Skocz do zawartości

Dwa mieszkania w jednym domu


Recommended Posts

Napisano
a zamiast trzech (pewnie wiecej juz by sie na jednej scianie nie zmiescilo, nawet gdyby chcial, hehe) oddzielnych klimatyzatorow nie byloby bardziej estetycznie zamontowac jednostke multi split inverter gdzies w ustronnym miejscu przykrytym jakims krzewem? Takie eksponowanie brzydoty wiszacych na elewacji klimatyzatorow ma tylko chyba na celu tylko jedno: podniesienie tzw statusu w oczach sasiadow. Domek schludny ale bardzo minimalistyczny, wnetrze zimne, malo przytulne, ale to tylko moja subiektywna opinia.
  • 4 lata temu...
Napisano
Jak szybko zmieniło się podejście do "starannego zaizolowania budynku" Właśnie realizuję własną budowę .
Dom parterowy dwa mieszkania 150m2 + 36m2 garaż
Koszt budowy pod klucz 520tyś bez działki

Konstrukcja i izolacja:

Płyta fundamentowa na 20 cm XPS pod xps folia choć podobno nie konieczna(co daje całkowity brak mostków cieplnych.)XPS dwie warstwy klejone pianką na brzegach.
Brzeg płyty 20 cm xps

Na płycie 5 cm EPS ogrzewanie podł i wylewka.
Tak nie robię ogrz w płycie bo w razie awarii co mam zrobić kuć płytę ?
Po drugie nie mam rurek z tworzywa po rozmowach z fachowcami kompletny brak zaufania do tego produktu u mnie jest cienkościenna miedź koszt 10% większy od tworzywa (stosuje się większe przerwy pomiędzy rurkami)
Dodatkowo ułożyłem opaskę przeciw wysadzinową 1m szerokości z xps gr 10 cm wokół płyty.
Odwodnienie obwodowe drenaż wokół płyty

Ściany ceramika poryz gr 18,8 (bo nie ociepla się murem tylko izolacją)

Ściany zew ocieplone styropianem grafit 25 cm 15+10 styro fazowany i klejony pianką na krawędziach styropian nie kołkowany (brak mostków)na tak niskiej ścianie nie jest wymagane kołkowanie(kołek =mostek cieplny)
Przed ociepleniem ściana odkurzona i zagruntowana,ocieplanie odbyło się po w dni bez słońca (czarny styropian w słońcu i naciąganie to naciąganie was na koszty nowego tynku za rok czy dwa)

Okna U 0,6 rama 0,8 montaż w warstwie styropianu na kotwach(brak mostków)

Strop stanowi dolna część więźby dachowej i karton gips na stropie 45 cm wełny folia paroprzepuszczalna ,strych nieużytkowy ,między krokwiami nie ma ocieplenia bo po co.

Dom z rekuperatorem spraw 85 % i czujnikiem co2 (czujnik bo reku ma pracować kiedy jest taka potrzeba a nie ciągle)
Dom projektowany jako szczelny (próba szczelności)

Teraz o źródłach ciepła i naciąganiu Was na wielką kasę.
W budynkach bardzo dobrze ocieplonych i szczelnych o kosztach ogrzewania NIE DECYDUJE rodzaj źródła ciepła tylko UTRATA CIEPŁA przez budynek(zapotrzebowanie)

Czyli nie ma różnicy co będzie grzać tylko ile energii potrzeba na 1m2 pow ogrzewanej

Jak ktoś nie wierzy to polecam kalkulator link.

http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster

W kalkulatorze proszę użyć opcji można określić wszystkie warunki i grubości ocieplenia.
Dla domu w moim wariancie ocieplenia i technologii roczny koszt ogrzewania to 763 zł Kocioł kondensacyjny 108% sprawn(tylko ogrzewanie)


A teraz najlepsze koszt ogrzewania dla tych samych parametrów ocieplenia budynku ale źródło POMPA CIEPłA o sprawn 350%= 768 zł

