Skocz do zawartości

Projekt przyłącza wodno-kanalizacyjnego?


Recommended Posts

Napisano
Czy 1500 zł. za wykonanie projektu przyłącza wodno-kanalizacyjnego to dużo? Dodam, że cena zawiera wszystkie opłaty ZUD, MZD, pełnomocnictwo uzg. MPWiK i Straż. Jest to oferta jednej firm działających w tej branży na terenie Mysłowic. Nie wiem czy szukać dalej? Cena wydaje się wysoka! Może macie kogoś wartego polecenia? Nie musi być koniecznie z terenu Mysłowic, byle był w stanie załatwić wszystko sam w tym te całe uzgodnienia.
  • 2 tygodnie temu...
Gość adiqq
Napisano
nie wiem jakie teraz są ceny, ale 2 lata temu w PWiK Rybnik za projekt przyłącza wody płaciłem coś koło 500zł. Do kanalizy nie potrzebowałem projekt, bo miałem studzienkę na działce
Pytałeś w lokalnych wodociągach?
Gość mhtyl
Napisano
1500 to ja miałem zapłacić za wykonanie przyłącza wraz z materiałem (20 m od wodociągu do domu) a za projekt kompleksowo dałem 300 zł w 2010. Tak więc nieźle kroją w Twoich stronach.
Gość adiqq
Napisano
jak widać rozpiętości cenowe w różnch regionach mogą być spore...
Gość mhtyl
Napisano
Na pewno wpływ ma na cenę front robót ,nie u wszystkich jest taki sam jak choćby przekop po ulicą.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
hehe 300 zł, nie ma sprawy pod warunkiem, że paliwo będzie po 1,50 zł/l a kostaka masła za 1,0 zł. Nie po to człowiek uczy się 25 lat + 5 praktyki, później zdaje uprawnienia, więc w wieku ok. 30+ może projektować tego typu sprawy, żeby później zarabiać minimalną krajową. Za ceną z regóły idzie jakość. Moim zdaniem realna cena to ok. 1000-1500 zł netto. Biorąc pod uwagę, że ZUD to ok. 40-100 zł, paliwo niech by 50 zł, to zostaje ok. 150 zł za około (w sumie) 2-3 dni pracy. Narysować można w 2 h ale później - stanie w urzędach, korkach etc. 50 zł na dzień, lol. Dziękuje bardzo. Jak spotykam takich co za takie pieniądze chcą jakiekolwiek opracowanie to nawet nie komentuje. Po prostu żegnem Pana/ Panią. Zaznaczam, że na brak pracy nie narzekam. Gratuluje Panu, który za 300zł otrzymał kompletny projekt + uzgodnienia. To Pan jest naciągaczem. Pozdrawim,
Gość gawel
Napisano
8 lat temu płaciłem za sam projekt przyłącza 450 zł ale mapka była moja i zudy załatwiał geodeta wraz z całą resztą . To było bez rachunku . Wtedy rynkowa cena takiej usługi wynosiła u mnie ok 1000 zł.
Gość adiqq
Napisano
przepraszam, ale skoro taki cennik jest w lokalnych wodociagach?!? ja za 500zl mialem robione wlasnie w wodociagach. podejrzewam, zedybym poszukal, to znalazlbym taniej, bo musi by taniej niz w wodociagach....to samo dotyczy przyłącza wody - firmy sa duzo tansze niz wodociagi....
te moje niecale 500 bylo oczywiscie z faktura...
Gość gawel
Napisano
to się zgadza ale to byl wtedy monopol i nie dalo rady inaczej za przyłącze zaplacilem oprócz projektu chyba ok 1500 za prostą rurę o długości 11m icon_evil.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

hehe 300 zł, nie ma sprawy pod warunkiem, że paliwo będzie po 1,50 zł/l a kostaka masła za 1,0 zł. Nie po to człowiek uczy się 25 lat + 5 praktyki, później zdaje uprawnienia, więc w wieku ok. 30+ może projektować tego typu sprawy, żeby później zarabiać minimalną krajową. Za ceną z regóły idzie jakość. Moim zdaniem realna cena to ok. 1000-1500 zł netto. Biorąc pod uwagę, że ZUD to ok. 40-100 zł, paliwo niech by 50 zł, to zostaje ok. 150 zł za około (w sumie) 2-3 dni pracy. Narysować można w 2 h ale później - stanie w urzędach, korkach etc. 50 zł na dzień, lol. Dziękuje bardzo. Jak spotykam takich co za takie pieniądze chcą jakiekolwiek opracowanie to nawet nie komentuje. Po prostu żegnem Pana/ Panią. Zaznaczam, że na brak pracy nie narzekam. Gratuluje Panu, który za 300zł otrzymał kompletny projekt + uzgodnienia. To Pan jest naciągaczem. Pozdrawim,


