Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
_seba_

Dylatacja podłogi przed tynkami

Recommended Posts

Witam,
Chciałbym Was prosić o radę.
Z góry zaznaczę, że jestem totalnym laikiem dlatego też proszę o odpowiedzi jasnym językiem icon_smile.gif - może jakieś rysunki.
Jestem na etapie surowym zamkniętym.
Ukończone: elektryka, hydraulika: woda, CO (w tym podłogowe). Brak tynków i wylewek.
Początkowo plan był taki aby teraz wykonać tynki, następnie wylewki. Jednak hydraulik mocno nalegał aby zrobić wylewki przed tynkami. Pod naporem jego argumentów (tynkarz uszkodzi/ pobrudzi rury CO) zgodziłem się. Sprawa jest nie odwracalna – ekipa umówiona, materiał zamówiony. Wiem, że ważną sprawą jest dylatacja wokół wylewki. Ma ona chronić przed przenoszeniem się drgań/hałasu na ściany.
Teraz pytanie: jak poprawnie wykonać dylatację w sytuacji kiedy najpierw robi się wylewki, a potem tynki.
Czy istnieje jakiś ogólnie znany sposób?

Dzięki,
Seba


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hydraulikę powinieneś robić po tynkach.Teraz musisz zrobić wylewkę żeby nie uszkodzić podłogówki. Dziwi mnie fakt,że hydraulik Ci nie doradził żeby najpierw zrobić tynki.Dylatacja nie chroni ścian od hałasu kto Ci to powiedział? Chroni wylewkę i podłogę. Teraz załóżmy że tynki będą grubości 1 cm to powinieneś dylatacje zrobić ze styropianu 2cm ,jeżeli jest 1,5 cm w handlu to powinien wystarczyć. Układasz ją wzdłuż ścian wszystkich (zewnętrznych,wewnętrznych nośnych i działowych i co tam jeszcze masz), po prostu oddzielasz ściany od wylewki.Styropian powinien wystawać nieznacznie powyżej poziomu wylewki.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dziękuję.
Co "dylatacja chroni od hałasu" - tak powiedział mi pewien budowlaniec.
Widać sam jeszcze musi trochę się podszkolić.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

Seba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać, ale zrób to Ty, bedziesz miał własne zdanie na ten (prosty) temat
Kol. mhtyl chce pomagać, ale nie zawsze mu to wychodzi jak trzeba

styro czy też inny eleastyczny materiał służy za izolację akustyczną (zarówno to co pod posadzką, jak i pomiędzy posadzką i ścianą) jak i pozwala na swobodne okształcanie się podłoża (a raczej jego ruch), tak aby nie powstawały naprężenia, które mogą powodować pękanięcia podłoża jak i właściwej posadzki,
są to tzw podłogi pływajace - poszukaj sobie w necie na ten temat, jak i na temat izolacji akustycznej podłóg
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz racje co do zastosowania styro, ale jak niby ma zrobić dylatację jak jeszcze nie ma tynków jak da piankę to będzie za mało nie będzie efektu pływającej podłogi bo tynk przykryje piankę zakładając że grubość tynku wyniesie 1 cm. Zakładając, że dom jest parterowy (bo seba nie określił jaki to dom) to po co wygłuszać podłogę (co innego gdyby to była podłoga na piętrze), zresztą on już ma położony styro pod podłogówkę.I jeszcze jedno, nie mów że dylatacja chroni od hałasu bo z Twojej odpowiedzi tak wynika. Dylatacja to dylatacja a izolacja to izolacja no nie icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolego - nie negowałem sposobu Twojego rozwiązania problemu bo jest ok (te 1,5-2cm styro)
a dźwięki to taka cholera, że nie tylko wędrują w dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem o tym, tylko odniosłem wrażenie że przyznałeś racje temu budowlańcowi w sprawie dylatacji chroniącej od hałasu. bo niby jak najwyżej kilkunasto centymetrowej wysokości styro ma chronić od hałasu (mam na myśli dylatację) co innego gdyby ten styro był położony na całej powierzchni ściany wtedy można mówić o wygłuszeniu czy inaczej o ochronie przed hałasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać,


Może się czepiam ,ale uważam że ten budowlaniec też powinien się podszkolić. A jeżeli nie to faktycznie nic nie rozumiem icon_sad.gif albo coś pokręciłem icon_confused.gif za co bardzo się icon_redface.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budowlaniec nie jest tuzinkowy – można powiedzieć, że posiada ponad przeciętną wiedzę w swoim fachu.
To że inni budowlańcy o tym zapominają, lub tego nie wiedzą - świadczy tylko na jego korzyść.

Rzeczona dylatacja jest (może być) elementem ochrony przed hałasem i ewentualnymi (innymi) wibracjami.

