Skocz do zawartości

Szafki kuchenne, ich odporność na odpryski lakieru


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam taki dylemat.
Chodzi o szafki kuchenne.
Byłam szczęśliwą posiadaczką szafek wykonanych z płyty MDF. Miały 10 lat a wyglądały jak nowe.
Nic im nie szkodziło. Ani uderzenia ani ciepło z piekarnika. Były ale sprzedało się mieszkanie,
szafki zostały. (załączone zdjęcie, sorry za te wiszące szmaty)

Drugi wariant szafki mojej mamy. Jedyną wspólną cechę jaką miały był kolor. Zielony ;)
Te mamy, wykonane też z MDFu są fatalne. Delikatne uderzenie powoduje odpryski lakieru.
Drzwiczki obsunięte. Jednym słowem dramat.

Teraz czeka mnie wybór nowych szafek.
Podpowiedzcie mi, na co zwrócić uwagę, żeby ustrzec się takich problemów.

Moje stare szafki były lakierowane, wyglądały jakby miały wtopiony miałki brokat.
Szafki mamy tego nie mają.
Czytałam w necie, że płyta MDF jest pokrywana folią.
Czy to może być decydujące jeśli chodzi o trwałość frontów szafek?

DSC01446.jpg

Napisano

przecież nie powiesz sprzedawcy : "poproszę młoteczek , będę sprawdzać teraz czy mi nic nie odpryskuje" icon_lol.gif
gwarancja - to jest to co jest Ci potrzebne ...
Gość adiqq
Napisano
chyba nie ma takiej możliwości....wejdz na forum, poszukaj użytkowników danych mebli i poczytaj ich uwagi...jedynie chyba taki sposób...
Napisano
właśnie gwarancja.....nie ma chyba reguły, czy lakierowana czy nie....ja nie mam lakierowanych szafek i też nic się nie dzieje....po prostu chyba lepsza/czyt. droższa płyta gwarantuje dłuższą trwałość
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Producent może udzielić gwarancji,ale nie wiem w jakim stopniu Cię to zadowala. Poza tym warto przed zakupem poczytać opinię na temat danego modelu,najlepiej użytkowników którzy mają meble od dłuższego czasu. To będzie pewien wyznacznik podobnie zresztą jak cena.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...