Skocz do zawartości

Elewacja ze szkła w systemi profilit


Recommended Posts

Napisano
To jest mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich.

Trwają prace projektowe mojego domku. Architekt zaproponował wykonanie jednej ze ścian ze szkła a konkretnie z materiału o nazwie Profilit. Wiem że jest on powszechnie stosowany w budynkach wielorodzinnych, ale interesuje mnie informacja czy ktoś ma już coś takiego w swoim domu jednorodzinnym. Jak to wygląda cenowo, jak z użytkowaniem i czy taka ściana jest bardzo zimna?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Hello, z tego co się interesowalem to takie ściany są faktycznie znacznie zimniejsze i droższe na nie materialy budowlane niestety, ale super wyglądają, wiem bo sam jestem już prawie zdecydowany. No coś za coś... Edytowano przez Halker (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...
Napisano
Ja taką ścianę widziałem choćby w Wikędzie:
http://wiked.pl/o-firmie

Cały bok budynku (dość sporego) jest ze szkła. Wrażenia fajne, uczucie przy wietrze wewnątrz dziwne, bo konstrukcja minimalnie pracuje i słychać to. Koszta budowy nie wiem jakie, do tego jak z ogrzewaniem i kosztami też nie rozmawiałem. W zimie było ciepło wewnątrz - tyle mogę powiedzieć icon_smile.gif.
Gość mhtyl
Napisano
Trochę może koło tego ale to nie jest to co pokazałeś i opisałeś. Ty pokazałeś ścianę przeszkloną a tu chodzi o elewację, dwie różne rzeczy.


Napisano
Wiem wiem. Pokazałem ścianę ze względów praktycznych, bo sam nie chciałbym mieszkać w "szklarni" za przeproszeniem. Podoba mi się taki styl ale nie do końca widzę jego cechu użytkowe poza większą ilością światła w domu. Dalej to same wady od kosztów, przez mycie, aż po to, że w domu nie można w gatkach pobiegać bo wszyscy wszystko widzą.

Do tego jedyny mi znany z wewnątrz budynek w którym widać to, że jest to "dom jednorodzinny" (choć jest to wysoki biurowiec) z takim rozwiązaniem. Biurowce z całą elewacją ze szkła nie mają takiego klimatu w środku. Dla mnie zupełnie inne wrażenie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...