Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

kominek z rozprowadzenie ciepła

Recommended Posts

Gość
czy to prawda, że przy kominku z rozprowadzeniem ciepła, w miejscu, gdzie powietrze jest nawiewane do pomieszczenie, powstają brudne smugi i zasadniczo ściany nadają się do malowania po każdym sezonie grzewczym?? Będę wdzięczna za komentarze osób, które mają taką instalację u siebie w domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruch ciepłego powietrza powoduje również przemieszczanie się kurzu, który przy wylotach nawiewnych może osiadać na ścianie. Dobór odpowiednich kratek nawiewnych kierujacych ciepłe powietrze w dół zmniejsza to ryzyko, ale i tak po pewnym czasie w okolicach wylotów nawiewu pojawią się ciemniejsze smugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ciepłe powietrze w dół??? To jakaś muratorowska fizyka. Pazdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
panie TB, ciepłe powietrze możemy skierować gdzie chcemy: w górę, w bok, do tyłu i nawet w dół - chodzi o skierowanie a nie o swobodny ruch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Skierować można, tylko, ze nie da się tego zrobić perswazją. Trzeba pokonywać siły fizyki wentylatorami, min 150W (400m3/h) co poza opłatami daje też stały szym . Sprzedawane wentylatory są znacznie głośniejsze (cena) niż te w wentylacjach mechanicznych. Muszą też dawać znacznie większy strumień co powoduje, wilgotność 15-25% co poprostu jest niezdrowe!! Oczywiście "!" doda, że mozna założyć też układ nawilżania... itd. A NIE LEPIEJ I TENIEJ ROBIĆ WSZYSTKO DOBRZE???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Panie T.B.
Pisząc odpowiedź zrobił Pan jakieś skróty myślowe, które trudno odgadnąć.
Czy wentylatorów do "wentylacji mechanicznych" nikt nie sprzedaje, jeśli "sprzedawane wentylatory są głośniejsze niż te w wentylacjach mechanicznych"?
Co ma strumień do wilgotności? Czy cyrkulacja powietrza wewnątrz mieszkania wywołana wentylatorem kominkowym może zmniejszyć wilgotność powietrza w mieszkaniu? Jakim cudem?
Najlepiej byłoby, aby wypowiadał się Pan o tym, na czym Pan się zna, czyli o wentylacji i rekuperacji. Natomiast o ogrzewaniu nadmuchowym i kominkowym ma Pan wiedzę tylko teoretyczną i to sprzed paru dziesięcioleci. Radzę więc wyjechać w teren, obejrzeć kilka dobrych i kilka złych instalacji ogrzewania nadmuchowego oraz kominkowego i po tym rekonesansie dopiero wypowiadać się o nich na tym forum. A dopóki Pan tego nie zrobi, to radzę nie pisać postów na te tematy. I proszę przyjąć do wiadomości, że instalacje, które Pan tak często krytykuje, mogą być dobre. Ogrzewanie nadmuchowe pracuje często z przepływem około 100m3/h/kW, czyli np. przy piecu 14kW w domu jednorodzinnym nawiew wynosi ponad 1400m3/h i hałas w ogrzewanych pomieszczeniach może być poniżej 30dB(A). A skoro można tak zrobić nadmuchowe, to można także kominkowe. Ale - jak wszystko - co można zrobić dobrze, można również zrobić źle.

