Skocz do zawartości

Luksfery na ściance dziąłowej z rygipsu


Recommended Posts

Witam,

Jestem w trakcie remontu mieszkania i pojawił się problem - zadałem to pytanie już na forum Muratora ale jakoś nie otrzymałem odpowiedzi. Otóż:

Planuje remont mieszkania i chciałbym zrobić niektóre rzeczy sam. Między innym chciałem samodzielnie postawić ściankę działową żeby z dużego pokoju wydzielić małą sypialnię. Nie będzie ona jednak miała dostępu do światła bo okno zostanie w większej części podzielonego pokoju. Ściankę chciałem zrobić z profili i płyt gipsowo-kartonowych bo ponoć jest to bardzo proste - widziałem już jakieś filmy instruktażowe i myślę że sobie poradzę .... Wpadłem jednak na pomysł żeby ścianka nie była pełna tylko żeby wpuścić trochę światła z części z oknem do tej części bez okna poprzez dwa rzędy luksferów postawionych na górze ścianki. Noi mam teraz dylemat bo nie wiem czy taka ścianka z rigipsu wytrzyma obciążenie dwóch rzędów luksferów. Według instrukcji w ściance powinny być pionowe profile co 60 cm więc dosyć to mocne powinno być ale luksfery chyba lekkie nie są - około 2 kg czyli w moim przypadku to z dodatkami typu zaprawa wychodzi około 70 kg obciążenia.

Jak myślicie - czy jest to możliwe. Czy muszę zrezygnować z luksferów lub zmodyfikować jakoś ściankę ? Ścianka będzie miała szerokość 290 cm i wysokość od ziemi do sufitu 250 cm minus dwa rzędy luksferów czyli około 200 cm.

Dowiedziałem się, że nie wolno skręcać pionowych profili CW z poziomymi UW. Nie można również skręcać płyt kartonowo gipsowych z poziomymi profilami UW. Wynika z tego że w moim przypadku górny profil UW na którym miałyby oprzeć się moje luksfery nie będzie do niczego przykręcony bo do sufitu też nie Więc na czym będą leżeć moje luksfery ???? Ponoć profile pionowe CW powinny być około 1 cm krótsze niż wysokość ściany więc powinien być luz między nimi a profilami poziomymi UW przykręconymi do podłogi i sufitu. Jeżeli ja położę na górnym luźnym profilu UW to on oprze się na pionowych profilach CW a tak chyba nie powinno być - RATUJCIE !!!! Jak mam to zrobić ?
Link do komentarza
możesz zrobić podmurówkę z cegły pełnej na sztorc (6,5cm) pod luksfery a wszystko wypełnić K-G - o ile oczywiście luksfery dasz pionowo - jak poziomo - zamiast profili stalowych możesz dać konstrukcję drewnianą grubości luksfer- chodzi o to by dokręcić tylko płyty do stelażu icon_smile.gif a 60cm to dajesz dlatego, że płytę masz 1,2m szeroką i żebyś trafił z wkrętami w środek ;)

http://www.przk.pl/nr/porady/dom/swietliste_pustaki.html

Cytat

Wprowadzono również technologie pozwalające na wykonywanie ścianek z luksferów bez użycia zapraw. Stosuje się wtedy stelaże drewniane lub z tworzywa sztucznego.

Link do komentarza

możesz zrobić podmurówkę z cegły pełnej na sztorc (6,5cm) pod luksfery a wszystko wypełnić K-G - o ile oczywiście luksfery dasz pionowo - jak poziomo - zamiast profili stalowych możesz dać konstrukcję drewnianą grubości luksfer- chodzi o to by dokręcić tylko płyty do stelażu icon_smile.gif a 60cm to dajesz dlatego, że płytę masz 1,2m szeroką i żebyś trafił z wkrętami w środek ;)



Luksfery mają być poziomo - dwa rzędy pod sufitem a pod nimi ściana - tak żeby to było praktyczne - do ściany można dostawić biurko dziecka czy jakiś inny mebel i nie zasłonią one luksferów które będą u góry ....
A jeżeli chodzi o konstrukcję drewnianą to nie brałem jej pod uwagę ale mógłbym tylko nie wiem czy dobrze rozumiem co ona zmienia. Czy chodzi o to że jeżeli cała ścianka będzie dokładnie grubości luksferów czyli 8 cm to luksfery będą się opierały na płytach K-G a nie bezpośrednio na profilu między nimi ???