A co ma cena paliwa do projektu?Projektant dostał mapkę i moje wytyczne jak i gdzie chce mieć przyłącze i licznik wody i rysował,a że robi w gminie to i szybciej i łatwiej było mu pozałatwiać. Jak ktoś nie wzięcia na rynku to nadrabia ceną. Gościu który mi robił projekt na brak zamówień nie narzekał.I jakoś za te 300 zł mam zrobione przyłącze i woda mi leci z kranu,czy za 1500 zł leciała by inaczej? A kogo niby ja miałem naciągać i na co? To raczej kolega naciąga ceny do swoich potrzeb i tak się kolega zagalopował ,że z tych nerwów pozjadał literki o bykach nie wspomnę A NIBY TYLE LAT SIĘ UCZYŁ ,tylko czego?
POZDRAWIM CIE SERDECZNIE
Napisano
Miałem podobne problemy z projektem i okazało sie że najtaniej i bezproblemowo było w wodociągach, projekt wody +kanalizacja +uzgodnienia 460zł+za nadzór i odbiór 80zł, wykonanie przez firme prywatna 1100zł z materiałami (opaska siodłowa z nawiertką,zawór odcinający, zawór antyskażeniowy + konsola wodomierzowa ,rura pe fi32 10m) wodomierz za darmo od wodociągów(docelowo ma być nakładka radiowa na licznik do zdalnego odczytu wodomierza)
Napisano
u mnie był ostatnio projektant od gazu
uzgodnić gdzie chcę skrzynkę
pokazałem mu, mówiąc że czekam z projektem wody
aby najpierw zrobić gaz
zapytał kto mi będzie robił projekt wody
powiedziałem, że jeszcze nie wiem, ale chyba ktoś z wodociągów za 500
na to on powiedział że zrobi mi za 300 zł
więc jak projektant sam proponuje taką stawkę
to nie rozumie jakie to jest naciąganie
nawet się nie trargowałem, bo nie było o co
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

powiedziałem, że jeszcze nie wiem, ale chyba ktoś z wodociągów za 500
na to on powiedział że zrobi mi za 300 zł
więc jak projektant sam proponuje taką stawkę
to nie rozumie jakie to jest naciąganie
nawet się nie trargowałem, bo nie było o co


Tu chodzi,że zulu79 nie zarobi za swoją ciężką pracę poprzedzoną 25 letnią nauką + 5 letnią praktyką i wieku 30 lat za te pieniądze mówi ŻEGNEM PANA/PANIĄ icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

żyjemy w wolnym kraju
może sobie wołać nawet 10k za projekt
nikt mu tego nie zabroni
rynek go zweryfikuje


Zgadza się. Tylko nadymał się ,że niby naciągacz ze mnie czy co i takie tam bzdety i jaki on nie uczony a z głodu to litery pozjadał bo chyba zleceń nie ma to głoduje biedaczysko. Nikt tu się nie wywyższa jaką to szkołę kończył i ile lat się uczył a tu niby po studiach i co?Jak on robi tak dobrze jakościowo projekty jak pisze to ja dziękuję,ale postoję icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zgadza się. Tylko nadymał się ,że niby naciągacz ze mnie czy co i takie tam bzdety i jaki on nie uczony a z głodu to litery pozjadał bo chyba zleceń nie ma to głoduje biedaczysko. Nikt tu się nie wywyższa jaką to szkołę kończył i ile lat się uczył a tu niby po studiach i co?Jak on robi tak dobrze jakościowo projekty jak pisze to ja dziękuję,ale postoję icon_biggrin.gif



za często mówi ludziom

Cytat

Po prostu żegnem Pana/ Panią



aż czerwono kopiując jego post

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...