Pani Domiko i Szanowna Redakcjo
Ruch powietrza ciepłego, i chłodnego także, oczywiście powoduje przemieszczanie się kurzu, jeśli kurz w powietrzu lub na jego drodze się znajduje. Każde ogrzewanie pomieszczeń, nawet promiennikowe, powoduje jakiś ruch powietrza, a więc mniejsze lub większe przemieszczanie się kurzu. Kaloryfery pod oknami także wywołują ruch powietrza, a firanki w oknach dość skutecznie ten kurz wyłapują. I wtedy firanki są jedynym filtrem kurzu w mieszkaniu. Przy grawitacyjnym ogrzewaniu kominkowym nawiewu nie można umieścić pod oknami i nie można zastosować żadnego filtra, więc rozprowadzanie kurzu i smugi przy kratkach są nieuniknione. Natomiast przy wymuszonym ogrzewaniu kominkowym można zastosować wentylator i dobry filtr. Ale nie turbinę kominkową z tych oferowanych na rynku, bo mają za małe przepływy tylko kilkuset m3/h i za małe spręże. Wentylator powinien dawać przepływ około 100m3/h/kW (kW dotyczy mocy wkładu kominkowego) i spręż około 250Pa aby pokonać opory instalacji i opory dobrego filtra. Wtedy nawiewane powietrze może być prawie wolne od kurzu, więc nie powoduje smug na ścianach, a także temperatura nawiewu nie przekroczy 45stC, czyli nawiew spełni obowiązujące przepisy budowlane tak samo jak poprawne ogrzewanie nadmuchowe. I dobrze by było, aby Szanowna Redakcja podsunęła ten post autorom tekstów o ogrzewaniu kominkowym publikowanych w tym portalu, aby trochę "przewietrzyli" swoje teksty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przepraszam 100m3 / h przy anemostatach pod sufitem?? Jakie kilkadziesiąt lat?? Byłam w Malborku i widziałem nawiewy w podłodze. Trudno zaprzeczyć, a od wielu lat zajmuję się montaowaniem tego typu instalacji, że sterowanie w poszczególnych pomieszczeniach temperaturę jest awykonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Szanowny Wentylku
Nie 100m3/h tylko 100m3/h/kW. I w poście podałem przykład jak m3/h/kW rozumieć - że przy piecu 14kW oznacza to przepływ 1400m3/h. Natomiast czy nawiew spod sufitu czy znad podłogi nie pisałem nic. Podobnie jak o sterowaniu temperaturą. Zastosowałeś brzydki chwyt - przypisałeś mi teksty, których nie napisałem, aby wykazać, że Twoje na wierzchu.
A tak w ogóle, drogi Wentylku, to wątek jest o kurzu przy ogrzewaniu kominkowym, a nie o wszystkim dotyczącym ogrzewania kominkowego i nadmuchowego. Ale proszę bardzo, możemy dyskutować również o innych sprawach. Napisz o jakich chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
"." jesteś poprostu chory!!! 1400 m3/h i 30 db.
Szkoda pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wentylku
Użyj swego psudonimu do zahamowania złości. A gdy się już Ci ona minie, to weź pod pachę T.B. i razem obejrzyjcie sobie pierwszą lepszą instalację ogrzewania nadmuchowego, w której wentylator nawiewa powyżej 1400m3/h i hałasuje 55-60dB(A), a w ogrzewanych pomieszczeniach jest poniżej 30dB(A).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie musi mnie nikt brać pod pachę. Nie udźwignie, a instalacje widziałem wentylacjami się troszkę zajmuję, i słyszłem 1400m. I bez żadnej złości, bo o co, (przecież sprzedawałem takie rzeczy) mogę powiedzieć , że kłamiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Bede montowal kominek z zamiarek glownego zrodla ogrzewania 120m domu Kominek ma moc 13 kw Zastanawiam sie czy stosowac wymuszony obieg powietrza czy da sie to zrobic grawitacyjnie. Moze ktos zna adres jakiejs WWW z przykladowymi rozwiazaniami, wskazowkami lub zasadami jakich sie trzeba trzymac
pozdrawiam i dziekuje
