Skocz do zawartości

Jak ocieplić dom od środka?


Gość Guest_Łukasz_*

Recommended Posts

Gość Guest_Łukasz_*
Napisano
Witam.

Proszę o informację jakich materiałów mogę użyć do ocieplenia ścian frontowych wewnątrz pomieszczenia.

Z poważaniem.
Gość Gość
Napisano
Najwięcej informacji znajdziesz w Xella. Multipor czy fremacell. Stelaż wełna folia tynk.
Napisano
Polecamy artykuł pt. Ocieplanie ścian, w całości zamieszczony pod adresem https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/795-czym-i-kiedy-ocieplac-sciany-zewnetrzne

Poniżej znajduje się fragment tego artykułu:

Metoda ocieplania ścian od wewnątrz

Układanie izolacji termicznej od środka domu to ostateczność. I najczęściej polega to na wybudowaniu wewnątrz budynku dodatkowych ścian szkieletowych, prawie takich jak w kanadyjczyku lub, jak w metodzie lekkiej-suchej. Ramy wykonuje się z listew drewnianych. Systemowych profili blaszanych (od ścianek działowych) nie powinno się stosować, ponieważ tworzyłyby mostki termiczne. Przestrzenie pomiędzy słupkami (listwami rusztu) wypełnia się materiałem termoizolacyjnym – najczęściej wełną mineralną lub włóknami celulozy. Od strony ściany mocuje się izolację wiatrochronną, a od środka pomieszczeń paroizolację, listwy dystansowe i okładzinę wewnętrzną z płyt gipsowo-kartonowych, paneli ściennych, desek boazeryjnych itp.

W budynkach ze ścianami o dobrej paroprzepuszczalności, czyli wykonanych z drewna, gliny czy muru pruskiego, tę dodatkową ściankę wewnętrzną należy ustawić w odległości 2-3 cm od właściwej przegrody. Utworzona w ten sposób szczelina powietrzna powinna być wentylowana. Jej zadaniem jest niedopuszczenie do zawilgocenia termoizolacji oraz zapewnienie naturalnych, w miarę stałych, warunków cieplno-wilgotnościowych ścianie zewnętrznej.

W budynkach ze ścianami o niskiej paroprzepuszczalności, np. murowanych z kamieni albo obłożonych cegłą klinkierową, można nie stosować szczeliny wentylacyjnej. Wtedy wystarczy dostawić zwykłą ściankę gipsowo-kartonową (może być na profilach blaszanych). Trzeba jednak pamiętać o zabezpieczeniu termoizolacji przed parą wodną znajdującą się w pomieszczeniach. Konieczne jest zatem ułożenie szczelnej paroizolacji oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń.

Na co zwrócić uwagę?

Podczas ocieplania ścian starych domów najważniejsze jest zapewnienie ciągłości termoizolacji na połączeniach z innymi elementami budynku. Chodzi tu oczywiście o ściany fundamentowe lub piwniczne, podłogi na gruncie, stropy nad ostatnią kondygnacją czy dachy, jak również o właściwe wykonanie ocieplenia wokół otworów okiennych i drzwiowych. Jest to dość łatwe i niejako naturalne przy układaniu izolacji na zewnątrz budynku. Natomiast przy ocieplaniu domu od środka, właściwe rozwiązania zależą od wielu czynników i dlatego, za każdym razem powinny być opracowane indywidualnie. Najlepiej, żeby wszystkie detale były rozrysowane przez projektanta. W przeciwnym razie bardzo łatwo o błąd, który oznacza powstanie mostków termicznych. Jeśli będą to mostki liniowe np. na styku ze ścianą fundamentową, czy stropem to może się okazać, że cały wysiłek organizacyjny i finansowy, włożony w ocieplenie ścian, nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Temperatura w pomieszczeniach zapewne nieco wzrośnie, ale jednocześnie w miejscach mostków termicznych może wykraplać się woda, powodując zawilgocenie ścian i termoizolacji.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Dlaczego ekspert twierdzi,że w domach izolowanych PRAWIDŁOWO czyli od środka , ważne jest cytat" oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń" czy w domach ocieplanych wentylacja jest mniej Ważna!!!!
Mostki termiczne!!! Toż to już jest parodia. Przecież w szkielecie udaje się pozbyć mostków termicznych przy oknach i drzwiach!!! To czemu to ma być trudne w domach izolowanych. A jak ekspert widzi pozbycie się mostka termicznego między izolacją termiczną poziomą w podłodze i pionową w ścianie!!! przy ociepleniu z zewnątrz. Czy fundament nie odprowadzi ciepła pod dom? Czy pierwsza warstwa ściany nie będzie miała temperatury fundamentu??
Gość Gość
Napisano
Czy dyrektywy UE ekpertowi są obce (BBR 2006) gdyby tak to podaję
U ściany i podłogi <0.1W/m2xC Udachu <0.08W/m2xC
  • 2 tygodnie temu...
Gość Gość
Napisano
dom murowany można ocieplić od środka przyklejając do ściany płyty z wełny mineralnej lub ze styropianu podobnie jak to robimy od zewnątrz, przy prawidłowo działającej wentylacji ewszystko będzie O.K.
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
Nie załatwi!!! Wentylacja ma zapewnić komfort i nie powinna byc zbyt silna. A tylko przy zbyt suchym powietrzu wykraplanie "przeniesie" się za ścianę. Zawsze nalezy dać hydroizolacje.
Napisano
Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.

Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Nie ma co się bać, to jest pewne.
Natomiast co do zdjęć, kilka pytań : Przy jakiej temperaturza na zewnątrz i wewnątrz były robione. Czy równa temperatura dotyczyła wewnętrznej czy zawnętrznej powierzchni ściany i jaka to była temperatura (ile stC)?
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.

Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy.


Nie ma czego, w przypadku Ytonga wystarczy zadbać po prostu o izolację przeciwwilgociową na fundamentach, np. z papy, zapewniając tym samym ochronę murów przed podciąganiem wilgoci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...