Skocz do zawartości

Jaki wkład do komika


rebepas

Recommended Posts

Witam
W Castoramie upatrzyłem sobie wkład do kominka HF 1300, 9 KW (co to znaczy?) w cenie 2696 z obudową Thassos Absolut Black za 1353 zł lub wkład Crystal 100. Coś mozecie mi podpowiedzieć o tych wkładach?? Czym się kierować przy kupnie. I co z ceną bo gdzieś słyszałem, że Castorama zbyt tania nie jest.

Pozdrawiam
Link do komentarza
pytanie szerokie nie konkretne - to i odpowiedź zawsze będzie niekonkretna
kW - to musisz dobrać do powierzchni którą masz ogrzać.
A sam wkład??????
Hmmmmmmmmmmm
Jest bardzo wiele składników - które wpływają na jego koszt - ale i na póxniejsze użytkowanie
Z szybrem czy bez
Z uszczelką czy bez
Skręcany czy monolit....

Jest tam tego od groma
Szukaj w tematach - pewnie było ze 27 razy icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

pytanie szerokie nie konkretne - to i odpowiedź zawsze będzie niekonkretna
kW - to musisz dobrać do powierzchni którą masz ogrzać.
A sam wkład??????
Hmmmmmmmmmmm
Jest bardzo wiele składników - które wpływają na jego koszt - ale i na póxniejsze użytkowanie
Z szybrem czy bez
Z uszczelką czy bez
Skręcany czy monolit....

Jest tam tego od groma
Szukaj w tematach - pewnie było ze 27 razy icon_smile.gif


Tu przyznam się że specem nie jestem... co te jest ten szyber??? A mozesz polecić coś dobrego?
Link do komentarza
Cytat

Tu przyznam się że specem nie jestem... co te jest ten szyber??? A mozesz polecić coś dobrego?



każdy będzie polecał różne
I producent coś mądrego podsunie i użytkownik jeśli problemów nie ma.....
Ja palę w naszej polskiej Tarnavie
Od 8-miu lat (jeszcze jak wykańczałem - to stał wkład i grzałem)

Czekałem na niego 2 miesiące żeby mi producent w końcu zrobił i wysłał (to dla mnie dobry znak że ma takie duże zapotrzebowanie)

Nie chciałem wypalającej się uszczelki (Tarnava ma drzwiczki szlifowane, uszczelki nie trzeba)
Monolit - znaczy odlew ten wkład (nic nie ma prawa się rozszczelnić)
Samoczyszczenie szyb - które się sprawdza (o ile palisz drewnem suchym)
Ma stronkę www - pewnie znajdziesz coś dla siebie
Ja w każdym bądź razie polecam
Więcej nie mogę - bo musiałby mi producent za taką reklamę przysłać przynajmniej sztangę Marlboro icon_smile.gif



Link do komentarza
Cytat

każdy będzie polecał różne
I producent coś mądrego podsunie i użytkownik jeśli problemów nie ma.....
Ja palę w naszej polskiej Tarnavie
Od 8-miu lat (jeszcze jak wykańczałem - to stał wkład i grzałem)


To ja mam pytanie z innej beczki?? Tam są różne kategorie z różnymi korpusami. czy ma to jakieś znaczenie techniczne??? O co chodzi? Czy to jest tylko estetyka??? I jakie znaczenie ma to 14, 16 lub 18 KW?
Link do komentarza
Cytat

To ja mam pytanie z innej beczki?? Tam są różne kategorie z różnymi korpusami. czy ma to jakieś znaczenie techniczne??? O co chodzi? Czy to jest tylko estetyka??? I jakie znaczenie ma to 14, 16 lub 18 KW?


14,16 itd jest to moc kominka taka sama jak podawana przy piecach c.o. a przekłada się ona do powierzchni ogrzewanej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...