Skocz do zawartości

Recommended Posts

icon_biggrin.gif witam wszystkich,mam cholernie duzy problem,od razu powiem ze kompletny laik ze mnie tak wiec pomozcie,chcialam zrobic podloge na poddaszu z plyt osb,tak wiec 1 warstwa plyt idzie na legary drewniane przykrecam je wkretami,na plyte osb styropian 3 cm i na to kolejna plyta osb,pierwsza plyte przykrecam do legarow a tą na górze do czego przykrecic??czy tez do legarów ale pytanie czy sa wtedy takie dlugie wkrety czyli tak 2 plyty osb po 18mm i 3cm styropian czy moze wystarczy tylko połaczyc gorna plyte z dolną?? bardzo dziekuje za pomoc
Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif witam wszystkich,mam cholernie duzy problem,od razu powiem ze kompletny laik ze mnie tak wiec pomozcie,chcialam zrobic podloge na poddaszu z plyt osb,tak wiec 1 warstwa plyt idzie na legary drewniane przykrecam je wkretami,na plyte osb styropian 3 cm i na to kolejna plyta osb,pierwsza plyte przykrecam do legarow a tą na górze do czego przykrecic??czy tez do legarów ale pytanie czy sa wtedy takie dlugie wkrety czyli tak 2 plyty osb po 18mm i 3cm styropian czy moze wystarczy tylko połaczyc gorna plyte z dolną?? bardzo dziekuje za pomoc



Po co dwie warstwy tej osb?
Czemu akurat styropian ?

Może taniej i prościej będzie tak :


* podłoże betonowe,
* folia paraizolacyjna (izolacja przeciwilgociowa),
* podkładki elastyczne pod legary,
* legary (np. sosnowe grubości 40 - 60 mm),
* wełna mineralna ułożona między legarami lub keramzyt,
* płyta OSB lub MFP grubości 22 mm,

podloga_z_plyty_MFPduze.jpg




Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

problem w tym ze beton nie wchodzi w grę ponieważ to jest poddasze czyli strop drewniany lekki i co teraz??


Ja również będę miał strop drewnianyw parterówce a poddasze raczej mało uczęszczane i robię tak:
1.między belki 20cm styro lub 5cm styro+15cm granulatu styropianowego
2.na to 10 lub 20cm styropianu EPS100 lub EPS200
3.w przyszłości w razie potrzeby na to panele i podłoga gotowa icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

problem w tym ze beton nie wchodzi w grę ponieważ to jest poddasze czyli strop drewniany lekki i co teraz??



A nic. Wiele to nie zmienia (chyba ,że nie Masz izolacji ścian zewn.) ...


...jak to lekki strop i koniecznie Chcesz tam pchać styro - to napisz łaskawie , że tego "poddasza" nie zamierzasz ogrzewać ...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...