Fala akustyczna, to nie tylko „ruch” powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Jak szkoda tylko, że nie ma jednej odpowiedzi na takie tematy icon_sad.gif
Ile głów tyle opinii.

Pozdrawiam,
Seba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
może przeczytaj jeszcze raz swoje pytanie, a potem resztę, to czasem pomaga

i dodam dla podpowiedzi: rozbieżności w zdaniach dotyczą raczej czemu to służy, a nie jak wykonać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Państwa ! Mam inny problem Jestem wdową ,emerytką znajomy ociepla mi  mały stary poniemiecki dom stuletni, połowa bliźniaka  / mieszkam tu od roku z niepełnosprawnym synem , spadek po mężu / od strony północnej styropianem grafitowym grubość 15 cm, górę  tej ściany, poddasze , bok domu/ chcemy ocieplić styropianem białym grubość 5 cm ,żeby wszedł pod wystające dachówki . Jest bardzo wąski brzeg , to jest boczna ściana domu w kształcie trójkąta. Problem mam taki co nakleić na krawędzie styropianu/ na brzeg styropianu grubości 15 cm , będzie doklejony brzeg styropian 5 cm   Może to głupi pomysł , ale na parterze będę miała ocieplony pokój warstwą 15 cm i część pokoju na poddaszu do okna , wyżej będzie styropian grubości 5 cm tj od frontu Front budynku jest od wschodu , tylko parter pod dachem z dachówek,  właściciel w drugiej  części domu  bliźniaka dał  styropian grubości 5 cm
    • Na parkiecie też można. Są specjalne warstwy kontaktowe i gotowe rozwiązania. Jeżeli jednak zerwiesz parkiet będziesz mógł od nowa wypoziomować podłoże i przygotować je jak należy pod płytki. Słuszna uwaga Kolegi retrofood o poziomie. No właśnie - jak zamkniesz drzwi jak dołożysz koleje centymetry?
    • To wciskaj jak będziesz na początku ulicy i wtedy biorąc pod uwagę czas otwierania - akurat podjedziesz. Zrób sobie teścik - mijasz sąsiada co ma zieloną elewację i wciskasz dopiero przycisk na pilocie   Ps. cieszę się, że pomogłem KF to moje hobby i rozwiązania antenowe nadawczo odbiorcze sprawiają mi frajdę.   Sygnalizatory https://allegro.pl/oferta/faac-lampa-230v-faac-led-oryginalna-faac-7022957089?fromVariant=7022957089 Zaoszczędziłeś na antence to teraz wydasz na sygnalizator Pewno masz taki sygnalizator albo coś podobnego https://allegro.pl/oferta/lampa-smart-lemon-led-z-antena-2018-12v-24v-230v-7095137626?fromVariant=7022957089   Na tej centrali czyli Twojej https://allegro.pl/oferta/faac-e045-centrala-sterujaca-model-do-414-plyta-7159980476?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo&ev_adgr=Ogrodzenia+i+bramy+-++Napędy&gclid=Cj0KCQjwho7rBRDxARIsAJ5nhFqplyZI5HgKHqlEWwdk_SEXgpSjPoSB8BGvy_B9Zvu6HMu9XOQug2IaAsRAEALw_wcB może być wyjście na kolejny sygnalizator i gdyby tak było, możesz go dać na rogu ogrodzenia. To już jednak extrawagancja  
    • Gość Gość
      Moje szybkie wyliczenia. Dom 120m² ogrzewanie tylko podłogowe + woda urzytkowa Mój kocioł termet ecocondens 2 funkcyjny koszt 3600zł + rury do komina 1600 zł. Oczywiście mozna kupić za 10000zł. Koszt ogrzewania bez wody to około 3000 tyś. Rocznie. Jeśli dobrze liczę to koszt podany w artykule to około 2200 zł. rocznie. Czyli moje wydatki na piec to 5200 zł. Nie wliczam pompek i innych pierduł. Ich koszt to przyjmijmy najmniej 60 tyś. Czyli 60000 - 5200 = 54800 zł zrównajmy do 50000. Różnica pomiędzy ich rachunkiem a moim wynosi 800 zł. Czyli 50000÷800=62,5. Czyli za 62.5 roku zrownamy sie w kosztach. Mam teraz 35 lat wiec jak będę miał 97 lat zacznie mi sie zwracać ogrzewanie pompą ciepła. Wyliczenia nie sa idealne ale jakoś mi sie ta pompa nie kalkuluje. Oczywiście cena gazu rośnie ale cena prądu też. Mozna toczyć spory jedyny argument dla mnie przemawiający za pompa to ekologia. Są jeszcze koszty związane z eksploatacja ale i w piecu gazowym jak i w pompie wystąpią awarie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...