Skocz do zawartości

Dom kanadyjski


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam pytanie odnośnie domów kanadyjskich. Czy faktycznie są tańsze w budowie? Nasłuchałam się różnych opinii i zaczynam głupieć. Co prawda mam swoje drzewo na dom, ale wydaje mi się że to nie da mi oszczędności. Chcielibyśmy raczej budować sposobem gospodarczym, żeby wyszło taniej. Proszę o jakieś podpowiedzi i doświadczenia z takim typem domu. Dzięki.
Napisano
Ta technologia z racji szybkości realizacji nie nadaje sie do systemu gospodarczego. Chyba że masz dobrego instruktora w tej technologii i nie pracujesz zawodowo przez kilka miesięcy i to za mało bo jeszcze trzeba robić zakupy budowlane. Mój kanadyjczyk powstał w 7 miesiecy i budowała mi firma teoretycznie bo codziennie byłem na budowie minimum raz jednocześnie pracując zawodowo na pełnym etacie poza tym zero wolnych wekendów i tyle w temacie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ta technologia z racji szybkości realizacji nie nadaje sie do systemu gospodarczego. Chyba że masz dobrego instruktora w tej technologii i nie pracujesz zawodowo przez kilka miesięcy i to za mało bo jeszcze trzeba robić zakupy budowlane. Mój kanadyjczyk powstał w 7 miesiecy i budowała mi firma teoretycznie bo codziennie byłem na budowie minimum raz jednocześnie pracując zawodowo na pełnym etacie poza tym zero wolnych wekendów i tyle w temacie.




A jaki masz przekrój ściany jeśli można wiedzieć. Styropian ryflowany czy jak bo sporo opinii na innych forach.(nitka)
No i jak z ceną takiego domku itp, jakie usterki, ile firma wzięła za postawienie.
Napisano
przekrój ściany to g/k, paroizolacja, wełna 15 cm płyta osb, wiatroizolacja, styropian ryflowany 10 cm i tynk.

Co do ceny to nie ma sensu chyba podawać bo minęło przeszło 8 lat wiec chyba nie będzie to miarodajne.
Napisano
Cytat

przekrój ściany to g/k, paroizolacja, wełna 15 cm płyta osb, wiatroizolacja, styropian ryflowany 10 cm i tynk.

Co do ceny to nie ma sensu chyba podawać bo minęło przeszło 8 lat wiec chyba nie będzie to miarodajne.



Dziękuję a jakie usterki po 8 latach? Czy są w ogóle jakiekolwiek, zadowolony z wyboru? Bo to bardzo przyjemny sposób budowy. Ile kosztuje ogrzewanie przy takiej izolacji domu?
Napisano
a jakie tam mogą być usterki huh.gif
parę prób samobójczych sąsiada strzelającego baranka, brak wiatroizolacji (przy diecie) od środka, tyle co nic dry.gif
i nie pytaj, tylko poczytaj
ciężko znaleźć bardziej zadowolonego człowieka icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Doprecyzuję na poddaszu mam tylko 18 icon_rolleyes.gif cm wełny i pod wylewką 10 cm styropianu. Ogrzewanie elektryczne za poprzedni rok rachunek wyszedł 4600 zł za całkowite zuzycie pądu gdyz podliczników nie posiadam. Plus 4m3 drewna za 680 zł .
W lecie rachunki były po około 200-210 i w zimie 550-600.

Co do usterek to trzeba było okna wyregulować od południa bo pod wpływem temp się jakoś poprzestawiały , wymienić z 3 razy baterie kuchenna bo padają jak muchy icon_evil.gif prysznicową i umywalkową tez wymieniałem , spłuczki w wc sie pozacinały to wyczyściłem, stryszek miał w szczytach za małe wywietrzniki oraz wyłaz na stryszek jest przenoszony i w zimie stryszek się nawilgacał więc uszczelniłem założyłem zaj...e wywietrzniki fi 30 cm i jest ok , w jednym czy 2 miejscach połączenie gk pękło ale zaszpachlowałem Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Ale koszty czego ? eksploatacyjne czy inwestycyjne?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...