałem sciane i jest głucha w tych pęknięciach, czy to się nadaje do zerwania tynki jeszcze nie są wyschnięte,ekipa wpadnie to zobaczyć, Edytowano 21 maja 2012 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 22 maja 2012 Udostępnij #22 Napisano 22 maja 2012 Cytat Trudno tak jednoznacznie określić przyczynę. Może to być "normalne" zjawisko a może być ,że mury pracują, może być też że tynk się odparzył bo był za szybko zatarty. Dla sprawdzenia weź te miejsca opukaj ,jak będzie głuchy odgłos to tynk sie odparzył.Wrzuć fotki to coś więcej stwierdzimy Pewnie jest tak jak pisze mhtyl, jeszcze można dodać że narzucili za grubo tynku i za szybko zatarli. 1 Link do komentarza
gomesz Napisano 24 maja 2012 Autor Udostępnij #23 Napisano 24 maja 2012 i juz po posadzkach strasznie wirowało węzem i troche poniszczyli klatkie schodową,ale jest ok ile musi schnąc wylewka tak aby mozna było juz po niej chodzić,czy trzeba polewać wodą zapomniałem zapytać. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 maja 2012 Udostępnij #24 Napisano 25 maja 2012 Cytat i juz po posadzkach strasznie wirowało węzem i troche poniszczyli klatkie schodową,ale jest ok ile musi schnąc wylewka tak aby mozna było juz po niej chodzić,czy trzeba polewać wodą zapomniałem zapytać. Co do tych tynków to kwalifikują się do zerwania i ponownego położenia ,tak po fachowemu, ale to jest garaż więc chyba może tak zostać. Zresztą decyzja należy do Ciebie.Co do wylewek to u mnie tez trochę ten wąż narozrabiał,szczególnie jak się coś przytkało w tym wężu Tak około dwa tygodnie musiała by sobie poleżeć. Tylko nie otwieraj okien aby nie było przeciągu bo posadzka może się zapaść i będziesz miał nierówna posadzkę,ewentualnie jedno okno możesz lekko uchylić.Żadnej wody!A chodzić po niej możesz już na drugi dzień,tylko bez przesady żadnych hulanek Link do komentarza
gomesz Napisano 25 maja 2012 Autor Udostępnij #25 Napisano 25 maja 2012 a dzisiaj juz polałem konewką. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 maja 2012 Udostępnij #26 Napisano 25 maja 2012 W sumie to dziwi mnie,że fachowcy co Ci wylewkę robili nie udzielili informacji. Link do komentarza
gomesz Napisano 25 maja 2012 Autor Udostępnij #27 Napisano 25 maja 2012 dzisiaj powiedział ze mogę polać wodą,jedni piszą ze przy takiej pogodzie mozna polewać a inni ze niema potrzeby. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 26 maja 2012 Udostępnij #28 Napisano 26 maja 2012 Cytat dzisiaj powiedział ze mogę polać wodą,jedni piszą ze przy takiej pogodzie mozna polewać a inni ze niema potrzeby. Jeżeli pomieszczenia są nasłonecznione i temperatura dość wysoka to lekko można polać. Beton nie może za szybko wysychać bo może pękać. Z tego co pamiętam to powinien stać nieruszany przez co najmniej 72godz. i jak do tego czasu (określenie firmy która o mnie robiła wylewki) pije wodę to lekko można polewać. Jednak w użyciu są różne dodatki uplastyczniające i przeciw pęknięciom dlatego trzeba pytać jak postępować. U mnie stosowali jakieś dodatki celulozowe ( nie znam się na tym) i powiedzieli że po tygodniu już można normalnie po tym chodzić, wcześniej delikatnie. Kobiety w ciekawych butach nie mają wstępu Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 maja 2012 Udostępnij #29 Napisano 26 maja 2012 Ja nic nie polewałem,a dodatki tez były plastyfikator i włókna PP. Chodzić mogłem już na drugi dzień tak delikatnie bez hucznych imprez.Żadnej wody nie lałem,ale to wszystko zależy jak pisał zbigmaz1 od użytych dodatków i być może od warunków pogodowych. Link do komentarza
animus Napisano 26 maja 2012 Udostępnij #30 Napisano 26 maja 2012 (edytowany) Cytat Ja nic nie polewałem,a dodatki tez były plastyfikator i włókna PP. Chodzić mogłem już na drugi dzień tak delikatnie bez hucznych imprez.Żadnej wody nie lałem,ale to wszystko zależy jak pisał zbigmaz1 od użytych dodatków i być może od warunków pogodowych. Z polewaniem nie ma co przesadzać to nie jest beton na zewnątrz budynku tu są inne warunki ,można zrosić co 2 dni lub przykryć folią na kilka dni ,chodzi o to żeby nie wysuszyć(spalić) powierzchniowo posadzki bo wierzchnia warstwa jest potrzebna do przyklejenia płytek ,parkietu itd . .Wewnątrz i tak bez pielęgnacji osiągnie odpowiednią wytrzymałość .Najgorsze są przewiewy i wysoka temperatura (okna trzeba zacieniać).Wszystko zależy jeszcze w jakich miesiącach roku posadzkę się wylewa . Edytowano 26 maja 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 26 maja 2012 Udostępnij #31 Napisano 26 maja 2012 Cytat Z polewaniem nie ma co przesadzać to nie jest beton na zewnątrz budynku tu są inne warunki ,można zrosić co 2 dni lub przykryć folią na kilka dni ,chodzi o to żeby nie wysuszyć(spalić) powierzchniowo posadzki bo wierzchnia warstwa jest potrzebna do przyklejenia płytek ,parkietu itd . .Wewnątrz i tak bez pielęgnacji osiągnie odpowiednią wytrzymałość .Najgorsze są przewiewy i wysoka temperatura (okna trzeba zacieniać).Wszystko zależy jeszcze w jakich miesiącach roku posadzkę się wylewa . I to z przykryciem folią jest bardzo dobre. Zapomniałem ale i ja przykrywałem Woda tak szybko nie odparowuje. Link do komentarza
gomesz Napisano 29 maja 2012 Autor Udostępnij #32 Napisano 29 maja 2012 tak jest juz po Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się