Skocz do zawartości

wentylowanie poddasza


Slawku

Recommended Posts

Napisano
W pokojach (niektórych) na poddaszu nie mam osobnej wentylacji.
Czy można ją wykonać wstawiając w sufit kratkę i wyprowadzając "jakiś kominek" ponad dach ??
Jeżeli to jest możliwe i sęsowne to proszę o jakieś dane (np. ile musi wystawać ponad dach)
Napisano
Powinnismy dostawać w sposób ciągły 15 m3/h na osobę, niezaleznie od pory roku i pogody. Tego typu wentylacja nie spełnia tych podstawowych wymogów, szczególnie na poddaszu. Kratki to niekoniecznie wentylacja.
Napisano
Może i wymogów nie będzie spełniać ale zawsze coś wyciągnie. icon_biggrin.gif Nie wiem, jaka jest wysokość między sufitem a kalenicą? Ale postaraj się, aby rura do kominka była jak najdłuższa (nawet, jeśli miałaby iść pod skosem). No i oczywiście rurę trzeba ocieplić. Co do wystawiania ponad dach to za dużo go nie wystawisz bo śmiesznie to będzie wyglądać icon_biggrin.gif Kratkę wstaw lepiej regulowaną (latem może zajść konieczność jej przymknięcia ze względu na możliwy odwrotny ciąg).
Napisano
Konieczność zamontowania indywidualnej wentylacji pomieszczeń na poddaszu zależy od ich przeznaczenia , i z pewnością wymagana jest w łazience, w.c. , suszarni. Natomiast w pokojach wystarczy często zapewnienie tzw. wentylacji pośredniej, gdzie świeże powietrze napływa przez nawiewniki okienne (lub ewentualnie dzięki rozszczelnieniu okien) a zużyte odprowadzają kanały wentylacyjne np. w łazience. Oczywiście musi być zapewniona możliwość przemieszczania się powietrza miedzy tymi pomieszczeniami co umożliwiają kratki lub otwory w drzwiach pokojowych i łazienkowych.
Napisano
Co do kratek - jeśli umieszczę je w głębi pokuju, to pion od sufitu do wierzchu dachu będzie miał ok 1.2m - 1,5m i będzie blisko kalenicy.

Pokoje - to są sypialnie, wc i łazienki mają swoje piony wentylacyjne.

Kominek jest na parterze, a rurę planuje ok 2.5m oczywiście zaizolowaną.

WIELKIE DZIĘKI ZA WSZYSTKIE UWAGI - te otrzymane i te które jeszcze napiszecie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...