Skocz do zawartości

Tapeta natryskowa (papierowa)


Recommended Posts

Witam serdecznie.Jestem tutaj nowy i z góry przepraszam jeżeli zamieściłem temat w złym dziale. Otóż mam pytanie odnośnie tapety natryskowej (chyba papierowej). Do rzeczy.. kilkanaście lat temu, ok 10-13 moja ciocia miała remont klatki schodowej na której jest położona tapeta natryskowa. Chciała ją odnowić ale jak się okazało żadna firma się już tym nie zajmuje. Zaden fachowiec nie wie z czego i jak była robiona. Ciotka pamięta tyle że moczyli jakiś"papier" dzień szybciej i chyba dodawali barwnika. Reszta procedury wygląda tak jak kładzenie natryskowej tapety "gotele". Czy mam racje? Otóż pytanie do was drodzy fachowcy icon_smile.gif Jak robili tą tapetę, z czego, jakie ma wlaściwości. Wszelkie wskazówki gdzie można nabyć materiał do wykonania tej tapety, jakie koszta itp. Bardzo serdecznie pozdrawiam i dziękuje!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Ja mam taką tapete

jedną w przedpokoju, a druga jest na jednej ścianie w salonie,

Wygląda super /dużo osób się nią zachwyca/ .... a koszt?

robił to znajomy i wziął coś około 25 zł za m2



a jak efekt? jak w rzeczywistości taka tapeta wygląda, bo również nigdy się z czymś takim nie spotkałam.
Link do komentarza
Dużo więcej jest roboty z zabezpieczeniem tego co ma być NIEWYTAPETOWANE, a więc sufity, podłogi, otwory drzwiowe, okienne, meble w pobliżu ścian tapetowanych... Potem tylko gruntowanie, malowanie podkładu, natrysk jednej, lub dwóch czy trzech warstw włókien celulozowych - w zależności od zamówienia klienta. icon_rolleyes.gif icon_confused.gif No a na końcu zbieranie folii zabezpieczających i taśm mocujących te folie....

Tapeta natryskowa ma jeszcze tę zaletę, że można pokryć nią różne powierzchnie, np. kaloryfer żeberkowy, rurki, drzwiczki rewizyjne, szafki-rozdzielnice, kłódki na nich itp...
Link do komentarza
Cytat

Dużo więcej jest roboty z zabezpieczeniem tego co ma być NIEWYTAPETOWANE, a więc sufity, podłogi, otwory drzwiowe, okienne, meble w pobliżu ścian tapetowanych... Potem tylko gruntowanie, malowanie podkładu, natrysk jednej, lub dwóch czy trzech warstw włókien celulozowych - w zależności od zamówienia klienta. icon_rolleyes.gif icon_confused.gif No a na końcu zbieranie folii zabezpieczających i taśm mocujących te folie....




Ależ nic nie trzeba zabezpieczać,
bo tapeta przylegnie tylko do powierzchni potraktowanych podkładem.

A po co więcej warstw, niż jedna? / no chyba, że trzeba uzupełnić niedoróbki - ale to raczej specjaliście się nie zdarza/
Link do komentarza
Cytat

Ależ nic nie trzeba zabezpieczać,
bo tapeta przylegnie tylko do powierzchni potraktowanych podkładem.


icon_eek.gif Może to jakaś kosmiczna, nowa technologia, czy też maszyna natryskowa icon_eek.gif , bo widziałem inwestorkę sprzątającą pomieszczenie, niedostatecznie zabezpieczone przed natryskiem... zresztą na bardzo wyraźne jej stwierdzenie, że szkoda czasu na bawienie się z foliami i taśmami - ekipa długo, acz bezskutecznie próbowała naświetlić jej skutki jej decyzji icon_cry.gif

Cytat

A po co więcej warstw, niż jedna? / no chyba, że trzeba uzupełnić niedoróbki - ale to raczej specjaliście się nie zdarza/


Bo można zrobić melanż z kilku kolorów, rzadko nakładanych na siebie różnokolorowych włókien icon_smile.gif , co może ciekawo wyglądać icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez udraznianiekanalizacji.eu: Dobry materiał, przydałoby się aby duża część dzisiejszych hydraulików z Internetu zapoznało się z treścią tego artykułu. Od wielu lat udrażniam kanalizację w Warszawie i przeważnie trafiam na nieprawidłowo wykonane odpływy kanalizacyjne - głównie w kuchni. Dwa lub trzy razy widziałem odpływ kuchenny wykonany z rury o średnicy 32 mm, gdzie wyście syfonu miało 40 mm. Czyli za syfonem ktoś dał redukcję 40/32 i potem to podłączył. Oczywiście w ścianie nie zapomniał dać ostrych kolanek o kącie 90 stopni. Zawsze w takich sytuacjach marzy mi się, aby ten co to wykonał przyjechał i spróbował udrożnić taki odpływ. Gratuluję wiedzy i pozdrawiam https://udraznianiekanalizacji.eu.
    • Teoretycznie można teoretyzować, a praktycznie trzeba dostosować się do zastanych i czasem niemożliwych do zmiany warunków... A te warunki ograniczone są przez budowę pionu i możliwości ingerencji w tę budowę...   Dlatego pytam o pion kanalizacyjny...
    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...