Skocz do zawartości

LK & 255 /LK & Projekt


Recommended Posts

Napisano
Spotkałem się w Internecie z następującą opinią – to chyba jakiś architekt sobie pofolgował:
Cytat

I znow te same bledy:
- schody wejsciowe i schody na taras,
- okna salonu na ogrod w formacie otworow strzelniczych,
- niepotrzebne wykusze i uskoki w fasadzie- powiekszaja powierzchnie fasady nie  
dajac nic przestrzeni- no, chyba, zeby "nudno" nie bylo icon_smile.gif,
- sypialnia 11m² to gorzej niz w budownictwie socjalnym- hall ma za to 14m²!
- brak wydzielonego WC,
- ogolnie pow. pokoi niezbyt zoptymalizowana (10m² to minimum)- dazylbym do ich  
powiekszenia kosztem pom. gospodarczego, korytarzy, spizarki i pralni- kotlowni
Generalnie chyba lepszy projekt od średniej gotowizny- trudno nadal  
nazwac to architektura, ale przynajmniej nie drazni bardzo.
A na pewno najlepszy z tej pracowni - siedziliśmy z żoną wczoraj przy komputerze
i zalewaliśmy się łzami przeglądając te projekty, szczególnie polecam "wiatraki" icon_wink.gif



W sumie to trudno się nie zgodzić…
http://www.dom-jednorodzinny.pl/?Section0=...=-1&Product=252
Napisano
to znaczy sypialnia 10 metrow, to nie jest tragedia, oczywiscie moze byc i 30 metrow,ale za to sie placi.Co do spizarni to ja jestem przeciwny temu tworowi,ale niektorym sie przydaje,natomiast wiem jedno ze w moim domku musi byc pom. gosp.(pralnia,co), potem nie ma gdzie prania wysuszyc.natomiast wszystkie inne udziwnienia,wykusze,okna itd to juz gust indywidualny,ja jestem generalnie za prostą formą,bo uważam,ze prosty domek ze smakiem wykonczony,moze byc naprawde uroczy,a najwazniejsze zeby byl funkcjonalny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...