Skocz do zawartości

kominek z rozprowadzenie ciepła


Gość

Recommended Posts

Napisano
czy to prawda, że przy kominku z rozprowadzeniem ciepła, w miejscu, gdzie powietrze jest nawiewane do pomieszczenie, powstają brudne smugi i zasadniczo ściany nadają się do malowania po każdym sezonie grzewczym?? Będę wdzięczna za komentarze osób, które mają taką instalację u siebie w domu.
Napisano
Ruch ciepłego powietrza powoduje również przemieszczanie się kurzu, który przy wylotach nawiewnych może osiadać na ścianie. Dobór odpowiednich kratek nawiewnych kierujacych ciepłe powietrze w dół zmniejsza to ryzyko, ale i tak po pewnym czasie w okolicach wylotów nawiewu pojawią się ciemniejsze smugi.
Napisano
Ciepłe powietrze w dół??? To jakaś muratorowska fizyka. Pazdrawiam
Napisano
panie TB, ciepłe powietrze możemy skierować gdzie chcemy: w górę, w bok, do tyłu i nawet w dół - chodzi o skierowanie a nie o swobodny ruch
Napisano
Skierować można, tylko, ze nie da się tego zrobić perswazją. Trzeba pokonywać siły fizyki wentylatorami, min 150W (400m3/h) co poza opłatami daje też stały szym . Sprzedawane wentylatory są znacznie głośniejsze (cena) niż te w wentylacjach mechanicznych. Muszą też dawać znacznie większy strumień co powoduje, wilgotność 15-25% co poprostu jest niezdrowe!! Oczywiście "!" doda, że mozna założyć też układ nawilżania... itd. A NIE LEPIEJ I TENIEJ ROBIĆ WSZYSTKO DOBRZE???
Napisano
Panie T.B.
Pisząc odpowiedź zrobił Pan jakieś skróty myślowe, które trudno odgadnąć.
Czy wentylatorów do "wentylacji mechanicznych" nikt nie sprzedaje, jeśli "sprzedawane wentylatory są głośniejsze niż te w wentylacjach mechanicznych"?
Co ma strumień do wilgotności? Czy cyrkulacja powietrza wewnątrz mieszkania wywołana wentylatorem kominkowym może zmniejszyć wilgotność powietrza w mieszkaniu? Jakim cudem?
Najlepiej byłoby, aby wypowiadał się Pan o tym, na czym Pan się zna, czyli o wentylacji i rekuperacji. Natomiast o ogrzewaniu nadmuchowym i kominkowym ma Pan wiedzę tylko teoretyczną i to sprzed paru dziesięcioleci. Radzę więc wyjechać w teren, obejrzeć kilka dobrych i kilka złych instalacji ogrzewania nadmuchowego oraz kominkowego i po tym rekonesansie dopiero wypowiadać się o nich na tym forum. A dopóki Pan tego nie zrobi, to radzę nie pisać postów na te tematy. I proszę przyjąć do wiadomości, że instalacje, które Pan tak często krytykuje, mogą być dobre. Ogrzewanie nadmuchowe pracuje często z przepływem około 100m3/h/kW, czyli np. przy piecu 14kW w domu jednorodzinnym nawiew wynosi ponad 1400m3/h i hałas w ogrzewanych pomieszczeniach może być poniżej 30dB(A). A skoro można tak zrobić nadmuchowe, to można także kominkowe. Ale - jak wszystko - co można zrobić dobrze, można również zrobić źle.

Pani Domiko i Szanowna Redakcjo
Ruch powietrza ciepłego, i chłodnego także, oczywiście powoduje przemieszczanie się kurzu, jeśli kurz w powietrzu lub na jego drodze się znajduje. Każde ogrzewanie pomieszczeń, nawet promiennikowe, powoduje jakiś ruch powietrza, a więc mniejsze lub większe przemieszczanie się kurzu. Kaloryfery pod oknami także wywołują ruch powietrza, a firanki w oknach dość skutecznie ten kurz wyłapują. I wtedy firanki są jedynym filtrem kurzu w mieszkaniu. Przy grawitacyjnym ogrzewaniu kominkowym nawiewu nie można umieścić pod oknami i nie można zastosować żadnego filtra, więc rozprowadzanie kurzu i smugi przy kratkach są nieuniknione. Natomiast przy wymuszonym ogrzewaniu kominkowym można zastosować wentylator i dobry filtr. Ale nie turbinę kominkową z tych oferowanych na rynku, bo mają za małe przepływy tylko kilkuset m3/h i za małe spręże. Wentylator powinien dawać przepływ około 100m3/h/kW (kW dotyczy mocy wkładu kominkowego) i spręż około 250Pa aby pokonać opory instalacji i opory dobrego filtra. Wtedy nawiewane powietrze może być prawie wolne od kurzu, więc nie powoduje smug na ścianach, a także temperatura nawiewu nie przekroczy 45stC, czyli nawiew spełni obowiązujące przepisy budowlane tak samo jak poprawne ogrzewanie nadmuchowe. I dobrze by było, aby Szanowna Redakcja podsunęła ten post autorom tekstów o ogrzewaniu kominkowym publikowanych w tym portalu, aby trochę "przewietrzyli" swoje teksty.
Napisano
Przepraszam 100m3 / h przy anemostatach pod sufitem?? Jakie kilkadziesiąt lat?? Byłam w Malborku i widziałem nawiewy w podłodze. Trudno zaprzeczyć, a od wielu lat zajmuję się montaowaniem tego typu instalacji, że sterowanie w poszczególnych pomieszczeniach temperaturę jest awykonalne.
Napisano
Szanowny Wentylku
Nie 100m3/h tylko 100m3/h/kW. I w poście podałem przykład jak m3/h/kW rozumieć - że przy piecu 14kW oznacza to przepływ 1400m3/h. Natomiast czy nawiew spod sufitu czy znad podłogi nie pisałem nic. Podobnie jak o sterowaniu temperaturą. Zastosowałeś brzydki chwyt - przypisałeś mi teksty, których nie napisałem, aby wykazać, że Twoje na wierzchu.
A tak w ogóle, drogi Wentylku, to wątek jest o kurzu przy ogrzewaniu kominkowym, a nie o wszystkim dotyczącym ogrzewania kominkowego i nadmuchowego. Ale proszę bardzo, możemy dyskutować również o innych sprawach. Napisz o jakich chcesz.
Napisano
"." jesteś poprostu chory!!! 1400 m3/h i 30 db.
Szkoda pisać.
Napisano
Wentylku
Użyj swego psudonimu do zahamowania złości. A gdy się już Ci ona minie, to weź pod pachę T.B. i razem obejrzyjcie sobie pierwszą lepszą instalację ogrzewania nadmuchowego, w której wentylator nawiewa powyżej 1400m3/h i hałasuje 55-60dB(A), a w ogrzewanych pomieszczeniach jest poniżej 30dB(A).
Napisano
Nie musi mnie nikt brać pod pachę. Nie udźwignie, a instalacje widziałem wentylacjami się troszkę zajmuję, i słyszłem 1400m. I bez żadnej złości, bo o co, (przecież sprzedawałem takie rzeczy) mogę powiedzieć , że kłamiesz.
Napisano
Bede montowal kominek z zamiarek glownego zrodla ogrzewania 120m domu Kominek ma moc 13 kw Zastanawiam sie czy stosowac wymuszony obieg powietrza czy da sie to zrobic grawitacyjnie. Moze ktos zna adres jakiejs WWW z przykladowymi rozwiazaniami, wskazowkami lub zasadami jakich sie trzeba trzymac
pozdrawiam i dziekuje
a.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...