Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jako, że stan zero już jest, zacząłem troszkę czytać na forum o izolacji fundamentów i powstał w mojej głowie mętlik.
Poziom posadowienia fundamentów mam na głębokości -1,5 m (1 m poniżej poziomu przyległego terenu) Fundament o szerokości 35 cm wylany jest z betonu, około 70 cm B20 reszta betoniarka.
W tej chwili zrobiona została tylko izolacja pionowa od wewnątrz fundamentów. Od zewnątrz nie ma nic.
Grunt to piasek, a poniżej 60 cm glina.
Czy izolacja zewnętrzna jest konieczna? Jeśli tak to na całą wysokość fundamentów? W jaki sposób powinna zostać wykonana?
Napisano
Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



pozwolę sobie na wtrącenie swoich trzech groszy.
wskazany powyżej sposób izolowania zupełnie wystarczy jako izolacja dla wody opadowej.
jako izolacja dla wody stojącej już nie specjalnie bo ta atakuje od dołu w szczelinę między ociepleniem izolowanym i nieizolowaną ścianą , czyli powstaje problem uszczelnienia dolnego łączenia fundamentu i ocieplenia.
bardziej właściwym w takiej sytuacji wydaje się być nałożenie izolacji bezpośrednio na ścianę a na to dopiero izolację termiczną .
czy na piaskach istnieje ryzyko podniesienia wód gruntowych ?
jak pokazują ostatnie zlecenia - Panie my tu wszyscy mamy domy na piaskach - i wodę w piwnicy , czyli rodzaj gruntu ma tu jakby drugorzędne znaczenie.
najwięcej uwagi należy poświęcić łączeniu izolacji poziomej z pionową ten etap musi być wykonany z aptekarską dokładnością aby w przyszłości problemów uniknąć
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Napisano (edytowany)
Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek? Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek?


To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.





MHTYL jak zwykle coś wie ale o konkrety trudno.


izolacje wykonujesz następująco.

1. Preparat gruntujący , IZOHAN DYSPERBIT rozcieńczony
2. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K lub smarujesz dalej dysperbitem w zależności od stopnia naporu wody.
3. Przyklejasz płyty styropianowe ,,twarde" na kleju w piance np IZOHAN styropuk lub masą IZOHAN IZOBUD WL
4. Siatka , klej(nieco grubiej)
5. Gruntowanie dysperbitem
6. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K
7. Folia kubełkowa wypustkami do ściany chociaż problem destrukcji styropianu wynika raczej z jego miękkości i małej ilości zbyt rzadkiego kleju, który nie uzyskał odpowiedniej twardości. Daj klej nieco gęstszy ale grubiej, i tak będzie pod ziemią, wówczas powstanie naprawdę solidna warstwa.

spaprana izolacja- masa kasy na późniejsze pseudo naprawy.
Stosuj tylko preparaty oparte na bazie wody jeśli kontakt ze styropianem bo inaczej może go spalić.(polej rozpuszczalnikiem styropian i znika icon_biggrin.gif .)

izolacje można smarować, i to jest dobre na pierwsza warstwę, nastepną polecam szpachlować jeśli konsystencja preparatu na to pozwala, wówczas powstaje w miarę jednolita struktura która nie przepuszcza wody

Co do połączenia izolacji pionowej z poziomą to jak wspomniał MTW fakt ważny ale trzeba by widzieć konkretną sytuację.
Polecam kontakt z przedstawicielem izohana i na pewno pomoże, zdecydowanie lepiej niż projektant. oczywiście inni producenci również mają coś do powiedzenia.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.


Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad
Napisano
Cytat

Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad


Każdemu może się zdarzyć. Można to zdanie z powodzeniem dodać do złotych myśli icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Izolacja fundamentów od zewnątrz jest konieczna i oczywiście pomyślana jako:
-hydroizolacja, choćby ze względu na parcie negatywne
- termoizolacja, która polega na obłożeniu zabezpieczonych wcześniej przed wilgocią ścian fundamentowych np. płytami odpornego na wilgoć styroduru. Wysokość izolacji nie powinna być niższa niż 1,2 m, bo tyle wynosi głębokość strefy przemarzania gruntu. Najlepiej, żeby izolacja fundamentu ponad gruntem w sposób ciągły przechodziła w izolację ściany budynku. Zapobiegnie to powstawaniu mostków termicznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...