Skocz do zawartości

dom za 350 tys?


Recommended Posts

Napisano
SRX powodzenia!!! daj czasami znać jak Wam idzie a szczególnie później z perspektywy czasy byś napisała jak kosztami wam wyszło. ja też nie omieszkam się w tym temacie odezwać jak już będziemy się wprwadzać ;)
a propos - zostaniecie przy tym projekcie co pokazywałaś czy będziecie indywidualny robili? przy dwulokalowych ja bym jednak indywidualny proponowała, idzie bardziej pod siebie zrobić
Napisano
Dziennik budowy założę ale to chyba jak prace ruszą nie? icon_biggrin.gif

A co do projektu to nie wiemy jeszcze, tak na 90% będzie ten co na pierwszej stronie bo nam odpowiada, a za indywidualny byśmy musieli zapłacić ok 100 zł za m2.

Teraz kupujemy działkę, tzn. jutro podpisujemy umowę przedwstępną. icon_smile.gif
Napisano
no to jak kupisz działkę, to spokojnie możesz już zakładać dziennik budowy ....
wbrew pozorom - na pewno będzie co tam zamieszczać: foty działeczki, koszty od początku - bo i papierologia i media , i inne rzeczy - wszystko kosztuje .... a taki bardzo dokładny dziennik , z kosztami to skarbnica wiedzy dla innych inwestorów ... icon_smile.gif
Napisano
strasznie drogo te 100zl/m2 icon_eek.gif
kurcze jakbym przeliczyła na metry to mnie projekt wyniósł 30zł/m2 a i wszystkie formalności załatwiał architekt, kolosalna różnica w cenach
Napisano
Ceny póki co są po lekturach internetu. Na pewno jeszcze je zweryfikuję w rzeczywistości jak już podpiszey akt notarialny. icon_smile.gif Wtedy będziemy szukać architekta. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...