I to nie są czary tylko fizyka

Czyli nie ważne czym nagrzejesz tylko ile czasu będzie to ciepło "trzymane" przez budynek.
Możecie ogrzewać nawet drewnem ,peletem czy innym badziewiem koszty będą identyczne
więc po co mam wydać powiedzmy 50 tyś na pompę ciepła

Podsumowując ja przygotowywałem się czyli zasięgałem opinii przez 10 lat tyle czasu marzyłem o wybudowaniu swojego domu w taki sposób żeby wszystko było przemyślane ten długi okres czasu pozwolił na wybranie optymalnej technologii na każdym etapie budowy
Tak na budowie musiałem być codziennie i pilnować wszystkiego dosłownie wszystkiego
szczególnie na etapach izolacji ,montażu okien.
Tak projekt indywidualny i co z tego ,płacicie za zmiany kupę kasy.

P.s W domu nie mam kotłowni piec jest w kuchni w szafce.
Nie ma kominów ,nie mam dachówki,więźba lekka i tania tak jak i blachodachówka.
Nie inwestowałem w beton na dachu tylko w ocieplenie.

Nie dajcie się namówić na modne=drogie rozwiązania pytajcie ,czytajcie myślcie kochani wszak mamy XXI wiek

Pozdrawiam wszystkich budujących
szczególnie tych co uwierzyli "bo pan projektant powiedział ,że 14 cm ocieplenia
wystarczy bo jest zgodne z normą"

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuchacha

A gdzie Wasz rozum przecież on projektant za gaz nie zapłaci on ma normy a Wy rachunki.


Internetowym trolom i wszelakiej maści fachowcom mówię
O czym mam z wami dyskutować o tym że za ogrzanie gazem domu 150m2 płacę 800 zł rocznie.
Napisano (edytowany)
@Jacekzałożenia i algorytmy obliczeniowe tego kalkulatora są nieszczególnie przygotowane:
  • wybieramy region Polski "Niziny" lub "Wyżyny" cokolwiek się za tym kryje. Może lepiej było dać chociaż mapkę ze strefami klimatycznymi. Przypominam, że mamy ich 5. W pierwszej (np. Pomorze Zachodnie) obliczeniowa temperatura zewnętrzna to -15°C. W piątej (np. Suwałki) zaś -25°C. Oba regiony s ą nizinne. Więc, co przyjęto w programie?
  • wybieramy standard budynku "nowy wg normy WT2014", a program wskazuje nam że wsp. U ścian zewnętrznych wynosi 0,20 W/(m2K). tymczasem zgodnie z WT2014 powinno być 0,25 W/(m2K);
  • współczynnik U dla okien też niezgodny z WT2014, do tego w samym programie (dopiero w dokumentacji) nie widać jaki jest konkretnie. Reszty współczynników już nie sprawdzałem, podejrzewam, że z nimi nie jest lepiej. Tak na marginesie WT2014 to nie norma lecz rozporządzenie ministra;
  • cena za kWh ciepła z danego urządzenia grzewczego się nie zmienia, gdy zmieniamy jego sprawność;
  • ceny za ciepło (kWh) są zaniżone, np. 0,18 zł/kWh z gazu ziemnego przy sprawności kotła 95%;
  • domyślnie przyjęta sprawność urządzeń grzewczych jest cokolwiek dziwna, przypominam, że powinna to być realna sprawność roczna, skoro wyznaczamy z tego koszty ogrzewania domu. A tu mamy gazowy kocioł kondensacyjny o sprawności 95% i węglowy (z uporem nazywany "piecem") o sprawności 80% oraz piec kaflowy o sprawności 40% (na jakiej podstawie tak przyjęto?). Za to dla obu urządzeń na węgiel koszt ciepła wynosi 0,10 zł/kWh.

Reasumując, założenia do obliczeń przyjęto dziwaczne, z mnóstwem błędów. I to od założeń podstawowych. Wynik otrzymany w programie będzie się miał nijak do rzeczywistości. Wyłapanie tego co opisałem zajęło mi krócej niż samo pisanie. Ten program to raczej źle zrobiona zabawka niż coś użytecznego. Ktoś z podstawowa orientacja w temacie, zorientuje się, że autorzy się nie przyłożyli. Edytowano przez Sławomir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...