Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

kominek z rozprowadzenie ciepła

Recommended Posts

Gość
czy to prawda, że przy kominku z rozprowadzeniem ciepła, w miejscu, gdzie powietrze jest nawiewane do pomieszczenie, powstają brudne smugi i zasadniczo ściany nadają się do malowania po każdym sezonie grzewczym?? Będę wdzięczna za komentarze osób, które mają taką instalację u siebie w domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruch ciepłego powietrza powoduje również przemieszczanie się kurzu, który przy wylotach nawiewnych może osiadać na ścianie. Dobór odpowiednich kratek nawiewnych kierujacych ciepłe powietrze w dół zmniejsza to ryzyko, ale i tak po pewnym czasie w okolicach wylotów nawiewu pojawią się ciemniejsze smugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ciepłe powietrze w dół??? To jakaś muratorowska fizyka. Pazdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
panie TB, ciepłe powietrze możemy skierować gdzie chcemy: w górę, w bok, do tyłu i nawet w dół - chodzi o skierowanie a nie o swobodny ruch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Skierować można, tylko, ze nie da się tego zrobić perswazją. Trzeba pokonywać siły fizyki wentylatorami, min 150W (400m3/h) co poza opłatami daje też stały szym . Sprzedawane wentylatory są znacznie głośniejsze (cena) niż te w wentylacjach mechanicznych. Muszą też dawać znacznie większy strumień co powoduje, wilgotność 15-25% co poprostu jest niezdrowe!! Oczywiście "!" doda, że mozna założyć też układ nawilżania... itd. A NIE LEPIEJ I TENIEJ ROBIĆ WSZYSTKO DOBRZE???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Panie T.B.
Pisząc odpowiedź zrobił Pan jakieś skróty myślowe, które trudno odgadnąć.
Czy wentylatorów do "wentylacji mechanicznych" nikt nie sprzedaje, jeśli "sprzedawane wentylatory są głośniejsze niż te w wentylacjach mechanicznych"?
Co ma strumień do wilgotności? Czy cyrkulacja powietrza wewnątrz mieszkania wywołana wentylatorem kominkowym może zmniejszyć wilgotność powietrza w mieszkaniu? Jakim cudem?
Najlepiej byłoby, aby wypowiadał się Pan o tym, na czym Pan się zna, czyli o wentylacji i rekuperacji. Natomiast o ogrzewaniu nadmuchowym i kominkowym ma Pan wiedzę tylko teoretyczną i to sprzed paru dziesięcioleci. Radzę więc wyjechać w teren, obejrzeć kilka dobrych i kilka złych instalacji ogrzewania nadmuchowego oraz kominkowego i po tym rekonesansie dopiero wypowiadać się o nich na tym forum. A dopóki Pan tego nie zrobi, to radzę nie pisać postów na te tematy. I proszę przyjąć do wiadomości, że instalacje, które Pan tak często krytykuje, mogą być dobre. Ogrzewanie nadmuchowe pracuje często z przepływem około 100m3/h/kW, czyli np. przy piecu 14kW w domu jednorodzinnym nawiew wynosi ponad 1400m3/h i hałas w ogrzewanych pomieszczeniach może być poniżej 30dB(A). A skoro można tak zrobić nadmuchowe, to można także kominkowe. Ale - jak wszystko - co można zrobić dobrze, można również zrobić źle.

Pani Domiko i Szanowna Redakcjo
Ruch powietrza ciepłego, i chłodnego także, oczywiście powoduje przemieszczanie się kurzu, jeśli kurz w powietrzu lub na jego drodze się znajduje. Każde ogrzewanie pomieszczeń, nawet promiennikowe, powoduje jakiś ruch powietrza, a więc mniejsze lub większe przemieszczanie się kurzu. Kaloryfery pod oknami także wywołują ruch powietrza, a firanki w oknach dość skutecznie ten kurz wyłapują. I wtedy firanki są jedynym filtrem kurzu w mieszkaniu. Przy grawitacyjnym ogrzewaniu kominkowym nawiewu nie można umieścić pod oknami i nie można zastosować żadnego filtra, więc rozprowadzanie kurzu i smugi przy kratkach są nieuniknione. Natomiast przy wymuszonym ogrzewaniu kominkowym można zastosować wentylator i dobry filtr. Ale nie turbinę kominkową z tych oferowanych na rynku, bo mają za małe przepływy tylko kilkuset m3/h i za małe spręże. Wentylator powinien dawać przepływ około 100m3/h/kW (kW dotyczy mocy wkładu kominkowego) i spręż około 250Pa aby pokonać opory instalacji i opory dobrego filtra. Wtedy nawiewane powietrze może być prawie wolne od kurzu, więc nie powoduje smug na ścianach, a także temperatura nawiewu nie przekroczy 45stC, czyli nawiew spełni obowiązujące przepisy budowlane tak samo jak poprawne ogrzewanie nadmuchowe. I dobrze by było, aby Szanowna Redakcja podsunęła ten post autorom tekstów o ogrzewaniu kominkowym publikowanych w tym portalu, aby trochę "przewietrzyli" swoje teksty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przepraszam 100m3 / h przy anemostatach pod sufitem?? Jakie kilkadziesiąt lat?? Byłam w Malborku i widziałem nawiewy w podłodze. Trudno zaprzeczyć, a od wielu lat zajmuję się montaowaniem tego typu instalacji, że sterowanie w poszczególnych pomieszczeniach temperaturę jest awykonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Szanowny Wentylku
Nie 100m3/h tylko 100m3/h/kW. I w poście podałem przykład jak m3/h/kW rozumieć - że przy piecu 14kW oznacza to przepływ 1400m3/h. Natomiast czy nawiew spod sufitu czy znad podłogi nie pisałem nic. Podobnie jak o sterowaniu temperaturą. Zastosowałeś brzydki chwyt - przypisałeś mi teksty, których nie napisałem, aby wykazać, że Twoje na wierzchu.
A tak w ogóle, drogi Wentylku, to wątek jest o kurzu przy ogrzewaniu kominkowym, a nie o wszystkim dotyczącym ogrzewania kominkowego i nadmuchowego. Ale proszę bardzo, możemy dyskutować również o innych sprawach. Napisz o jakich chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
"." jesteś poprostu chory!!! 1400 m3/h i 30 db.
Szkoda pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wentylku
Użyj swego psudonimu do zahamowania złości. A gdy się już Ci ona minie, to weź pod pachę T.B. i razem obejrzyjcie sobie pierwszą lepszą instalację ogrzewania nadmuchowego, w której wentylator nawiewa powyżej 1400m3/h i hałasuje 55-60dB(A), a w ogrzewanych pomieszczeniach jest poniżej 30dB(A).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie musi mnie nikt brać pod pachę. Nie udźwignie, a instalacje widziałem wentylacjami się troszkę zajmuję, i słyszłem 1400m. I bez żadnej złości, bo o co, (przecież sprzedawałem takie rzeczy) mogę powiedzieć , że kłamiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Bede montowal kominek z zamiarek glownego zrodla ogrzewania 120m domu Kominek ma moc 13 kw Zastanawiam sie czy stosowac wymuszony obieg powietrza czy da sie to zrobic grawitacyjnie. Moze ktos zna adres jakiejs WWW z przykladowymi rozwiazaniami, wskazowkami lub zasadami jakich sie trzeba trzymac
pozdrawiam i dziekuje
a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...