A tak szczerze mówiąc to nie wiem też jakiej grubości zrobić tą ściankę bo profile są grubości 5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 7, 5 cm a luksfery mają 8 cm więc będą trochę wystawać. Można ściankę zrobić z profili 7,5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 10 cm czyli o 2 cm więcej niż ma luksfer ....
Link do komentarza
Witaj
nie licz na to że :
2 rzędy luksferów pod sufitem rozświetlą Ci to pomieszczenie
w latach 70 w blokach ciemna łazienka była od jasnej kuchni oddzielana oknem -pod sufitem i powiedzmy sobie szał to nie był icon_smile.gif
może wkomponuj sobie jakiś ozdobnik z tych luksferów na wysokości okna niech ta ściana choć trochę pozwala na niezapalanie światła .
a luksfery dziś potrafią zdobić i fakturą szkła i barwą a i z samego ustawienia też idzie coś wykrzesać ,
jak zaczniesz kombinować coś w karo to jako dodatek sprawdza się gazobeton icon_smile.gif
jak choćby tu :http://www.mtw-orle.pl/galeria.html
pozdrawiam
Link do komentarza

Zdaję sobie sprawę że dwa rzędy luksferów jasności wielkiej nie dadzą ale też takiej nie potrzebuję bo pomieszczenie, które chcę doświetlić to sypialnia - tylko łózko i jakaś szafeczka - będziemy tam tylko spać więc nie musi być jasno icon_smile.gif

A kombinować też za wiele nie mogę bo będę się dopiero uczył układać luksfery więc ma być prosto, łatwo i przyjemnie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A tak szczerze mówiąc to nie wiem też jakiej grubości zrobić tą ściankę bo profile są grubości 5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 7, 5 cm a luksfery mają 8 cm więc będą trochę wystawać. Można ściankę zrobić z profili 7,5 cm + 2 x 1,25 cm (grubość płyty) to daje 10 cm czyli o 2 cm więcej niż ma luksfer ....



Rozbrajasz mnie:)

Belka drewniana 5,5cm x7cm spokojnie ci wytrzyma obciążenie luksfer (skręcasz drewno za pomocą kolanek stalowych jak nie masz doświadczenia TU masz wybór co i jak do czego)

Swoją drogą MTW Orle dobrze ci radzi - ścianka działowa z pustaków suporeksa o wiele lepiej i taniej się sprawdzi niż konstrukcja z G-K. A sądzę, że dasz radę ją postawić -wystarczy piła ręczna, kielnia, i zaprawa murarska z marketu.

Wbrew pozorom,skręcenie profili aluminiowych też nie jest takie hopsiup

A co do światła dziennego to za bardzo bym nie liczył -ale możesz dać podświetlenie luksfer icon_smile.gif
Brak obrazka

A jak sypialnia to ma być... to jeszcze łóżko możesz pociągnąć jak się rozkręcisz icon_smile.gif
Brak obrazka
Powodzenia i fantazji w remoncie icon_smile.gif
Link do komentarza
Kurcze nad tą belką drewnianą to muszę pomyśleć - ale jak Ty to widzisz ? - belka drewniana na górze ścianki i na niej luksfery a do belki od spodu przykręcony profil UW ?

Ta ścianka z pustaków to jakoś wydaje mi się że więcej roboty bo i trzeba to otynkować czego nie umiem i gładzi dużo wejdzie a na płytach G-K to moment - szybko, równiutko itd.
Link do komentarza
Wcale, że nie -płyte G-K musisz dociąć zaszpachlować łączenia zeszlifować...

