Skocz do zawartości

potrzebna opinia i wymiary na zadaszenie przyczepy


Recommended Posts

Witam.w tym roku chciałbym zadaszyć przyczepe kempingową na działce, wymiary zadaszenia to :

dług-450cm
szer-380cm
wysok-220cm(w najniższym punkcie)
Chciałbym dodać że myśle o dachu jednospadowym,który byłby pokryty płytami bitumicznymi,w dalekiej przyszłości chciałbym przed przyczepą pod zadaszeniem zrobić jakiś mały drewniany taras.Belki podtrzymujące zadaszenie planuje ustawić na zabetonowanych kotwach Y.I moje pytanie dotyczy całej konstrukcji czy będzie wystarczająca czy może z czymś przesadziłem? jak również wymiarów belek,kotew,łat,kątowników itp.które powinienem użyc . Do wglądu dodam dwa rysunki,na drugim z rys. nie zaznaczyłem kontrłat ponieważ rys. byłby nieczytelny(za jakoś rys. przepraszam)
Wiem że wzniesienie takiej konstrukcji nie jest zbyt pracochłonne czy trudne,jednakże podstawowe informacje bardzo się przydają.
Za wszelką pomoc z góry dziękuje.



Rysuneczki:

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Link do komentarza
poniewaz przyczepa stoi miedzy drzewami ,wyglad zadaszenia(jednospadowego)nie jest dla mnie tak istotny,a wolalbym zadaszyc przyczepe poniewaz jej dach jest wklęsły i zbiera się na nim woda( tylko czekać kiedy przez małe okienko na dachu będzie się wlewać woda)to jeszcze sasiedztwo drzew koło przyczepy też ma duży wpływ na jej wygląd.Je,,zeli ktoś mógłby podać mi te wymiary(szer. grub.) potrzebnych desek do tego to byłbym wdzięczny.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...