Skocz do zawartości

Jak podłączyć cyrkulacje ciepłej wody - schemat


czocher

Recommended Posts

Mam cyrkulacje ciepłej wody.
Ciepła woda jest realizowana przez boiler elektryczny 100 l.

Do bojlera wchodzi zimna woda poprzez zawór bezpieczeństwa (7b) i trójnik z korkiem. Linia zimnej wody zaopatrzona jest tez w zawór odcinający, zawór wrotny (w stronę bojlera) i zawór odcinający - do zrzutu wody z instalacji.

Z bojlera wychodzi na linii ciepłej wody zawór odcinający do zrzutu wody z instalacji, zawór odcinający

Linia cyrkulacji ciepłej wody zakończona jest grupą: zawór odcinający , pompa cyrkulacyjna, zawór odcinający, zawór wrotny w stronę bojlera.


I teraz mam dylemat czy linie cyrkulacyjną wpinać w zimną wodę przez zaworem bezpieczeństwa 7b? Czy może w ciepła wodę przed zaworem odcinającym?
Wg mojej chłopskiej logiki, ciepłą wodę powinienem wpiąć w linie zimnej wody aby ta woda ponownie uległa ogrzaniu w bojlerze. Wyobrażam to sobie tak, ze woda zgromadzona w rurach ciepłej wody wystyga, aby utrzymać jej temperaturę należy ją podgrzewać, czyli powinna ona cyrkulować w systemie rur jako woda ciepła. Obrazowo - woda w rurach staje sie jakby dodatkowym zbiornikiem bojlera.
Mam racje czy nie? Jak wykonać takie podłączenie? Czy wystarczy sie wpiąć? Czy może są konieczne jakieś mieszacze... zawory trójdrożne czy inne diabelstwo.

Paweł.
PS - mam schemat mojej instalacji jako załacznik.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Oczywiście wersja A. Żadne dodatkowe elementy hydrauliczne nie są potrzebne. Natomiast przyda się sterowanie pracą pompy cyrkulacyjnej (wyłącznik czasowy, termostat), bo praca cyrkulacji bez przerwy to strata energii - przy słabej izolacji rur grzałka może pracować przez cały czas.



Sterowanie czasowe jest przewidziane.
Dziękuje za odpowiedz. "Fachowcy" zrobili dokładnie na odwrót.
Link do komentarza
Cytat

Oczywiście wersja A. Żadne dodatkowe elementy hydrauliczne nie są potrzebne. Natomiast przyda się sterowanie pracą pompy cyrkulacyjnej (wyłącznik czasowy, termostat), bo praca cyrkulacji bez przerwy to strata energii - przy słabej izolacji rur grzałka może pracować przez cały czas.


Są pompy cyrkulacyjne które maja wbudowany programator czasowy. A sterowane są poprzez sterownik z pieca (mowa tu o piecu na paliwo stałe) ,jeżeli sterownik pieca c.o. nie obsługuje dwóch pompo to trzeba dokupić.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...