Normalnie dajesz konstrukcję 5x5cm x 7cm ( 7 to ta pionowa a 5 szerokość) skręcasz na blaszki- na wszelki wypadek pod luksferami pod belka dajesz wsporniki z belek. Że udźwignie-nie mam wątpliwości, ale jak dokleić luksfery - tego nie jestem pewien.
Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A ja myślę, że DUŻO prościej i taniej będzie, jak zrobisz tą ściankę nie z płyt G/K, a z YTONGA. Bloczki (np. 11,5 cm grubości) skleisz precyzyjnie ustawiając w pionie, zagruntujesz (aby wyrównać chłonnośc materiału), pociągniesz cienką warstewką jakiejś gładzi gipsowej i bez żadnego bicia się z profilami, płytami, łączeniami płyt, na odpowiedniej wysokości spokojnie umieścisz sobie luksfery w dwóch, czy trzech rzędach nie troszcząc się i ich jakieś tam specjalne mocowanie...
Przy płytach i tak będziesz gipsem się "bawił", tu przy ytongu zużyjesz go trochę więcej, ale i tak się trochę mieszkanie przykurzy icon_rolleyes.gif
Nie bardzo rozumiem ludzi którzy wszędzie pchają te płyty G/K - ja myślę, że tam, gdzie już trzeba (np. ze względu na stosunkowo małą wagę konstrukcji i ściany) to można zastosować G/K, ale przy bloczkach jest mniej roboty, nie ma problemu z powieszeniem telewizora, czy zegara lub szafki icon_confused.gif
Link do komentarza
Hmmmm - nie znałem tego materiału i może to i niezły pomysł ale już za późno icon_smile.gif Kupiłem wczoraj materiał na ściankę z płyt G_K wraz z luksferami które z konieczności postawie w dwóch rzędach PIONOWYCH po bokach ściany a nie na niej jak to miało być w pierwszej wersji. Problem więc już jest połowicznie ale rozwiązany icon_smile.gif
DZIĘKI za pomoc
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Muszę jeszcze wybrać fugi. Czy warto kupować epoksydową do łazienki czy jednak zdecydować się na ceramiczną? A może jeszcze inna? Na balkon to chyba cementowa?
    • Robię listę rzeczy, które muszę spakować na tygodniowy wyjazd pod namiot, aby pobyt był maksymalnie komfortowy. Stacjonować będę na polu namiotowym z dwoma dużymi węzłami sanitarnymi (toalety+prysznice) Nie chciałabym obudzić się na miejscu z brakiem czegoś, czego kupienie będzie problematyczne na miejscu. Jeśli przyjdzie wam do głowy coś, co jest ważne, a przegapiłam, albo może ułatwić pobyt, proszę o info namiot - to najważniejsze, już kupiony Taki:  https://www.decathlon.pl/p/namiot-kempingowy-quechua-arpenaz-4-1-f-b-4-osobowy-1-sypialnia/_/R-p-177332 materac + śpiwory stolik +  krzesła niewielka tekstylna szafa turystyczna na ubrania spray przeciw owadom elektrofumigator turystyczny na komary w namiocie mini-regalik składany z trzema poziomami - postawię obok materaca, będzie można na nim położyć okulary, telefon, książkę lampki LED na baterie do zawieszenia pod sufitem zatyczki do uszu zestaw turystycznych garnków, naczyń i sztućców + kuchenka turystyczna krem z filtrem mokre chusteczki (te dla dzieci są bardzo uniwersalne) odzież na każdą pogodę klapki gumowe duże stojące lusterko ręczniki własnej roboty zestaw solarny do "robienia" prądu + akumulator powerbank Tyle mi przychodzi do głowy .... coś pominęłam? Rady wskazane .... sto lat nie byłam pod namiotem
    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...