Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jako, że stan zero już jest, zacząłem troszkę czytać na forum o izolacji fundamentów i powstał w mojej głowie mętlik.
Poziom posadowienia fundamentów mam na głębokości -1,5 m (1 m poniżej poziomu przyległego terenu) Fundament o szerokości 35 cm wylany jest z betonu, około 70 cm B20 reszta betoniarka.
W tej chwili zrobiona została tylko izolacja pionowa od wewnątrz fundamentów. Od zewnątrz nie ma nic.
Grunt to piasek, a poniżej 60 cm glina.
Czy izolacja zewnętrzna jest konieczna? Jeśli tak to na całą wysokość fundamentów? W jaki sposób powinna zostać wykonana?
Napisano
Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



pozwolę sobie na wtrącenie swoich trzech groszy.
wskazany powyżej sposób izolowania zupełnie wystarczy jako izolacja dla wody opadowej.
jako izolacja dla wody stojącej już nie specjalnie bo ta atakuje od dołu w szczelinę między ociepleniem izolowanym i nieizolowaną ścianą , czyli powstaje problem uszczelnienia dolnego łączenia fundamentu i ocieplenia.
bardziej właściwym w takiej sytuacji wydaje się być nałożenie izolacji bezpośrednio na ścianę a na to dopiero izolację termiczną .
czy na piaskach istnieje ryzyko podniesienia wód gruntowych ?
jak pokazują ostatnie zlecenia - Panie my tu wszyscy mamy domy na piaskach - i wodę w piwnicy , czyli rodzaj gruntu ma tu jakby drugorzędne znaczenie.
najwięcej uwagi należy poświęcić łączeniu izolacji poziomej z pionową ten etap musi być wykonany z aptekarską dokładnością aby w przyszłości problemów uniknąć
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Napisano (edytowany)
Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek? Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek?


To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.





MHTYL jak zwykle coś wie ale o konkrety trudno.


izolacje wykonujesz następująco.

1. Preparat gruntujący , IZOHAN DYSPERBIT rozcieńczony
2. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K lub smarujesz dalej dysperbitem w zależności od stopnia naporu wody.
3. Przyklejasz płyty styropianowe ,,twarde" na kleju w piance np IZOHAN styropuk lub masą IZOHAN IZOBUD WL
4. Siatka , klej(nieco grubiej)
5. Gruntowanie dysperbitem
6. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K
7. Folia kubełkowa wypustkami do ściany chociaż problem destrukcji styropianu wynika raczej z jego miękkości i małej ilości zbyt rzadkiego kleju, który nie uzyskał odpowiedniej twardości. Daj klej nieco gęstszy ale grubiej, i tak będzie pod ziemią, wówczas powstanie naprawdę solidna warstwa.

spaprana izolacja- masa kasy na późniejsze pseudo naprawy.
Stosuj tylko preparaty oparte na bazie wody jeśli kontakt ze styropianem bo inaczej może go spalić.(polej rozpuszczalnikiem styropian i znika icon_biggrin.gif .)

izolacje można smarować, i to jest dobre na pierwsza warstwę, nastepną polecam szpachlować jeśli konsystencja preparatu na to pozwala, wówczas powstaje w miarę jednolita struktura która nie przepuszcza wody

Co do połączenia izolacji pionowej z poziomą to jak wspomniał MTW fakt ważny ale trzeba by widzieć konkretną sytuację.
Polecam kontakt z przedstawicielem izohana i na pewno pomoże, zdecydowanie lepiej niż projektant. oczywiście inni producenci również mają coś do powiedzenia.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.


Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad
Napisano
Cytat

Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad


Każdemu może się zdarzyć. Można to zdanie z powodzeniem dodać do złotych myśli icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Izolacja fundamentów od zewnątrz jest konieczna i oczywiście pomyślana jako:
-hydroizolacja, choćby ze względu na parcie negatywne
- termoizolacja, która polega na obłożeniu zabezpieczonych wcześniej przed wilgocią ścian fundamentowych np. płytami odpornego na wilgoć styroduru. Wysokość izolacji nie powinna być niższa niż 1,2 m, bo tyle wynosi głębokość strefy przemarzania gruntu. Najlepiej, żeby izolacja fundamentu ponad gruntem w sposób ciągły przechodziła w izolację ściany budynku. Zapobiegnie to powstawaniu mostków termicznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • kupiłam działke po ogrodkach pracownicych włascicielem wodociagu pod który sie chcilam podpiac jest firma która juz dawno nie istnieje gmina nie dala mi pozwolenia na podpiecie bo uwazaja ze to nie istnieje  mam rozumiec ze ja jestem teraz włascicielem  tego wodociagu ? i zadne pozwolenie nie jest mi potrzebne  
    • Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć ile wynosi remont łazienki w bloku - stare budownictwo, z płyty (oczywiście na ten moment chodzi o szacunkowe koszty). Głównie chodzi mi o wymianę wanny na prysznic - wanna zajmuje całą długość łazienki co jest uciążliwe i niepotrzebnie kradnie sporą część miejsca. Do tego nowe płytki. Nad wymianą zlewu, czy toalety jeszcze się zastanawiam - będzie to pewnie zależne od kosztów.   Ile może wynieść całkowity koszt z robocizną dla standardowego metrażu +/- 5 metrów?
    • Komentarz dodany przez Tomek: Mam to od 45 lat i dziala jak marzenie
    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...