Skocz do zawartości

Pora na nowy dom


Recommended Posts

Napisano
Witam
Ponieważ dom w którym mieszkam okazał się zbyt mały (szeregowiec 100m2) pora wybudować drugi, większy.
Działkę już mam. Projekt już wybrany i będzie to na 99,9% Z29 z Z500. Kupię w ciągu 2 miesięcy.
Projekt Z29

Chcę zrobić tak:
1. Fundamenty - płyta fundamentowa, izolacja 20cm styropianu. Czy może lepiej coś takiego jak oferuje firma Cezbud (płyta z pianobetonu)?
2. Ściany - myślałem o 1W, konkretnie termalica 40cm. Jaka ma być gęstość 300,350,400? Może pomięszać, parter 350, góra 300.
3. Dach - blachodachówka czy dachówka cementowa?
4. Ogrzewanie - całą część mieszkalną na 100% zrobię w podłogówce, tutaj dodam jeszcze styro 10cm. Teraz tak mam. Obecnie mam gaz z piecem kondensacyjnym Saunier Duval Isomax F30/35E i jest super. Roczne za gaz płacę 2500pln (c.o+c.w.u). Kominkiem palę w zimę 1-2 razy w tygodniu (wolnostojący). Czy robić gaz, czy ekogroszek. To będzie dom wolnostojący więc sąsiad z boku nie uchroni przed wiatrem i nie ogrzeje ściany. Jeśli różnica w ogrzewaniu gazem a ekogroszkiem wyniosłaby 40% na korzyść groszku zdecyduję się na niego.

Czy dobrze myślę, czy muszę zostać nawrócony?
Dodam, że nie chcę nic ocieplać od wewnątrz.
O czym zapomniałem a powinno(musi) być.
Pozdrawiam
Napisano
Witam,

również będę stawiał ten dom. Jeszcze nigdy nie budowałem icon_smile.gif Co myślisz o Hotblok i Porotherm (wienerberger)? Ogrzewanie ktoś mi polecił na Pelet zamiast ekogroszku. Podobno bardziej wydajny. Co do podłogowego jeszcze nie myślałem ale pewnie zrobię.

Pozdrawiam

Cytat

Witam
Ponieważ dom w którym mieszkam okazał się zbyt mały (szeregowiec 100m2) pora wybudować drugi, większy.
Działkę już mam. Projekt już wybrany i będzie to na 99,9% Z29 z Z500. Kupię w ciągu 2 miesięcy.
Projekt Z29

Chcę zrobić tak:
1. Fundamenty - płyta fundamentowa, izolacja 20cm styropianu. Czy może lepiej coś takiego jak oferuje firma Cezbud (płyta z pianobetonu)?
2. Ściany - myślałem o 1W, konkretnie termalica 40cm. Jaka ma być gęstość 300,350,400? Może pomięszać, parter 350, góra 300.
3. Dach - blachodachówka czy dachówka cementowa?
4. Ogrzewanie - całą część mieszkalną na 100% zrobię w podłogówce, tutaj dodam jeszcze styro 10cm. Teraz tak mam. Obecnie mam gaz z piecem kondensacyjnym Saunier Duval Isomax F30/35E i jest super. Roczne za gaz płacę 2500pln (c.o+c.w.u). Kominkiem palę w zimę 1-2 razy w tygodniu (wolnostojący). Czy robić gaz, czy ekogroszek. To będzie dom wolnostojący więc sąsiad z boku nie uchroni przed wiatrem i nie ogrzeje ściany. Jeśli różnica w ogrzewaniu gazem a ekogroszkiem wyniosłaby 40% na korzyść groszku zdecyduję się na niego.

Czy dobrze myślę, czy muszę zostać nawrócony?
Dodam, że nie chcę nic ocieplać od wewnątrz.
O czym zapomniałem a powinno(musi) być.
Pozdrawiam

Gość arturo72
Napisano
Cytat

Czy dobrze myślę, czy muszę zostać nawrócony?
Dodam, że nie chcę nic ocieplać od wewnątrz.
O czym zapomniałem a powinno(musi) być.
Pozdrawiam


0.Zobacz czy w MPZP nie masz narzuconego minimalnego kąta nachylenia dachu,przy 40st.dziwnie ten domek będzie wyglądał icon_wink.gif
1.Płyta ze styro jak najbardziej,taniej wyjdzie jak zrobi Ci ekipa od SSO.Z firmą zapłacisz dużo więcej.
2.Płyta i 1W ? Coś nie za fajne połączenie,tutaj izolujesz a tu wypuszczasz (mostki termiczne na spoinach).Ja bym poszedł w 2W z BK24+styro.
3.do wyboru co tańsze,dachu jako takiego nie będzie za dużo widać.
4.Tona ekogroszku to ok.750-800zł z tendencją wzrostową,jeśli masz gaz to wybór prosty,nie tylko ze względu na koszty ale i na komfort użytkowania przede wszystkim.
Napisano
Cytat

Płyta i 1W ? Coś nie za fajne połączenie,tutaj izolujesz a tu wypuszczasz (mostki termiczne na spoinach).Ja bym poszedł w 2W z BK24+styro.


termalica podaje całkiem sensowne wartości dla ścian 1W. Jeśli ocieplenie płyty wysunie na ścianę to może się udać.
Cytat

Ściany o grubościach 40 cm zapewniają dla gęstości 300-400 kg/m3 wartość współczynnika przenikania ciepła U na poziomie 0,188-0,22 W/m2K.


Gość gawel
Napisano
Cytat

Ogrzanie domu 130-140m2 jest tansze gazem niz ekogroszkiem?


Ekogroszkiem wyjdzie taniej, pomijając kwestie doprowadzenia gazu ziemnego jak mniemam , ale gazem z butli na pewno znacznie drożej.

Mnie pradem wychodzi taniej niż gazem płynnym, i o jakieś 30% drożej niż gazem ziemnym z tym że po 8 latach mieszkania planowana kiedy ś inwestycja w przyłącze gazowe i CO wodne nie zwróciłaby sie nawet w 20 % . Może kiedyś to się wyrówna jak dożyję. icon_biggrin.gif
Napisano
Co do Hotblok, pewnie trzeba to dokładnie przeliczyć vs. normalny materiał i ocieplenie, ale cena jednostkowa bloczka wyrwała mnie z butów.

W MPZP mam wpisany kąt nachylenia dachu min. 25%. To da się zrobić bez problemu i dom nic nie straci wizualnie.
Mostków termicznych nie powinno być jeśli będzie starannie wykonany. Myślę o całym systemie Termalica, łącznie ze stropem i nadprożami.

Będzie gaz z dobrym piecem i podłogówka. Do tego kominek z rozprowadzeniem.

Jaka jest różnica w kosztach wykonania dachu z dachówki cementowej średniej klasy vs. blachodachówka (też nie najtańsza)?

Czy pogrubienie ściany z 24cm (wg. planów) do 40cm spowoduje zmniejszenie pomieszczeń czy można zwiększyć powierzchnię fundamentów i zachować powierzchnię. Czy to będzie zwykła zmiana przy adaptacji czy też taka zmiana idzie w stronę projektu indywidualnego?
Pozdr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...