Skocz do zawartości

Murator C188 Nowoczesny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich.

Chciałbym zapoznać sie z opinia osoób na temat tego projektu, a może ktoś już buduje albo rozwazal inwestycje w ten projekt jednak po glebszej analizie zaprzestal rozmyslan ;)) Szukalem w internecie jednak nic na ten temat nie moge znalzezc, jedyne co to sprzedaz takowego w stanie surowym pod Krakowem.

A teraz do rzeczy. Wybralem ten projekt poniewaz poszukuje domu z garazem dwustanwiskowym, z dachem dwuspadowym (WZ) o powierzchni okolo 160 - 180m2 Zainteresowal mnie wlasnie ten gdyz jest on bardzo otwarty na otoczenie, a dzialka ktora posiadam jest usytuowana niedaleko jeziora i z jadalni bylby przepiekny widok na jezioro, i dodatkowy plus taki ze bylaby to sciana poludniowo-zachodnia. Podoba mi sie przestrzen w holu, wiem ze pewnie wiekszasc uzna to za marnotrawstwo m2 jednak mieszkalem w bloku, nastepnie w szeregowce i teraz z powrotem mieszkam w bloku i naprawde najbardziej denerwuje mnie brak przetrzeni.

Prosze o wyrazenie opinii na temat obnizonej podlogi w salonie, czy nie bedzie to za duze utrudnienie i czy wiaze sie to ze znacznym podwyzszeniem kosztow. Czy moze ktos w was forumowiczow ma obnizona podloge w swoim domu??

Jak wyglada sprawa z tak duza powierchnia przeszklen w projekcie, w sumie sciana poludniowa (SSW) (od razu dodam ze okna od strony polnocnej (klatka schodowa) zamienil bym na luksfery o mniejszej powierzchni albo w ogole zbudowal, tak samo jak od razu odpada okno nad schodami w polaci)) Reszta projektu raczej bez wiekszych zmian.

Wiecej przemyslen dorzuce w miare rozwiniecia tematu (mam nadzieje ze takowe nastapi;))

http://projekty.muratordom.pl/projekt_nowo...ny,1066,1,0.htm

Pozdrawiam

Aha i w sumie jeszcze dodam nawazniejsze, czy koszt stanu zerowego takiego projektu (obnizona podloga w salonie) bedzie sporo wiekszy niz jezeli zdecydowalbym sie na jednakowa wysokosc posadzki na parterze?? I moze rzucilby ktos mniej wiecej cene za stan zerowy (orientacyjna koszt budowy bez uwzgledniania przylaczy, geodetow itp), gdyz plan postawienia takowego mam w przyszlym roku za wlasne pieniadze, na reszte mam zamiar wziac kredyt. (glebokosc przemarzania 1,40 (albo 1,20 - Ełk leży na pograniczu ;))

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez crs198 (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam,

Trochę późno, ale lepiej późno niż ...

Jestem w trakcie budowania tego domku (koło Krakowa).

Tytułem wstępu napomknę co pozmienialiśmy:
- Przeszklenie od strony schodów - z racji tego, że wychodzi na stronę północną zamieniliśmy na dwie luksfery o szerokości 60 cm i wysokości 210.
- Drzwi balkonowe w salonie (te wychodzące na stronę "dużego przeszklenia" - czyli u nas południową) - zmniejszyliśmy szerokość o połowę
- Obniżona podłoga w salonie - na początku podobało nam się to rozwiązanie - na etapie realizacji jednak zrezygnowaliśmy z niego - głównie z obawy o wieczne potykanie się ;)
- ciachnęliśmy garaż - to ze względu na małą część budowlaną naszej działki
- wysokość okien kuchennych nad posadzką zwiększyliśmy z 80 cm na 100 cm (ze względu na fakt, że blat na wysokości 80 cm byłby za niski) - to niestety kosztem wysokości okna.

Teraz jesteśmy na etapie robienia stropu i mimo tego, że zmniejszyliśmy nieco ilość przeszkleń w domu to i tak wydają się imponujące.
Oczywiście to jest dokładnie to, o co nam chodziło i dlaczego wybraliśmy ten projekt icon_smile.gif

Po wymurowaniu ścian parteru widać już mniej więcej gabaryty pomieszczeń i tak:
- salon i jadalnia - przestronne, no i ta pustka nad jadalnią - piękne
- klatka schodowa - nieco pożera z całości
- toaleta - maleńka
- pokój gościnny - w sam raz
- wiatrołap - jak bym miał jeszcze raz budować, to cofnął bym wejście - przynajmniej do okolic okna narożnego albo wręcz kosztem tego okna - po to aby zwiększyć wiatrołap
- pomieszczenie gospodarcze - małe

Odnośnie kosztów stanu zero to ukształtował się na poziomie 45.000 brutto (ponownie podkreślę, że nie mamy garażu).

Proszę o informację czy rozpoczął Pan budowę tego domu. Zawsze dobrze jest wymienić się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,
Przemek
Napisano
Pustka nad jadalnią daje wrażenie przestrzeni, ale gdyby się dało to przeniósłbym tam garderobę. Przestrzeń łazienka plus garderoba, czyli 20+21 zagospodarowałbym inaczej - dwie łazienki, z których jedna dostępna z korytarza, a druga połączona z "sypialnią rodziców", czyli pokojem 19. Mam teraz w domu dwie pełne łazienki i chwalę sobie to rozwiązanie. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...