Skocz do zawartości

CENA ZA ROBOCIZNĘ????


Recommended Posts

Napisano
:sad:WITAM PROSZĘ O OPINIĘ ROZPOCZĄŁEM BUDOWĘ MAŁEGO PENSJONATU NAD MORZEM JESTEM NA ETAPIE PIWNICY .POWIERZCHNIA ZABUDOWY 168M2 BUDYNEK JEST NA PŁYCIE FUNDAMENTOWEJ 25 CM,ŚCIANY LANE DO 1M ,A POTEM BLOCZEK EKO 24 CM DO WYS 2,5M ,STROP TERIVA ,2XSCHODY -1-ZABIEGOWE I JEDNE PROSTE. BUDYNEK CAŁY OBWÓD MA 70MB ,NA ŚCIANY POSZŁO 2880 BLOCZKÓW 12-TKA .KOLEŚ ZAWOŁAŁ ZA WSZYSTKO 72 TYŚ ROBOCIZNY BEZ WYKOPU ,CZY TO NA OKO DUŻO? MNIE SIĘ WYDAJE ŻE TAK TYM BARDZIEJ ŻE ZA ŚCIANY WOŁA 21000,STROP TERIVA + 5 BALKONÓW 17600ZŁ SCHODY 3600, ROBOTY ZBROJARSKIE 11300ZŁ GDZIE POSZŁO 6TON DRUTU FI 12,8,6. NAPISZCIE CO O TYM MYŚLICIE.POZDRAWIAM
Napisano
  Cytat

:sad:WITAM PROSZĘ O OPINIĘ ROZPOCZĄŁEM BUDOWĘ MAŁEGO PENSJONATU NAD MORZEM JESTEM NA ETAPIE PIWNICY .POWIERZCHNIA ZABUDOWY 168M2 BUDYNEK JEST NA PŁYCIE FUNDAMENTOWEJ 25 CM,ŚCIANY LANE DO 1M ,A POTEM BLOCZEK EKO 24 CM DO WYS 2,5M ,STROP TERIVA ,2XSCHODY -1-ZABIEGOWE I JEDNE PROSTE. BUDYNEK CAŁY OBWÓD MA 70MB ,NA ŚCIANY POSZŁO 2880 BLOCZKÓW 12-TKA .KOLEŚ ZAWOŁAŁ ZA WSZYSTKO 72 TYŚ ROBOCIZNY BEZ WYKOPU ,CZY TO NA OKO DUŻO? MNIE SIĘ WYDAJE ŻE TAK TYM BARDZIEJ ŻE ZA ŚCIANY WOŁA 21000,STROP TERIVA + 5 BALKONÓW 17600ZŁ SCHODY 3600, ROBOTY ZBROJARSKIE 11300ZŁ GDZIE POSZŁO 6TON DRUTU FI 12,8,6. NAPISZCIE CO O TYM MYŚLICIE.POZDRAWIAM

Rozwiń  

CZY ZNAJDZIE SIĘ KTOŚ KTO POMOŻE? CZEKAM NA OPINIE...
Napisano
  Cytat

CZY ZNAJDZIE SIĘ KTOŚ KTO POMOŻE? CZEKAM NA OPINIE...

Rozwiń  


ja myślę, że ludzie się przestraszyli caps-locka i dlatego nie piszą...

53500 za ściany i strop 168m2?
Mój domek ma niewiele mniej i za powyższe zapłaciłam 15000zł. Razem z dachem i obróbkami wyszło 30000zł. Ja mam na parterze 135m2 + 90m2 poddasza...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Witam. Chce się dowiedzieć ile wyniesie mnie budowa tarasu z betonu około 10m/2 ,oraz wylanie dwóch półokrągłych schodów około 2 m dł. i 40 cm szer.

Rozwiń  

A kto teraz robi taras z betonu co to da? Sugeruję polbruk lub deski
  • 3 tygodnie temu...
Gość adiqq
Napisano
jak widać są tacy to robią z betonu icon_smile.gif
beton to sobie sam musisz policzyć, natomiast robocizna nie powinna być droga

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...