a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Chcialbym zakupic dzialke na budowe domu jednorodzinnego i na tej dzialce chcialbym miec mozliwosc postawienia zakladu , czyli budynku w ktorum moglbym prowadzic swoja dzialalnosc gospodarcza . Dosc glosna ale na tyle wygluszony bylby budynek aby nie przeszkadzal innym. Mysle o stolarni i maszynie cnc do wyrobu roznych rzeczy. Widzialem dzialki z mozliwoscia dzialanosci ale bez zaklocen. Rozumiem ze chodzi bardziej o biuro w domu niz o np. warsztat samochodowy. Moj halas bylby porownywalny z warsztatem ale mozna wygluszyc na tyle aby bylo bardzo cicho. Chodzi mi tak naprawde o to ze wiekszosc dzialek to dzialki budowlane bez jakichkolwiek moiwosci takich dodatkowych warsztatow czy malej hali wyciszonej. Jaka dzialke kupic i na co mam patrzec czy uwarzac aby taka hale/maly zaklad stolarski wybudowac kolo domu. Wiem ze przeznaczenie dzialki jest zapisane czesto ale mozna to jakos dodac, zmienic bez problemow czy sie nie da? Czasowo nie spiesze sie nawet jakby to mialo trwac 2-3 lata . Prosze o jakies wskazowki . Myslalem juz o roznych rodzajach dzialek ale zawsze cos niepasuje. Chcialbym z kims porozmawiac kto juz takie cos kiedys osiagnal majac zwykla dzialke budowlana i przerobil to jakos. Do kogo trzeba z tym uderzyc? Jezeli cos pominalem to z checia dopisze po odpowiedzi.  Pozdrawiam i dziekuje
    • Witam Miejsca jest dużo mogę ,dać nawet 20 cm styropianu. Ale tyle nie trzeba chyba .Pod spodem jest część mieszkalna to jakaś termo izolacja musi być. Na posadzce wystają mi  jakieś  metalowe ceowniki ok 7  cm  zresztą jest ich 3 o różnej wysokości. Budynek  był stawiany w latach kryzysowych więc budowano z czego było a nie z czego powinno Musiał bym w warstwie termo izolacji schować te ceowniki. Gość który mi robił ocieplenie wyjechał mi  10 cm ponad płytę. Nie wiem co miał na myśli i nie wiem jak to teraz powiązać.  
    • Witam Mam kilka pytań dotyczących działki rolnej o powierzchni około 11 arów z wydanymi WZ dopuszczającymi "budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z infrastrukturą". Grunty w obrębie nieruchomości oznaczone są jako "grunty orne klasy V (RV) o powierzchni 0.1075ha oraz grunty zadrzewione i zakrzewione klasy V (Lz-PsV) o powierzchni 0.0052 ha". Mam już trochę mętlik w głowie jeśli chodzi o odrolnienie i klasy gruntu, stąd kilka pytań (niektóre same się wykluczają): 1. Czy grunty tej klasy w ogóle wymagają wyłączenia z produkcji rolnej? Czy można bez problemu przeznaczyć na cele nierolnicze i można się wybudować oraz organizować ogród? 2. Jeśli chodzi o ewentualne wyłączenie z produkcji rolnej, to co proponujecie? Wyłączenie tylko powierzchni pod dom, garaż, podjazdy etc i pozostawienie reszty jako rolnej? Czy lepiej od razu całość? Z góry dziękuję za pomoc  
    • Bardzo dziękuje za Wasze odpowiedzi.    Jednym z głównych powodów dla którego chciałem zaczęrpnąć opinii innych, jest fakt, że jestem po rozmowie z kilkoma firmami murarskimi. Tylko 1/3 fachowców nie narzekała na MAXy i usłyszałem odpowiedź w stylu: "jak Pan ma już takie pustaki, to będziemy z takich budować".    Dom będzie ocieplony steropianem o grubości 20 cm. Dokładnie taką warstwę ocieplenia mam wpisaną w projekt. Jeśli chodzi o kondycję pustaków, to są zabezpieczone folią i przechowywane na paletach pod dachem od czasu zakupu. Pustak ze zdjęcia był eksploatowany przez kilka lat na działce i wygląda dużo gorzej od tych na paletach.    
    • Witam,mam pytanie odnosnie pompy cyrkulacyjnej cp-15.Chodzi o to ze taka pompe mialem zainstalowana przy zasobniku wody i zawsze bylo ok,tzn.po odkreceniu wody niemal od razu leciala w kranie goraca woda.Jednak po wymianie tej pompy na inna,dwustopniowa,trzeba dluzsza chwile czekac na ciepla wode.Co moze byc przyczyna?czy to moze byc wina samej pompy czy szukac przyczyny gdzie indziej?Dziekuje za wszelka pomoc i rady.Pozdrawiam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...