Skocz do zawartości

Dylatacja podłogi przed tynkami


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciałbym Was prosić o radę.
Z góry zaznaczę, że jestem totalnym laikiem dlatego też proszę o odpowiedzi jasnym językiem icon_smile.gif - może jakieś rysunki.
Jestem na etapie surowym zamkniętym.
Ukończone: elektryka, hydraulika: woda, CO (w tym podłogowe). Brak tynków i wylewek.
Początkowo plan był taki aby teraz wykonać tynki, następnie wylewki. Jednak hydraulik mocno nalegał aby zrobić wylewki przed tynkami. Pod naporem jego argumentów (tynkarz uszkodzi/ pobrudzi rury CO) zgodziłem się. Sprawa jest nie odwracalna – ekipa umówiona, materiał zamówiony. Wiem, że ważną sprawą jest dylatacja wokół wylewki. Ma ona chronić przed przenoszeniem się drgań/hałasu na ściany.
Teraz pytanie: jak poprawnie wykonać dylatację w sytuacji kiedy najpierw robi się wylewki, a potem tynki.
Czy istnieje jakiś ogólnie znany sposób?

Dzięki,
Seba


Gość mhtyl
Napisano
Hydraulikę powinieneś robić po tynkach.Teraz musisz zrobić wylewkę żeby nie uszkodzić podłogówki. Dziwi mnie fakt,że hydraulik Ci nie doradził żeby najpierw zrobić tynki.Dylatacja nie chroni ścian od hałasu kto Ci to powiedział? Chroni wylewkę i podłogę. Teraz załóżmy że tynki będą grubości 1 cm to powinieneś dylatacje zrobić ze styropianu 2cm ,jeżeli jest 1,5 cm w handlu to powinien wystarczyć. Układasz ją wzdłuż ścian wszystkich (zewnętrznych,wewnętrznych nośnych i działowych i co tam jeszcze masz), po prostu oddzielasz ściany od wylewki.Styropian powinien wystawać nieznacznie powyżej poziomu wylewki.
Napisano
Bardzo dziękuję.
Co "dylatacja chroni od hałasu" - tak powiedział mi pewien budowlaniec.
Widać sam jeszcze musi trochę się podszkolić.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

Seba
Napisano
Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać, ale zrób to Ty, bedziesz miał własne zdanie na ten (prosty) temat
Kol. mhtyl chce pomagać, ale nie zawsze mu to wychodzi jak trzeba

styro czy też inny eleastyczny materiał służy za izolację akustyczną (zarówno to co pod posadzką, jak i pomiędzy posadzką i ścianą) jak i pozwala na swobodne okształcanie się podłoża (a raczej jego ruch), tak aby nie powstawały naprężenia, które mogą powodować pękanięcia podłoża jak i właściwej posadzki,
są to tzw podłogi pływajace - poszukaj sobie w necie na ten temat, jak i na temat izolacji akustycznej podłóg
Gość mhtyl
Napisano
Masz racje co do zastosowania styro, ale jak niby ma zrobić dylatację jak jeszcze nie ma tynków jak da piankę to będzie za mało nie będzie efektu pływającej podłogi bo tynk przykryje piankę zakładając że grubość tynku wyniesie 1 cm. Zakładając, że dom jest parterowy (bo seba nie określił jaki to dom) to po co wygłuszać podłogę (co innego gdyby to była podłoga na piętrze), zresztą on już ma położony styro pod podłogówkę.I jeszcze jedno, nie mów że dylatacja chroni od hałasu bo z Twojej odpowiedzi tak wynika. Dylatacja to dylatacja a izolacja to izolacja no nie icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Wiem o tym, tylko odniosłem wrażenie że przyznałeś racje temu budowlańcowi w sprawie dylatacji chroniącej od hałasu. bo niby jak najwyżej kilkunasto centymetrowej wysokości styro ma chronić od hałasu (mam na myśli dylatację) co innego gdyby ten styro był położony na całej powierzchni ściany wtedy można mówić o wygłuszeniu czy inaczej o ochronie przed hałasem.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać,


Może się czepiam ,ale uważam że ten budowlaniec też powinien się podszkolić. A jeżeli nie to faktycznie nic nie rozumiem icon_sad.gif albo coś pokręciłem icon_confused.gif za co bardzo się icon_redface.gif
Napisano
Budowlaniec nie jest tuzinkowy – można powiedzieć, że posiada ponad przeciętną wiedzę w swoim fachu.
To że inni budowlańcy o tym zapominają, lub tego nie wiedzą - świadczy tylko na jego korzyść.

Rzeczona dylatacja jest (może być) elementem ochrony przed hałasem i ewentualnymi (innymi) wibracjami.

Fala akustyczna, to nie tylko „ruch” powietrza.
Napisano
Witam,
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Jak szkoda tylko, że nie ma jednej odpowiedzi na takie tematy icon_sad.gif
Ile głów tyle opinii.

Pozdrawiam,
Seba
Napisano
może przeczytaj jeszcze raz swoje pytanie, a potem resztę, to czasem pomaga

i dodam dla podpowiedzi: rozbieżności w zdaniach dotyczą raczej czemu to służy, a nie jak wykonać

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...